Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit produkt spojující funkci hračky a plavecké pomůcky. Ve spolupráci s firmou VYLEN jsem vytvořila z pěnového materiálu VYLEN kolekci hraček určených pro věkovou skupinu předškolních dětí. V rámci předplavecké výuky jsem si ověřila podmínky pro správné použití pomůcek ve vodě a jejich konstrukční podmínky.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis was to create a product combining the function of toys and swimming aids. In cooperation with VYLEN company, I created a collection of toys designed for the age group of pre-school children from the foam material VYLEN. As part of the pre-swimming course, I verified the conditions for proper use of aids in water and their construction conditions.
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit produkt spojující funkci hračky a plavecké pomůcky. Ve spolupráci s firmou VYLEN jsem vytvořila z pěnového materiálu VYLEN kolekci hraček určených pro věkovou skupinu předškolních dětí. V rámci předplavecké výuky jsem si ověřila podmínky pro správné použití pomůcek ve vodě a jejich konstrukční podmínky.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis was to create a product combining the function of toys and swimming aids. In cooperation with VYLEN company, I created a collection of toys designed for the age group of pre-school children from the foam material VYLEN. As part of the pre-swimming course, I verified the conditions for proper use of aids in water and their construction conditions.
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Zásady pro vypracování
1. Rešerše inspiračních zdrojů vztahujících se k tématu práce
2. Vlastní analýza poznatků pro následnou práci s tématem
3. Variantní návrhy řešení
4. Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m2
Seznam doporučené literatury
PELCL, Jiří. Design: od myšlenky k realizaci. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, c2012. ISBN 978-80-86863-45-0.
WILKINSON, Philip. Design: vrcholy světového designu 19. a 20. století. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4547-8.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V českém jazyce vyd. 2., dopl. a rev. Přeložil Kateřina KŘÍŽOVÁ, přeložil Lucie VIDMAR. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. T. ISBN 978-80-86863-28-3.
MALÝ, Stanislav, Miroslav KRÁL a Eva HANÁKOVÁ. ABC ergonomie. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-027-0.
Seznam doporučené literatury
PELCL, Jiří. Design: od myšlenky k realizaci. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, c2012. ISBN 978-80-86863-45-0.
WILKINSON, Philip. Design: vrcholy světového designu 19. a 20. století. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4547-8.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. V českém jazyce vyd. 2., dopl. a rev. Přeložil Kateřina KŘÍŽOVÁ, přeložil Lucie VIDMAR. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2009. T. ISBN 978-80-86863-28-3.
MALÝ, Stanislav, Miroslav KRÁL a Eva HANÁKOVÁ. ABC ergonomie. Praha: Professional Publishing, 2010. ISBN 978-80-7431-027-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Návrh pěnové hračky
- Propojení s firmou, která vyrábí pěnový materiál Vylen, jejich produkty jsou řešené plošně, proto je jejím cílem dostat do plochy 3D.
- Testovala materiál ve vodě, osvědčil se, proto se zaměřila na plavecké pomůcky
- Materiál se rozhodla vrstvit a ohýbat.
- U vrstvených variant jsou vzduchové kapsy, díky kterým hračky/pomůcky lépe plavou.
- U ohýbaných hraček používá spoje, které tiskla 3D tiskem
- Velikosti vycházejí ze stávajících pomůcek, které jsou na trhu
- Velká škála barev - lákavější pro děti.
- Komise má připomínky k doprovodným textům v prezentacích a nesourodosti řešení výrazů "obličeje" u jednotlivých prvků.