Bakalářská práce je zaměřena na názory a spokojenost pacientů se stravováním ve vybraném zdravotnickém zařízení s cílem předat zjištěné informace oddělení řízení kvality pro využití v rámci systému interního hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb.
Naším cílem bylo zmapovat, jakými vnitřními předpisy a platnou legislativou se řídí proces přípravy, skladování, distribuce a podávání stravy a které úseky se na tomto procesu ve vybraném zařízení (dále ZZ) podílejí a také zjistit názory a míru spokojenosti pacientů se stravováním v tomto ZZ. Celkem jsme získali data od 86 pacientů/respondentů z ortopedického, traumatologického, interního a onkologického oddělení pomocí techniky dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the opinions and satisfaction of patients with catering in agement department for use within the internal quality and safety assessment system of the health service.
The aim of the research is to find out the opinions and satisfaction of patients with catering in a selected health care facility (hereinafter referred to as ZZ). We wanted to inspect what internal regulations and legislation governs the process of preparing, storing, distributing and serving food and what sections are involved in this process.
In total, we received data from 86 respondents from the orthopaedic, trauma, internal and oncology departments with using a questionnaire technique. Keywords: medical facility, hospitalized patient, eating, satisfaction, opinions, regulations
Klíčová slova
zdravotnické zařízení, hospitalizovaný pacient, stravování, spokojenost, názory, předpisy
Bakalářská práce je zaměřena na názory a spokojenost pacientů se stravováním ve vybraném zdravotnickém zařízení s cílem předat zjištěné informace oddělení řízení kvality pro využití v rámci systému interního hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb.
Naším cílem bylo zmapovat, jakými vnitřními předpisy a platnou legislativou se řídí proces přípravy, skladování, distribuce a podávání stravy a které úseky se na tomto procesu ve vybraném zařízení (dále ZZ) podílejí a také zjistit názory a míru spokojenosti pacientů se stravováním v tomto ZZ. Celkem jsme získali data od 86 pacientů/respondentů z ortopedického, traumatologického, interního a onkologického oddělení pomocí techniky dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the opinions and satisfaction of patients with catering in agement department for use within the internal quality and safety assessment system of the health service.
The aim of the research is to find out the opinions and satisfaction of patients with catering in a selected health care facility (hereinafter referred to as ZZ). We wanted to inspect what internal regulations and legislation governs the process of preparing, storing, distributing and serving food and what sections are involved in this process.
In total, we received data from 86 respondents from the orthopaedic, trauma, internal and oncology departments with using a questionnaire technique. Keywords: medical facility, hospitalized patient, eating, satisfaction, opinions, regulations
Klíčová slova
zdravotnické zařízení, hospitalizovaný pacient, stravování, spokojenost, názory, předpisy
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti stravování pacientů v nemocnici.
Příprava metodiky kvantitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti stravování pacientů v nemocnici.
Příprava metodiky kvantitativního výzkumu.
Formulace kritérií pro výběr respondentů.
Realizace výzkumu technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLOOMFIELD, Jacqueline and Anne PEGRAM. Improving Nutrition and Hydration in Hospital: The Nurse's Responsibility. Nursing Standard, 2012. ISSN 0029-6570.
PAVLÍČKOVÁ, Jaroslava. Fakta o jídle a zdraví. Sestra. 2010, 20(4), 68. ISSN 1210-0404.
PIŤHA, Jan a Rudolf POLEDNE. Zdravá výživa pro každý den. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2488-1.
VANBLARCOM, Ashleigh. New Nutrition Guidelines: Promoting Enteral Nutrition Via a Nutrition Bundle. Critical Care Nurse, 2018. ISSN 0279-5442.
VOKURKA, Martin a Jan HUGO. Velký lékařský slovník. 10. aktualizované vydání. Praha: Maxdorf, Jessenius, 2015. ISBN 978-80-7345-456-2.
ZLATOHLÁVEK, Lukáš. Klinická dietologie a výživa. Praha: Current Media, 2016. ISBN 978-80-88129-03-5.
Seznam doporučené literatury
BLOOMFIELD, Jacqueline and Anne PEGRAM. Improving Nutrition and Hydration in Hospital: The Nurse's Responsibility. Nursing Standard, 2012. ISSN 0029-6570.
PAVLÍČKOVÁ, Jaroslava. Fakta o jídle a zdraví. Sestra. 2010, 20(4), 68. ISSN 1210-0404.
PIŤHA, Jan a Rudolf POLEDNE. Zdravá výživa pro každý den. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2488-1.
VANBLARCOM, Ashleigh. New Nutrition Guidelines: Promoting Enteral Nutrition Via a Nutrition Bundle. Critical Care Nurse, 2018. ISSN 0279-5442.
VOKURKA, Martin a Jan HUGO. Velký lékařský slovník. 10. aktualizované vydání. Praha: Maxdorf, Jessenius, 2015. ISBN 978-80-7345-456-2.
ZLATOHLÁVEK, Lukáš. Klinická dietologie a výživa. Praha: Current Media, 2016. ISBN 978-80-88129-03-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svoji bakalářskou práci. Zodpověděla otázky oponenta a vedoucí práce. Na otázky komise reagovala. Téma velmi aktuální. Práce vznikla na zakázku zdravotnického zařízení, takže práce má velkou hodnotu.
Otázky vedoucí práce:
Proč jste se rozhodla zpracovat toto téma?
Uveďte konkrétní návrh pro praxi na základě zjištěných výsledků
Jak byla zajištěna avizovaná anonymita respondentů, když v kapitole 9 uvádíte, že dotazník byl distribuován autorkou osobně?
Jak konkrétně si představujete aktivnější přístup ze strany zdravotnického personálu pro větší spokojenost pacientů v oblasti stravování během hospitalizace? Důležité zjišťování anamnestických údajů, jídelníčky na pokoji, důsledné zjišťování alergií, na potravinové alergie se zapomíná, proto je nutné zjišťovat