Bakalářská práce je zaměřená na medializaci projektů a akcí obcí do 2000 obyvatel. Právě v nich se uskutečňuje řada důležitých investic a společenských aktivit přispívajících ke spo-kojenému a plnohodnotnému životu na tuzemském venkově. Rozsah medializace byl vy-hodnocen prostřednictvím specializované databáze na vzorku 50 obcí. Rovněž byl sledován zájem o veřejné projekty a akce ze strany veřejnosti. Zjištěny a porovnány byly i ceny pla-cené inzerce. Pro doplnění informací byly provedeny rozhovory se starosty. Ze získaných dat a údajů vyplývá, že existují významné rozdíly v rozsahu mediální aktivity sledovaných obcí a také že veřejnost má o informace z obcí do 2000 obyvatel zájem. Potvrzeným před-pokladem je pak skutečnost, že řada starostů neví, jak s médii účinně navázat úspěšnou spo-lupráci a jak je využít ve svůj prospěch. Na základě zjištěných skutečností a poznatků je navržen efektivní názorný postup při medializaci konkrétní veřejné akce/projektu a zároveň jsou popsána doporučení pro styk s médii vycházející ze skutečné novinářské praxe. Celá práce je tak koncipována jako přehledný a v běžné agendě obcí využitelný návod pro obou-stranně prospěšnou spolupráci s médii, a to za cenu přijatelného úsilí a zejména nulových či jen minimálních finančních prostředků.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the media coverage of projects and events of the munici-palities up to 2,000 residents. Here, a number of important investments and social activities that contribute to satisfied and fulfilling lives in the local countryside happen. The range of media coverage was evaluated by means of a specialized database on a sample of 50 munic-ipalities. Interest in public projects and events from the side of the public was also monitored. Prices of paid advertising were also identified and compared. The interviews with Mayors completed the information. The received data and information show that there are significant differences in the extent of media activity of the monitored municipalities and that the public is interested in the information from the municipalities up to 2,000 residents. The confirmed assumption is the fact that the number of Mayors do not know how to effectively establish successful cooperation and how to use it for their benefit. Based on the obtained facts and evidence the effective illustrative approach is designed for the media coverage of a specific public event/ project and, at the same time, the recommendation for media relations arising from the genuine journalism is described. The whole thesis is conceived as a clear and useful guidance in common agenda of municipalities for mutually beneficial cooperation with me-dia, even at the cost of acceptable effort and mainly zero or only minimum financial resources.
Klíčová slova
média, medializace, styk s médii, obce do 2000 obyvatel, veřejné akce, ve-řejné projekty
Klíčová slova v angličtině
media, media coverage, media relations, municipalities up to 2,000 residents, public events, public projects
Rozsah průvodní práce
72 s. (90 804)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřená na medializaci projektů a akcí obcí do 2000 obyvatel. Právě v nich se uskutečňuje řada důležitých investic a společenských aktivit přispívajících ke spo-kojenému a plnohodnotnému životu na tuzemském venkově. Rozsah medializace byl vy-hodnocen prostřednictvím specializované databáze na vzorku 50 obcí. Rovněž byl sledován zájem o veřejné projekty a akce ze strany veřejnosti. Zjištěny a porovnány byly i ceny pla-cené inzerce. Pro doplnění informací byly provedeny rozhovory se starosty. Ze získaných dat a údajů vyplývá, že existují významné rozdíly v rozsahu mediální aktivity sledovaných obcí a také že veřejnost má o informace z obcí do 2000 obyvatel zájem. Potvrzeným před-pokladem je pak skutečnost, že řada starostů neví, jak s médii účinně navázat úspěšnou spo-lupráci a jak je využít ve svůj prospěch. Na základě zjištěných skutečností a poznatků je navržen efektivní názorný postup při medializaci konkrétní veřejné akce/projektu a zároveň jsou popsána doporučení pro styk s médii vycházející ze skutečné novinářské praxe. Celá práce je tak koncipována jako přehledný a v běžné agendě obcí využitelný návod pro obou-stranně prospěšnou spolupráci s médii, a to za cenu přijatelného úsilí a zejména nulových či jen minimálních finančních prostředků.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the media coverage of projects and events of the munici-palities up to 2,000 residents. Here, a number of important investments and social activities that contribute to satisfied and fulfilling lives in the local countryside happen. The range of media coverage was evaluated by means of a specialized database on a sample of 50 munic-ipalities. Interest in public projects and events from the side of the public was also monitored. Prices of paid advertising were also identified and compared. The interviews with Mayors completed the information. The received data and information show that there are significant differences in the extent of media activity of the monitored municipalities and that the public is interested in the information from the municipalities up to 2,000 residents. The confirmed assumption is the fact that the number of Mayors do not know how to effectively establish successful cooperation and how to use it for their benefit. Based on the obtained facts and evidence the effective illustrative approach is designed for the media coverage of a specific public event/ project and, at the same time, the recommendation for media relations arising from the genuine journalism is described. The whole thesis is conceived as a clear and useful guidance in common agenda of municipalities for mutually beneficial cooperation with me-dia, even at the cost of acceptable effort and mainly zero or only minimum financial resources.
Klíčová slova
média, medializace, styk s médii, obce do 2000 obyvatel, veřejné akce, ve-řejné projekty
Klíčová slova v angličtině
media, media coverage, media relations, municipalities up to 2,000 residents, public events, public projects
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište mediální prostor a základní principy komunikace subjektů veřejné správy se sdělovacími prostředky.
Praktická část
Analyzujte medializaci veřejných projektů a veřejných akcí ve vybraných obcích.
Analyzujte zájem veřejnosti o informace zaměřené na veřejné projekty a veřejné akce.
Navrhněte modelový příklad medializace veřejného projektu či veřejné akce.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Popište mediální prostor a základní principy komunikace subjektů veřejné správy se sdělovacími prostředky.
Praktická část
Analyzujte medializaci veřejných projektů a veřejných akcí ve vybraných obcích.
Analyzujte zájem veřejnosti o informace zaměřené na veřejné projekty a veřejné akce.
Navrhněte modelový příklad medializace veřejného projektu či veřejné akce.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 153 s. ISBN 978-80-247-3629-7.
HANSON, Ralph E. Mass communication: living in a media world. 5th ed. Los Angeles: Sage, 2016, 458 s. ISBN 978-1-4833-4475-1.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vyd. Praha: Portál, 2015, 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing obcí. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2011, 160 s. ISBN 978-80-7248-695-3.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 153 s. ISBN 978-80-247-3629-7.
HANSON, Ralph E. Mass communication: living in a media world. 5th ed. Los Angeles: Sage, 2016, 458 s. ISBN 978-1-4833-4475-1.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vyd. Praha: Portál, 2015, 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-80-245-1742-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing obcí. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2011, 160 s. ISBN 978-80-7248-695-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 26
Otázka: Jak vnímáte připravenost a kompetence starostů příp. zaměstnanců obcí pro aplikaci uvedených doporučení pro komunikaci s médii do praxe? Zodpovězeno zcela
Hodnocení oponenta: 26
Otázka: Okomentujte význam sociálních sítí (zejména facebook) při komunikaci s médii v prostředí obcí do 2000 obyvatel. Zodpovězeno zcela