Bakalářská práce se zabývá vzděláváním pracovníků na oddělení zprostředkování a podpor v nezaměstnanosti na Úřadě práce ČR ve Zlínském kraji. Teoretická část objasňuje pojmy vzdělávání dospělých, vzdělávací potřeby. Zabývá se formami a metodami vzdělávání, mo-tivací a bariérami vzdělávání. Dále popisuje vzdělávání úředníků. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření, zpracovaná data, analýza a interpretace výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with education of officers in the Department of Job Arrangement and Support in Unemployment at the Labour Office of the CR in Zlín region. The theoreti-cal part clarifies these terms: education of adults and their educational needs. This part inquires into forms and methods of education, motivation and obstacles in education. The education of officers has been described there. The practical part is based on an quantitati-ve research realised by form of a questionnaire, data processing, analysis and interpretation of the results.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, formy a metody vzdělávání, vzdělávací potřeby, motivace a bariéry ve vzdělávání, vzdělávání úředníků
Klíčová slova v angličtině
education of adults, forms and methods of education, educational needs, motivation and odstacles in education
Rozsah průvodní práce
80 s. (85 710 znaků bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním pracovníků na oddělení zprostředkování a podpor v nezaměstnanosti na Úřadě práce ČR ve Zlínském kraji. Teoretická část objasňuje pojmy vzdělávání dospělých, vzdělávací potřeby. Zabývá se formami a metodami vzdělávání, mo-tivací a bariérami vzdělávání. Dále popisuje vzdělávání úředníků. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření, zpracovaná data, analýza a interpretace výsledků.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with education of officers in the Department of Job Arrangement and Support in Unemployment at the Labour Office of the CR in Zlín region. The theoreti-cal part clarifies these terms: education of adults and their educational needs. This part inquires into forms and methods of education, motivation and obstacles in education. The education of officers has been described there. The practical part is based on an quantitati-ve research realised by form of a questionnaire, data processing, analysis and interpretation of the results.
Klíčová slova
vzdělávání dospělých, formy a metody vzdělávání, vzdělávací potřeby, motivace a bariéry ve vzdělávání, vzdělávání úředníků
Klíčová slova v angličtině
education of adults, forms and methods of education, educational needs, motivation and odstacles in education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání a profesního vzdělávání pracovníků úřadu práce a jejich vzdělávacích potřeb.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a statistické vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání a profesního vzdělávání pracovníků úřadu práce a jejich vzdělávacích potřeb.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a statistické vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008, 184 s. ISBN 978-80-86723-58-7.
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 176 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 323 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-581-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
Seznam doporučené literatury
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008, 184 s. ISBN 978-80-86723-58-7.
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 176 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5.
MUŽÍK, Jaroslav. Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 323 s. Vzdělávání dospělých. ISBN 978-80-7357-581-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
Přílohy volně vložené
1x CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně prezentovala teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji odpovídala na jednotlvé výzkumné otázky. Zkoušející se doptávala na věkové kategorie respondentů. Studentka shrnula významná výzkumná zjištění.
Studentka vhodně odpovídala na otázky vedoucího i oponenta práce a navrhla krátké konkrétní doporučení do praxe.