Tato bakalarska prace se zabyva navrhem a implementaci nastroje pro rozvrhovani zamestnancu na smene a prioritizace zpracovani uloh v zakaznickem centru. V teoreticke casti je rozebrana problematika optimalniho vytizeni zamestnancu a dnesni nejznamejsi zpusoby pro efektivni zpracovani front pozadavku. Dale je provedena analyza pozadavku systemu pro oddeleni pro rizeni lidskych zdroju. Prakticka cast prace se venuje navrhu a vyvoji webove aplikace, kde pro uzivatelske rozhrani je pouzit javascriptovy framework React. Klient komunikuje se serverem pomoci aplikacniho rozhrani GraphQL a data jsou ulozena v databazi PostgreSQL. Zaver prace diskutuje o moznostech pouziti aplikace v produkcnim prostredi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design and implementation of a new tool for real-time shift planning and prioritization of processing tasks in the customer centre. In the theoretical part are discussed methods for improving the distribution of workloads and modern techniques for task routing in queues. Next chapter describes requirements for a new system. In the practical part is described design and development of the new web application, which consists of frontend written in React and GraphQL server backed by PostgreSQL database. The final part is discussing the possibility of deployment to the production environment.
Tato bakalarska prace se zabyva navrhem a implementaci nastroje pro rozvrhovani zamestnancu na smene a prioritizace zpracovani uloh v zakaznickem centru. V teoreticke casti je rozebrana problematika optimalniho vytizeni zamestnancu a dnesni nejznamejsi zpusoby pro efektivni zpracovani front pozadavku. Dale je provedena analyza pozadavku systemu pro oddeleni pro rizeni lidskych zdroju. Prakticka cast prace se venuje navrhu a vyvoji webove aplikace, kde pro uzivatelske rozhrani je pouzit javascriptovy framework React. Klient komunikuje se serverem pomoci aplikacniho rozhrani GraphQL a data jsou ulozena v databazi PostgreSQL. Zaver prace diskutuje o moznostech pouziti aplikace v produkcnim prostredi.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the design and implementation of a new tool for real-time shift planning and prioritization of processing tasks in the customer centre. In the theoretical part are discussed methods for improving the distribution of workloads and modern techniques for task routing in queues. Next chapter describes requirements for a new system. In the practical part is described design and development of the new web application, which consists of frontend written in React and GraphQL server backed by PostgreSQL database. The final part is discussing the possibility of deployment to the production environment.
Analyzujte stávající řešení a problematiky tématu rozvrhování směn a prioritizace zpracování úloh.
Vyberte vhodné metody pro implementaci aplikace pro plánování a distribuci úkolů.
Vytvořte návrh implementace samotného řešení.
Implementujte vlastní řešení a aplikaci ve vhodném programovacím prostředí.
Vhodně reprezentujte a popiště výsledky, včetně otestování navržené aplikace.
Zásady pro vypracování
Analyzujte stávající řešení a problematiky tématu rozvrhování směn a prioritizace zpracování úloh.
Vyberte vhodné metody pro implementaci aplikace pro plánování a distribuci úkolů.
Vytvořte návrh implementace samotného řešení.
Implementujte vlastní řešení a aplikaci ve vhodném programovacím prostředí.
Vhodně reprezentujte a popiště výsledky, včetně otestování navržené aplikace.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
ERNST, A.T, H JIANG, M KRISHNAMOORTHY a D SIER. Staff scheduling and rostering: A review of applications, methods and models. European Journal of Operational Research \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2004, 153(1), 3-27 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-09\matsymb{rbrack}. DOI: 10.1016/S0377-2217(03)00095-X. ISSN 03772217. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S037722170300095X
Avramidis, A.N., Gendreau, M., L'Ecuyer, P. and Pisacane, O. (2007) 'Simulation-based optimization of agent scheduling in multiskill call centers', 5th Annual International Industrial Simulation Conference (ISC-2007),11-13 Jun 2007, Delft, The Netherlands.
BANKS, Alex a Eve PORCELLO. Learning React: functional web development with React and Redux. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly Media, 2017. ISBN 9781491954621.
MATTHES, Eric. Python crash course: a hands-on, project-based introduction to programming. San Francisco: No Starch Press, \matsymb{lbrack}2016\matsymb{rbrack}. ISBN 1593276036.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5258-7.
ERNST, A.T, H JIANG, M KRISHNAMOORTHY a D SIER. Staff scheduling and rostering: A review of applications, methods and models. European Journal of Operational Research \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2004, 153(1), 3-27 \matsymb{lbrack}cit. 2018-10-09\matsymb{rbrack}. DOI: 10.1016/S0377-2217(03)00095-X. ISSN 03772217. Dostupné z: http://linkinghub.elsevier.com/retrieve/pii/S037722170300095X
Avramidis, A.N., Gendreau, M., L'Ecuyer, P. and Pisacane, O. (2007) 'Simulation-based optimization of agent scheduling in multiskill call centers', 5th Annual International Industrial Simulation Conference (ISC-2007),11-13 Jun 2007, Delft, The Netherlands.
BANKS, Alex a Eve PORCELLO. Learning React: functional web development with React and Redux. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly Media, 2017. ISBN 9781491954621.
MATTHES, Eric. Python crash course: a hands-on, project-based introduction to programming. San Francisco: No Starch Press, \matsymb{lbrack}2016\matsymb{rbrack}. ISBN 1593276036.
Přílohy volně vložené
DVD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval bakalářskou práci a po přečtení posudků práce položila komise následující dotazy:
prof. Ošmera: Znáte i jiné způsoby komunikace mezi agenty než jste použil ve své práci? Jakým způsobem se takové složité systémy optimalizují?
prof. Pokorný: Co se fyzicky skrývá za pojmem agent ve vaší práci? Jaké je hledisko rozvrhování? Na jakém reálném provozu byla aplikace vyzkoušena?
doc. Adámek: Jak bude projekt pokračovat do budoucna? Lze obnovit stav systému k určitému datu?
doc. Sysel: Jakým způsobem je zabezpečena komunikace mezi klientem a serverem?
Student komunikoval a až na drobné zaváhání reagoval a dotazy zodpověděl.