Snahou této bakalářské práce je přispět k poodhalení případné přítomnosti anomie v české společnosti. Teoretická část je věnována nejen pojmu jako takovému, ale také historickým souvislostem tohoto jevu v návaznosti na významné myslitele, kteří se mu věnovali, dále porovnáním přístupů s následným doplňujícím pohledem na aspekty výchovy současné postmoderní společnosti. Praktická část se zaměřuje na přítomnost signálů vykazujících anomii v rozdílu mezi dvěma společenskými skupinami.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to contribute to the disclosure of possible anomie within the Czech society. The theoretical part is focused on anomie as a koncept as well as on the historical context of the therm. Secondly, the theoretical part contains the ideas of some significant thinkers and the comparison of their attitudes and the following supplementary view of the educational aspects in the contemporary postmodern society. Practical part of the thesis focuses on the presence of signals which point to anomie, specifically it deals with the difference between the two specific social groups.
Klíčová slova
Anomie, sociálně-patologický jev, kognitivní, sociální pedagogika, postmodernita, společenská skupina
Klíčová slova v angličtině
Anomie, socio-pathological phenomenon, cognitive, Social pedagogy, postmodernism, social group
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Snahou této bakalářské práce je přispět k poodhalení případné přítomnosti anomie v české společnosti. Teoretická část je věnována nejen pojmu jako takovému, ale také historickým souvislostem tohoto jevu v návaznosti na významné myslitele, kteří se mu věnovali, dále porovnáním přístupů s následným doplňujícím pohledem na aspekty výchovy současné postmoderní společnosti. Praktická část se zaměřuje na přítomnost signálů vykazujících anomii v rozdílu mezi dvěma společenskými skupinami.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to contribute to the disclosure of possible anomie within the Czech society. The theoretical part is focused on anomie as a koncept as well as on the historical context of the therm. Secondly, the theoretical part contains the ideas of some significant thinkers and the comparison of their attitudes and the following supplementary view of the educational aspects in the contemporary postmodern society. Practical part of the thesis focuses on the presence of signals which point to anomie, specifically it deals with the difference between the two specific social groups.
Klíčová slova
Anomie, sociálně-patologický jev, kognitivní, sociální pedagogika, postmodernita, společenská skupina
Klíčová slova v angličtině
Anomie, socio-pathological phenomenon, cognitive, Social pedagogy, postmodernism, social group
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální patologie, anomie a jejího reflektování vybranými společenskými skupinami.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální patologie, anomie a jejího reflektování vybranými společenskými skupinami.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
GILLERNOVÁ, Ilona, KEBZA, Vladimír a Milan, RYMEŠ. Psychologické aspekty změn v české společnosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2798-1.
SVOBODA, Jan. Krizové situace výchovy a výuky. Praha: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-935-8.
PONĚŠICKÝ, Jan. Agrese, násilí a psychologie moci. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-593-0.
Seznam doporučené literatury
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
GILLERNOVÁ, Ilona, KEBZA, Vladimír a Milan, RYMEŠ. Psychologické aspekty změn v české společnosti. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2798-1.
SVOBODA, Jan. Krizové situace výchovy a výuky. Praha: Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-935-8.
PONĚŠICKÝ, Jan. Agrese, násilí a psychologie moci. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-593-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma bakalářské práce, uvedl teoretická východiska i metodologii výzkumného šetření. Prezentoval nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděl na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.
Zkoušející upozornila na nejasnosti v práci týkající se popisu a interpretace dat. Zkoušející informovala o limitech týkajících se zobecňování výsledků práce.
Zkoušející upozornila na fakt, že student si stanovil obsáhlý cíl bakalářské práce, který nebyl naplněn. Vztah sociální pedagogiky a tématu student jasně nevymezil, neuvedl význam pro sociální pedagogiku.