Tato bakalářská práce zkoumá zájem o další vzdělávání u dlouhodobě nezaměstnaných osob se základním vzděláním ve vybraném regionu Kroměříž. Teoretická část vymezuje hlavní pojmy jako je nezaměstnanost, úřad práce a trh práce. Důraz je kladen na další profesní vzdělávání, motivaci a bariéry k dalšímu vzdělávání. Velmi důležitá je část zaměřena na celoživotní učení a druhy dalšího vzdělávání. Pro praktickou část této práce byla zvole-na forma kvantitativního výzkumu. Cílem této práce je zjistit zájem (případný nezájem) o další vzdělávání. Dlouhodobě nezaměstnaní lidé se základním vzděláním nám pomohou získat lepší rozhled v tom, jakou mají tito lidé motivaci a jaké mají bariéry vůči dalšímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis looks at the problematics of long - term unemployed people with only elementary education in the area of Kroměříž. Its theoretical part explains basic terms such as unemployment, the uemployment department and labor market. This bachelor thesis em-phasises the importance of professional training, motivation and their barriers. The part dea-ling with lifelong learning and other forms of education is very important. Quantitative research method was chosen for the practical part. The aim was to find out the interest (or the lack of interest) in further education. Long - term unemployed people with elementary education help us get a better understanding of their motivation or barriers in further edu-cation.
Klíčová slova
nezaměstnanost, další vzdělávání, motivace, bariéry, rekvalifikace
Klíčová slova v angličtině
unemployment, further training, motivation, barriers, retraining
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá zájem o další vzdělávání u dlouhodobě nezaměstnaných osob se základním vzděláním ve vybraném regionu Kroměříž. Teoretická část vymezuje hlavní pojmy jako je nezaměstnanost, úřad práce a trh práce. Důraz je kladen na další profesní vzdělávání, motivaci a bariéry k dalšímu vzdělávání. Velmi důležitá je část zaměřena na celoživotní učení a druhy dalšího vzdělávání. Pro praktickou část této práce byla zvole-na forma kvantitativního výzkumu. Cílem této práce je zjistit zájem (případný nezájem) o další vzdělávání. Dlouhodobě nezaměstnaní lidé se základním vzděláním nám pomohou získat lepší rozhled v tom, jakou mají tito lidé motivaci a jaké mají bariéry vůči dalšímu vzdělávání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis looks at the problematics of long - term unemployed people with only elementary education in the area of Kroměříž. Its theoretical part explains basic terms such as unemployment, the uemployment department and labor market. This bachelor thesis em-phasises the importance of professional training, motivation and their barriers. The part dea-ling with lifelong learning and other forms of education is very important. Quantitative research method was chosen for the practical part. The aim was to find out the interest (or the lack of interest) in further education. Long - term unemployed people with elementary education help us get a better understanding of their motivation or barriers in further edu-cation.
Klíčová slova
nezaměstnanost, další vzdělávání, motivace, bariéry, rekvalifikace
Klíčová slova v angličtině
unemployment, further training, motivation, barriers, retraining
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání u dlouhodobě nezaměstnaných osob evidovaných na úřadu práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a statistické vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti dalšího vzdělávání u dlouhodobě nezaměstnaných osob evidovaných na úřadu práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a statistické vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 176 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008, 184 s. ISBN 978-80-86723-58-7.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-86798-16-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 176 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4824-5.
PALÁN, Zdeněk a Tomáš LANGER. Základy andragogiky. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2008, 184 s. ISBN 978-80-86723-58-7.
BALVÍN, Jaroslav. Andragogika jako teorie výchovy a vzdělávání dospělých. Praha: Hnutí R, 2011, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-86798-16-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016, 254 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5326-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010, 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji prezentovala výzkumná zjištění. Vysvětlovala vyhodnocení hypotéz. Studentka navrhla doporučení do konkrétní praxe v rámci svého pracoviště.
Studentka odpověděla na vybrané otázky vedoucího a oponenta práce. Předseda komise se ptal studentky na přínos její práce, studentka vhodně odpovídala.