Hlavním cílem této diplomové práce je popis techniky vývoje multiplatformních mobilních aplikací s využitím frameworku Flutter. V úvodu práce je shrnuta problematika vývoje mo-bilních aplikací z hlediska různých metodik vývoje a popis tržní situace z hlediska globálního podílu dílčích platforem. Teoretická část práce se věnuje srovnání frameworků pro multiplat-formní vývoj mobilních aplikací, představení technologie Flutter do hloubky a popisu mož-ných architektur mobilních aplikací vyvinutých touto technologií. V praktické části je potom na základě poznatků získaných v teoretické části navržena implementační architektura aplika-ce, která je demonstrována na výstupní aplikaci.
Anotace v angličtině
Primary goal of this diploma thesis is to describe techniques of cross-platform mobile appli-cation development using the Flutter framework. In the beginning there is a summary of mo-bile application problematics regarding the methods of development, and the description of mobile platforms market share on the global scale. Theoretical part focuses on comparison of individual cross-platform mobile application development frameworks, in-depth introduction of Flutter framework and description of architectural patterns which are applicable on mobile applications built with Flutter framework. Practical part then includes implementation of ar-chitectural pattern based on the knowledge gained from the theoretical part. This pattern is then applied on demonstrative application.
Klíčová slova
Mobilní aplikace, Flutter, iOS, Android, Dart, BLoC, multiplatformní vývoj
Klíčová slova v angličtině
Mobile application, Flutter, iOS, Android, Dart, BLoC, cross-platform development
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této diplomové práce je popis techniky vývoje multiplatformních mobilních aplikací s využitím frameworku Flutter. V úvodu práce je shrnuta problematika vývoje mo-bilních aplikací z hlediska různých metodik vývoje a popis tržní situace z hlediska globálního podílu dílčích platforem. Teoretická část práce se věnuje srovnání frameworků pro multiplat-formní vývoj mobilních aplikací, představení technologie Flutter do hloubky a popisu mož-ných architektur mobilních aplikací vyvinutých touto technologií. V praktické části je potom na základě poznatků získaných v teoretické části navržena implementační architektura aplika-ce, která je demonstrována na výstupní aplikaci.
Anotace v angličtině
Primary goal of this diploma thesis is to describe techniques of cross-platform mobile appli-cation development using the Flutter framework. In the beginning there is a summary of mo-bile application problematics regarding the methods of development, and the description of mobile platforms market share on the global scale. Theoretical part focuses on comparison of individual cross-platform mobile application development frameworks, in-depth introduction of Flutter framework and description of architectural patterns which are applicable on mobile applications built with Flutter framework. Practical part then includes implementation of ar-chitectural pattern based on the knowledge gained from the theoretical part. This pattern is then applied on demonstrative application.
Klíčová slova
Mobilní aplikace, Flutter, iOS, Android, Dart, BLoC, multiplatformní vývoj
Klíčová slova v angličtině
Mobile application, Flutter, iOS, Android, Dart, BLoC, cross-platform development
Zásady pro vypracování
Stručně definujte základní metody vývoje mobilní aplikace z oblasti nativní i hybridní.
Popište některé aktuálně dostupné frameworky pro vývoj mobilních aplikací a proveďte jejich srovnání.
Zpracujte podrobnou rešerši o technologii Flutter od Googlu.
Navrhněte vhodné řešení projektu mobilní aplikace za využití technologie Flutter od Googlu.
Realizujte projekt mobilní aplikace pro tracking odpracovaného času a integrujte jej do existujícího systému ve firmě PRIA SYSTEM.
Popište klíčové části projektu vzniklého zpracováním bodu 5.
Demonstrujte výsledky a zhodnoťte využití technologie Flutter od Googlu.
Zásady pro vypracování
Stručně definujte základní metody vývoje mobilní aplikace z oblasti nativní i hybridní.
Popište některé aktuálně dostupné frameworky pro vývoj mobilních aplikací a proveďte jejich srovnání.
Zpracujte podrobnou rešerši o technologii Flutter od Googlu.
Navrhněte vhodné řešení projektu mobilní aplikace za využití technologie Flutter od Googlu.
Realizujte projekt mobilní aplikace pro tracking odpracovaného času a integrujte jej do existujícího systému ve firmě PRIA SYSTEM.
Popište klíčové části projektu vzniklého zpracováním bodu 5.
Demonstrujte výsledky a zhodnoťte využití technologie Flutter od Googlu.
Seznam doporučené literatury
Flutter - Beautiful native apps in record time. Flutter.io \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Mountain View: Google, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-26\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://flutter.io/
WINDMILL, Eric. Flutter in Action \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Portland: Manning Publications, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-26\matsymb{rbrack}. ISBN 9781617296147. Dostupné z: https://www.manning.com/books/flutter-in-action
Dart programming language. Dart programming language \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2018: Google, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-26\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.dartlang.org/
FRANCESCHI, Hervé. Android app development. Burlington, MA: Jones \& Bartlett Learning, \matsymb{lbrack}2018\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1284092127.
GAUCHAT, J. D. IOS Apps for Masterminds 4th Edition: How to take advantage of Swift 4.2, iOS 12, and Xcode 10 to create insanely great apps for iPhones and iPads. 4. Toronto: Amazon Digital Services, 2018. ISBN 978-1724466440.
PANHALE, Mahesh. Beginning hybrid mobile application development. New York, NY: Apress, \matsymb{lbrack}2016\matsymb{rbrack}. ISBN 978-148-4213-148.
MEIER, Reto. Professional Android 4e. 4. Indianapolis, IN: John Wiley, 2018. ISBN 978-1118949528.
IVERSEN, Jakob a Michael EIERMAN. Mobile App Development for iOS and Android, Edition 2.0. 2. Burlington, VT: Prospect Press, 2017. ISBN 978-1943153282.
Seznam doporučené literatury
Flutter - Beautiful native apps in record time. Flutter.io \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Mountain View: Google, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-26\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://flutter.io/
WINDMILL, Eric. Flutter in Action \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Portland: Manning Publications, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-26\matsymb{rbrack}. ISBN 9781617296147. Dostupné z: https://www.manning.com/books/flutter-in-action
Dart programming language. Dart programming language \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2018: Google, 2018 \matsymb{lbrack}cit. 2018-11-26\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.dartlang.org/
FRANCESCHI, Hervé. Android app development. Burlington, MA: Jones \& Bartlett Learning, \matsymb{lbrack}2018\matsymb{rbrack}. ISBN 978-1284092127.
GAUCHAT, J. D. IOS Apps for Masterminds 4th Edition: How to take advantage of Swift 4.2, iOS 12, and Xcode 10 to create insanely great apps for iPhones and iPads. 4. Toronto: Amazon Digital Services, 2018. ISBN 978-1724466440.
PANHALE, Mahesh. Beginning hybrid mobile application development. New York, NY: Apress, \matsymb{lbrack}2016\matsymb{rbrack}. ISBN 978-148-4213-148.
MEIER, Reto. Professional Android 4e. 4. Indianapolis, IN: John Wiley, 2018. ISBN 978-1118949528.
IVERSEN, Jakob a Michael EIERMAN. Mobile App Development for iOS and Android, Edition 2.0. 2. Burlington, VT: Prospect Press, 2017. ISBN 978-1943153282.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka
Vedoucí práce seznámil komisi s posudky
1. Otázka - Oulehla - Narazil jste na problém, kdy by bylo možné něco vykreslit jen na jedné platformě, nebo je Flutter 100% konzistentní?
Student odpověděl na všechny otázky z posudků i komise výborně, jen s drobnými chybami.