Předmětem této diplomové práce byla implementace moderních marketingových trendů v instituci Valašského muzea v přírodě. Současné komunikační nástroje jsou využívány poměrně dobře a cíleně, nicméně pro zaujetí mladšího návštěvníka musí muzeum hledat novější trendy a provázat je s technologiemi, aby si z mladého návštěvníka vychovalo pravidelného návštěvníka v budoucnosti. Dotazníkové šetření ukázalo, že návštěvníci by o zavedení QR kódů měli vcelku zájem a ozvláštnilo by to jejich trávení času v areálu. Projekt je ovšem postaven i na dalším využití nástrojů, které trh momentálně nabízí a je třeba se v tom zdokonalovat. Proto bylo navrženo i živé vysílání, soutěže, výstava v rámci location placement, což je nový trend, který se na trhu cestovního ruchu velmi ujímá.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis was the modern marketing trends implementation in the Walla-chian Open Air Museum. Current communication tools are used in a good way, however for engaging youth visitor's interest the museum have to look for new trends and connect them with new technologies to prepare youth visitor to become museumgoers in the fu-ture. The questionnaire survey has showed that the visitors will like the implementation of QR codes and made their leisure time in museum unusual. The project was built also on other types of marketing tools that are offered by market and it is need to be im-proved. That is why was suggested also live streaming, competitions, expo in the imple-mentation location placement tool, which is new trend interesting for tourism market.
Klíčová slova
QR kódy, Valašské muzeum v přírodě, location placement, výstava, geocaching
Klíčová slova v angličtině
QR codes, Wallachian Open Air Museum, location placement, expo, geocaching
Rozsah průvodní práce
123,
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce byla implementace moderních marketingových trendů v instituci Valašského muzea v přírodě. Současné komunikační nástroje jsou využívány poměrně dobře a cíleně, nicméně pro zaujetí mladšího návštěvníka musí muzeum hledat novější trendy a provázat je s technologiemi, aby si z mladého návštěvníka vychovalo pravidelného návštěvníka v budoucnosti. Dotazníkové šetření ukázalo, že návštěvníci by o zavedení QR kódů měli vcelku zájem a ozvláštnilo by to jejich trávení času v areálu. Projekt je ovšem postaven i na dalším využití nástrojů, které trh momentálně nabízí a je třeba se v tom zdokonalovat. Proto bylo navrženo i živé vysílání, soutěže, výstava v rámci location placement, což je nový trend, který se na trhu cestovního ruchu velmi ujímá.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis was the modern marketing trends implementation in the Walla-chian Open Air Museum. Current communication tools are used in a good way, however for engaging youth visitor's interest the museum have to look for new trends and connect them with new technologies to prepare youth visitor to become museumgoers in the fu-ture. The questionnaire survey has showed that the visitors will like the implementation of QR codes and made their leisure time in museum unusual. The project was built also on other types of marketing tools that are offered by market and it is need to be im-proved. That is why was suggested also live streaming, competitions, expo in the imple-mentation location placement tool, which is new trend interesting for tourism market.
Klíčová slova
QR kódy, Valašské muzeum v přírodě, location placement, výstava, geocaching
Klíčová slova v angličtině
QR codes, Wallachian Open Air Museum, location placement, expo, geocaching
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte marketingovou komunikaci a oblast moderních marketingových trendů.
Praktická část
Proveďte analýzu současných nástrojů marketingové komunikace v organizaci.
Na základě analýzy navrhněte projekt na implementaci moderních marketingových trendů a zlepšení marketingových aktivit v organizaci.
Navržený projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte marketingovou komunikaci a oblast moderních marketingových trendů.
Praktická část
Proveďte analýzu současných nástrojů marketingové komunikace v organizaci.
Na základě analýzy navrhněte projekt na implementaci moderních marketingových trendů a zlepšení marketingových aktivit v organizaci.
Navržený projekt podrobte časové, rizikové a nákladové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017, 184 s. ISBN 978-1-119-34120-8.
MARÁKOVÁ, Vanda. Marketingová komunikácia v cestovnom ruchu. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016, 166 s. ISBN 978-80-8168-394-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
WINTER, Mick. Scan me: everybody's guide to the magical world of QR codes- barcodes, mobile devices and hyperlinking the real to the virtual. Napa, Calif.: Westsong Pub, 2011, 142 s. ISBN 978-0-9659000-3-4.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOTLER, Philip, Hermawan KARTAJAYA a Iwan SETIAWAN. Marketing 4.0: moving from traditional to digital. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2017, 184 s. ISBN 978-1-119-34120-8.
MARÁKOVÁ, Vanda. Marketingová komunikácia v cestovnom ruchu. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016, 166 s. ISBN 978-80-8168-394-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
WINTER, Mick. Scan me: everybody's guide to the magical world of QR codes- barcodes, mobile devices and hyperlinking the real to the virtual. Napa, Calif.: Westsong Pub, 2011, 142 s. ISBN 978-0-9659000-3-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Kramoliš, 24b.
QR kody jsou již součástí mnoha muzeí především v zahraničí. Jakou očekávávta udržitelnost projektu. ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Kozák, 23b.
Patří mezi konkkurenty pouze atrakce v okolí? ZODPOVĚZENO ZCELA
Nepatří mezi konkurenty veškeré subjekty na trhu, které usilují o jedny a tytéž peníze potenciálníh návštěvníka VMP? ZODPOVĚZENO ZCELA
Otázky k obhajobě DP:
Jaká je primárně cílová skupina? Budete cílit primárně na nové nebo ty stálé klienty? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ