Bakalářská práce se zabývá organizovaným neformálním zájmovým vzděláváním dospělých se zaměřením na pracovně-technickou oblast, zejména řemeslného charakteru. Po vymezení základních pojmů za pomoci odborné literatury a ukotvení zájmového vzdělávání z pohledu vědy se práce zaměřuje na vymezení konkrétní oblasti zájmového vzdělávání dospělých, zacílenou pouze na rukodělnost. V závěru teoretické části rozpracovává nejenom některé pojmy z oblasti řemesel, ale také řemeslné obsahy a cíle, vhodné formy a ´nové trendy v pracovní volnočasové oblasti.
Praktická část je založena na zjištění motivace, která vede k účasti na organizovaných řemeslných kurzech a na zjištění míry očekávání, které mají účastnici, a na přínos, který pro ně účast na řemeslném kurzu má. Výstupem bakalářské práce je vlastní výzkumné šetření provedeno v několika institucích na území ČR za pomoci dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with an organised non-formal leisure education of adults with focus on a work-technical area, especially craftsmanship. After defining the basic terms using professional literature and anchoring leisure education from the perspective of science, the work focuses on the definition of a specific area of adults education aimed at handicrafts area. At the end of the theoretical part it elaborates not only some terms from the field of crafts, but also craftsmanship contents and goals, suitable forms and new methods and trends in the work-free area.
The empirical part is based on the motivation that leads to participation in the organised craft courses and to find out the level of an expectation that the participants have and how it is met during the course. The output of the bachelor thesis is its own research carried out in a several institutions in the Czech Republic using a questionnaire survey.
lifelong learning, adult hobby education, leisure time, hobbies, craft courses
Rozsah průvodní práce
95 s. (133 620 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá organizovaným neformálním zájmovým vzděláváním dospělých se zaměřením na pracovně-technickou oblast, zejména řemeslného charakteru. Po vymezení základních pojmů za pomoci odborné literatury a ukotvení zájmového vzdělávání z pohledu vědy se práce zaměřuje na vymezení konkrétní oblasti zájmového vzdělávání dospělých, zacílenou pouze na rukodělnost. V závěru teoretické části rozpracovává nejenom některé pojmy z oblasti řemesel, ale také řemeslné obsahy a cíle, vhodné formy a ´nové trendy v pracovní volnočasové oblasti.
Praktická část je založena na zjištění motivace, která vede k účasti na organizovaných řemeslných kurzech a na zjištění míry očekávání, které mají účastnici, a na přínos, který pro ně účast na řemeslném kurzu má. Výstupem bakalářské práce je vlastní výzkumné šetření provedeno v několika institucích na území ČR za pomoci dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with an organised non-formal leisure education of adults with focus on a work-technical area, especially craftsmanship. After defining the basic terms using professional literature and anchoring leisure education from the perspective of science, the work focuses on the definition of a specific area of adults education aimed at handicrafts area. At the end of the theoretical part it elaborates not only some terms from the field of crafts, but also craftsmanship contents and goals, suitable forms and new methods and trends in the work-free area.
The empirical part is based on the motivation that leads to participation in the organised craft courses and to find out the level of an expectation that the participants have and how it is met during the course. The output of the bachelor thesis is its own research carried out in a several institutions in the Czech Republic using a questionnaire survey.
lifelong learning, adult hobby education, leisure time, hobbies, craft courses
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, volného času a zájmového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, volného času a zájmového vzdělávání dospělých.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Olomouc: DAHA, 1997. Promos. ISBN 80-902232-1-4.
ŠKODA, Kamil. Kapitoly z dějin andragogiky. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-326-1.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
KRYSTOŇ Miroslav. Záujmové vzdelávanie dospelých systémové východiská. In: Záujmové vzdelávanie dospelých: teoretické východiská/Miroslav Krystoň a kol. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. ISBN 978-80-557-0211-7.
Seznam doporučené literatury
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6.
PALÁN, Zdeněk. Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Olomouc: DAHA, 1997. Promos. ISBN 80-902232-1-4.
ŠKODA, Kamil. Kapitoly z dějin andragogiky. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-326-1.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC, ed. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
KRYSTOŇ Miroslav. Záujmové vzdelávanie dospelých systémové východiská. In: Záujmové vzdelávanie dospelých: teoretické východiská/Miroslav Krystoň a kol. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2011. ISBN 978-80-557-0211-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska a metodologický postup. Podrobněji prezentovala odpovědi na výzkumné otázky Předseda komise absentoval v prezenaci názornější zobrazení výsledků výzkumu. Studentka hovořila o vlastní reflexi z výzkumného šetření. Studentka odpověděla na některé otázky vedoucího a oponenta práce.