Diplomová práce se zabývá současnou problematikou struktury vzdělávání a systému vzdělávání v dané společnosti. Hlavním cílem práce je provést analýzu procesu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, zároveň zhodnotit dosavadní procesy a předložit návrh zlepšení způsobu současné situace.
Diplomová práce se skládá ze třech samostatných částí, teoretické, praktické a projektové části. V první, teoretické části, budou vymezeny základní pojmy vzdělávání, jeho podstata a rozvoj. Tato část se rovněž zabývá definicí lidských zdrojů. Základem praktické části bude představení společnosti s popisem jejich hlavních činností a analýzou současného stavu fungování vzdělávacího procesu. Třetí - projektová část je zaměřena na dotazníkové šetření, jakožto zvolenou metodu výzkumu, jeho zanalyzování, vyhodnocení s návrhem řešení systému vzdělávání zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the current problems of the structure of education and the system of education in the given society. The main aim of the thesis is to analyze the pro-cess of education and development of employees, at the same time evaluate existing pro-cesses and submit a proposal for improving the current situation.
The thesis consists of three separate parts, theoretical, practical and project part. In the first, theoretical part, the basic concepts of education, its essence and development will be de-fined. This section also deals with the definition of human resources. The basis of the practical part will be the introduction of the company with a description of their main acti-vities and analysis of the current state of functioning of the educational process. The third - project part is focused on the questionnaire survey, as the chosen method of research, its analysis, evaluation with the proposal of solution of the system of employee education
Klíčová slova
lidské zdroje, podnikové vzdělávání, lidský kapitál, plánování vzdělávání, zaměstnanec
Klíčová slova v angličtině
human resources, corporate education, human capital, education planning, employee
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá současnou problematikou struktury vzdělávání a systému vzdělávání v dané společnosti. Hlavním cílem práce je provést analýzu procesu vzdělávání a rozvoje zaměstnanců, zároveň zhodnotit dosavadní procesy a předložit návrh zlepšení způsobu současné situace.
Diplomová práce se skládá ze třech samostatných částí, teoretické, praktické a projektové části. V první, teoretické části, budou vymezeny základní pojmy vzdělávání, jeho podstata a rozvoj. Tato část se rovněž zabývá definicí lidských zdrojů. Základem praktické části bude představení společnosti s popisem jejich hlavních činností a analýzou současného stavu fungování vzdělávacího procesu. Třetí - projektová část je zaměřena na dotazníkové šetření, jakožto zvolenou metodu výzkumu, jeho zanalyzování, vyhodnocení s návrhem řešení systému vzdělávání zaměstnanců.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the current problems of the structure of education and the system of education in the given society. The main aim of the thesis is to analyze the pro-cess of education and development of employees, at the same time evaluate existing pro-cesses and submit a proposal for improving the current situation.
The thesis consists of three separate parts, theoretical, practical and project part. In the first, theoretical part, the basic concepts of education, its essence and development will be de-fined. This section also deals with the definition of human resources. The basis of the practical part will be the introduction of the company with a description of their main acti-vities and analysis of the current state of functioning of the educational process. The third - project part is focused on the questionnaire survey, as the chosen method of research, its analysis, evaluation with the proposal of solution of the system of employee education
Klíčová slova
lidské zdroje, podnikové vzdělávání, lidský kapitál, plánování vzdělávání, zaměstnanec
Klíčová slova v angličtině
human resources, corporate education, human capital, education planning, employee
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti.
Praktická část
Charakterizujete společnost a současnou úroveň fungování v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Kroměřížské technické služby, s.r.o.
Identifikujte oblasti, ve kterých by bylo potřebné opatření pro rozvoj a vzdělávání zaměstnanců Kroměřížských technických služeb, s.r.o.
Vypracujte projekt možného řešení rozvoje a vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Kroměřížské technické služby, s.r.o.
Zpracujte analýzu nákladů a rizik spojených s realizací navrhovaného projektu.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti.
Praktická část
Charakterizujete společnost a současnou úroveň fungování v oblasti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve společnosti Kroměřížské technické služby, s.r.o.
Identifikujte oblasti, ve kterých by bylo potřebné opatření pro rozvoj a vzdělávání zaměstnanců Kroměřížských technických služeb, s.r.o.
Vypracujte projekt možného řešení rozvoje a vzdělávání zaměstnanců ve společnosti Kroměřížské technické služby, s.r.o.
Zpracujte analýzu nákladů a rizik spojených s realizací navrhovaného projektu.
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 14th edition. London: New York, 2017, 738 s. ISBN 978-0-7494-7411-9.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
BEARDWELL, Julie a Amanda THOMPSON. Human resource management: a contemporary approach. Eighth edition. Harlow: Pearson, 2017, 659 s. ISBN 978-1-292-11956-4.
EVANGELU, Jaroslava Ester, Frank van BOMMEL a Ondřej JUŘIČKA. Efektivita vzdělávání: jak získat zpět vložené investice do rozvoje zaměstnanců. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2013, 135 s. ISBN 978-80-7418-197-9.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 14th edition. London: New York, 2017, 738 s. ISBN 978-0-7494-7411-9.
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 204 s. ISBN 978-80-247-2914-5.
BEARDWELL, Julie a Amanda THOMPSON. Human resource management: a contemporary approach. Eighth edition. Harlow: Pearson, 2017, 659 s. ISBN 978-1-292-11956-4.
EVANGELU, Jaroslava Ester, Frank van BOMMEL a Ondřej JUŘIČKA. Efektivita vzdělávání: jak získat zpět vložené investice do rozvoje zaměstnanců. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2013, 135 s. ISBN 978-80-7418-197-9.
VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. ISBN 978-80-247-3651-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Gregar, 27b.
Na straně 81 uvádíte, že pro financování programu pro vzdělávání pracovníků by bylo možné využít podporu z fondů EU, je to reálné, jaké překážky by tomu mohly bránit? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ.
OPONENT: Ing.Matošková, 14b.
Není zapotřebí platit školení lidem, kteří jej nepotřebují? Uveďte alespoň jednu situaci, kdy toto tvrzení neplatí? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Otázky k obhajobě DP:
doc. Březinová
Proč jste do projektu zahrnul pouze vedoucí a THP pracovníky? Nebudou to dělníci brát jako diskriminaci? Mohl byste od celkové částky nákladů oddělit náklady na váš projekt? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Ing. Tomancová
Kolik zaměstnanců dotazník vyplnilo? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ