Tato bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání nezaměstnaných jedním z nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti - rekvalifikacemi. Práce je rozdělena na dvě na sebe navazující části. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je nezaměstnanost, její důsledky a druhy nezaměstnanosti, trh práce, politiku zaměstnanosti a její nástroje a rekvalifikace. Cílem práce je zjistit, jak hodnotí uchazeči o zaměstnání evidovaní na Úřadě práce České republiky Kontaktních pracovištích Brno-venkov, Tišnov, Ivančice, Rosice, Židlochovice a Pohořelice přínos absolvovaných rekvalifikačních kurzů a možnosti lepšího uplatnění na trhu práce. Pro praktickou část se využije dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is focused on education of unemployed people through the one of the tools of active employment policy - retraining. The thesis is divided into two consecutive parts. The theoretical part defines basic concepts, such as unemployment, its consequences and types of unemployment, labour market, employment policy and its instruments and retraining. The aim of this thesis is to find out how jobseekers registered at the Contact point of the Czech Republic the Labour Office in Brno, Tišnov, Ivančice, Rosice, Židlochovice and Pohořelice evaluate the contribution of completed retrainig courses and their opportunities for better employment in the labour market. For the participal part a survey will be used.
Klíčová slova
vzdělávání, úřad práce, nezaměstnanost, rekvalifikace, aktivní politika zaměstnanosti, trh práce
Klíčová slova v angličtině
education, labour office, unemployment, retraining, active employment policy, labour market
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na vzdělávání nezaměstnaných jedním z nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti - rekvalifikacemi. Práce je rozdělena na dvě na sebe navazující části. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je nezaměstnanost, její důsledky a druhy nezaměstnanosti, trh práce, politiku zaměstnanosti a její nástroje a rekvalifikace. Cílem práce je zjistit, jak hodnotí uchazeči o zaměstnání evidovaní na Úřadě práce České republiky Kontaktních pracovištích Brno-venkov, Tišnov, Ivančice, Rosice, Židlochovice a Pohořelice přínos absolvovaných rekvalifikačních kurzů a možnosti lepšího uplatnění na trhu práce. Pro praktickou část se využije dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis is focused on education of unemployed people through the one of the tools of active employment policy - retraining. The thesis is divided into two consecutive parts. The theoretical part defines basic concepts, such as unemployment, its consequences and types of unemployment, labour market, employment policy and its instruments and retraining. The aim of this thesis is to find out how jobseekers registered at the Contact point of the Czech Republic the Labour Office in Brno, Tišnov, Ivančice, Rosice, Židlochovice and Pohořelice evaluate the contribution of completed retrainig courses and their opportunities for better employment in the labour market. For the participal part a survey will be used.
Klíčová slova
vzdělávání, úřad práce, nezaměstnanost, rekvalifikace, aktivní politika zaměstnanosti, trh práce
Klíčová slova v angličtině
education, labour office, unemployment, retraining, active employment policy, labour market
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, vzdělávání dospělých a nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, vzdělávání dospělých a nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-4824-5.
BROŽOVÁ, Dagmar. Společenské souvislosti trhu práce. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. 140 s. ISBN 80-864-2916-4.
BUCHTOVÁ, Božena et al. Nezaměstnanost: psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. 240 s. ISBN 80-247-9006-8.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. 2. vyd. Praha: ASPI, 2004. 146 s. ISBN 80-735-70459-2.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, s.r.o., 2009. 208 s. ISBN 978-80-7367-551-6.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2014. 176 s. ISBN 978-80-247-4824-5.
BROŽOVÁ, Dagmar. Společenské souvislosti trhu práce. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003. 140 s. ISBN 80-864-2916-4.
BUCHTOVÁ, Božena et al. Nezaměstnanost: psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. 240 s. ISBN 80-247-9006-8.
MUŽÍK, Jaroslav. Androdidaktika. 2. vyd. Praha: ASPI, 2004. 146 s. ISBN 80-735-70459-2.
ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, s.r.o., 2009. 208 s. ISBN 978-80-7367-551-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce zmínila teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji prezentovala výzkumná zjištění, následně výzkum vhodně shrnula a odpovídala na otázky oponenta a vedoucího práce. Studentka uvedla limity svého výzkumu.