Diplomová práce se zabývá projektem založení nového podniku v oblasti kadeřnictví a kosmetiky. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s danou problematikou. Zaměřuje se především na pojmy z oblasti podnikání a jeho forem, sestavení podnikatelského plánu a charakteristiku podnikové okolí. V praktické části je provedena analýza trhu pomocí PEST analýzy, Porterova modelu konkurenčního prostředí a SWOT analýzy. Následně jsou analyzována a vyhodnocena data získaná z dotazníkového šetření. Na základě analýzy trhu je vypracován konkrétní podnikatelský plán, jehož součástí je marketingový mix, finanční plán, časová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the project of establishing a new company in the field of hairdressing and cosmetics. The thesis work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basic concepts related to the issue. It focuses mainly on concepts from the filed of business and its forms, the compilation of a business plan and the characteristics of the business environment. In the practical part, the market analysis is performed using PEST analysis, Porter´s model of the competitive environment and SWOT analysis. Subsequently, the data obtained from the questionnaire survey are analyzed and evaluated. Based on the market analysis, a specific business plan is developed, which includes a marketing mix, financial plan, time and risk analysis.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, náklady, finanční plán
Klíčová slova v angličtině
business, business plan, costs, financial plan
Rozsah průvodní práce
133 s. (155 530 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá projektem založení nového podniku v oblasti kadeřnictví a kosmetiky. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy související s danou problematikou. Zaměřuje se především na pojmy z oblasti podnikání a jeho forem, sestavení podnikatelského plánu a charakteristiku podnikové okolí. V praktické části je provedena analýza trhu pomocí PEST analýzy, Porterova modelu konkurenčního prostředí a SWOT analýzy. Následně jsou analyzována a vyhodnocena data získaná z dotazníkového šetření. Na základě analýzy trhu je vypracován konkrétní podnikatelský plán, jehož součástí je marketingový mix, finanční plán, časová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the project of establishing a new company in the field of hairdressing and cosmetics. The thesis work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part defines the basic concepts related to the issue. It focuses mainly on concepts from the filed of business and its forms, the compilation of a business plan and the characteristics of the business environment. In the practical part, the market analysis is performed using PEST analysis, Porter´s model of the competitive environment and SWOT analysis. Subsequently, the data obtained from the questionnaire survey are analyzed and evaluated. Based on the market analysis, a specific business plan is developed, which includes a marketing mix, financial plan, time and risk analysis.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský plán, náklady, finanční plán
Klíčová slova v angličtině
business, business plan, costs, financial plan
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické podklady a vypracujte literární rešerši k tématu tvorby podnikatelského plánu a založení nového podniku.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu týkající se kadeřnictví a kosmetiky.
Vypracujte projektové řešení na založení nového podniku v oblasti kadeřnictví a kosmetiky.
Proveďte analýzu možných rizik a vytvořte časový a finanční plán.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické podklady a vypracujte literární rešerši k tématu tvorby podnikatelského plánu a založení nového podniku.
II. Praktická část
Proveďte průzkum trhu týkající se kadeřnictví a kosmetiky.
Vypracujte projektové řešení na založení nového podniku v oblasti kadeřnictví a kosmetiky.
Proveďte analýzu možných rizik a vytvořte časový a finanční plán.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets & strategies. 5th ed. Palo Alto, Calif.: The Planning Shop, 2010, 411 s. ISBN 978-1-933895-14-7.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 211 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
GATTIS, Chris. Business plan template: [how to write a business plan]. Huntsville, Alabama: Blue Point Publishers, 2010, 71 s. ISBN 978-1-4664-2422-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. Expert. ISBN 978-80-247-4103-1.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 332 s. Expert. ISBN 978-80-247-4520-6.
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan: secrets & strategies. 5th ed. Palo Alto, Calif.: The Planning Shop, 2010, 411 s. ISBN 978-1-933895-14-7.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 211 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
GATTIS, Chris. Business plan template: [how to write a business plan]. Huntsville, Alabama: Blue Point Publishers, 2010, 71 s. ISBN 978-1-4664-2422-7.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. Expert. ISBN 978-80-247-4103-1.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 332 s. Expert. ISBN 978-80-247-4520-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Kamil Dobeš, Ph.D. 24 bodů. V jaké fázi je realizace navrhovaného podnikatelského záměru? Zodpovězeno částečně. Oponent: Ing. Eva Pospíšilová. 29 bodů. Je možné někde snížit počáteční náklady na založení podniku, pokud bychom chtěli snížit počáteční zadlužení podniku? Zodpovězeno částečně. V případě zaměstnanců podniku je nutné počítat také s jejich nemocností, kdy se bohužel zaměstnanec ne vždy snaží o co nejrychlejší návrat do zaměstnání. I když je ve výnosech počítáno s určitou rezervou nevyužití celého času, jak byste řešila dlouhodobou neschopnost jedné z kadeřnic či kosmetičky. Zodpovězeno částečně.