Tato bakalářská práce se zabývá tématikou neverbální komunikace při obchodních schůzkách a vyjednáváních v Malajsii. Nezaměřuje se však jen na kulturu malajskou, ale i na kulturu čínskou a indickou, neboť jsou také neodlučitelnou součástí malajské civilizace. Cílem této bakalářské práce je odhalit specifické aspekty a odlišnosti dané neverbální komunikace a navrhnout doporučení na její využití v obchodním prostředí. Data byla získána z nezúčastněného kvalitativního pozorování, které bylo uskutečněno se členy ekonomické organizace PEKUMA na Univerzitě Malaya v Kuala Lumpur. Praktická část proto obsahuje fotografii z jednání v Malajsii a je v ní popsáno a vysvětleno neverbální chování každého člena, který se jednání zúčastnil. Největší rozdíly v neverbální komunikaci byly vypozorovány zejména u muslimských členů. Na základě těchto dat byla vytvořena doporučení, jak komunikovat v daném obchodním prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the topic of non-verbal communication at business meetings and negotiations in Malaysia. The work is focused not only on Malaysian culture but also on Chinese and Indian culture as they are part of Malaysian civilization as well. The aim of this thesis is to present specific aspects and differences in non-verbal communication and make recommendations on how to communicate in a given business environment. The data was obtained via the non-participant qualitative observation conducted with members of the economic organisation called PEKUMA at the University of Malaya in Kuala Lumpur. Therefore, in the practical part, the photograph from the negotiations in Malaysia is presented and the non-verbal behaviour of every participant of the meeting is described and explained. The most significant differences in non-verbal communication were observed especially among Muslim participants. Based on this data, the recommendations on how to communicate in a given business environment were stated.
Klíčová slova
neverbální komunikace, obchodní schůzky, vyjednávání, Malajsie, odlišnosti, doporučení
Klíčová slova v angličtině
non-verbal communication, business meetings, negotiations, Malaysia, differences, recommendations
Rozsah průvodní práce
62 s. (98 461)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou neverbální komunikace při obchodních schůzkách a vyjednáváních v Malajsii. Nezaměřuje se však jen na kulturu malajskou, ale i na kulturu čínskou a indickou, neboť jsou také neodlučitelnou součástí malajské civilizace. Cílem této bakalářské práce je odhalit specifické aspekty a odlišnosti dané neverbální komunikace a navrhnout doporučení na její využití v obchodním prostředí. Data byla získána z nezúčastněného kvalitativního pozorování, které bylo uskutečněno se členy ekonomické organizace PEKUMA na Univerzitě Malaya v Kuala Lumpur. Praktická část proto obsahuje fotografii z jednání v Malajsii a je v ní popsáno a vysvětleno neverbální chování každého člena, který se jednání zúčastnil. Největší rozdíly v neverbální komunikaci byly vypozorovány zejména u muslimských členů. Na základě těchto dat byla vytvořena doporučení, jak komunikovat v daném obchodním prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the topic of non-verbal communication at business meetings and negotiations in Malaysia. The work is focused not only on Malaysian culture but also on Chinese and Indian culture as they are part of Malaysian civilization as well. The aim of this thesis is to present specific aspects and differences in non-verbal communication and make recommendations on how to communicate in a given business environment. The data was obtained via the non-participant qualitative observation conducted with members of the economic organisation called PEKUMA at the University of Malaya in Kuala Lumpur. Therefore, in the practical part, the photograph from the negotiations in Malaysia is presented and the non-verbal behaviour of every participant of the meeting is described and explained. The most significant differences in non-verbal communication were observed especially among Muslim participants. Based on this data, the recommendations on how to communicate in a given business environment were stated.
Klíčová slova
neverbální komunikace, obchodní schůzky, vyjednávání, Malajsie, odlišnosti, doporučení
Klíčová slova v angličtině
non-verbal communication, business meetings, negotiations, Malaysia, differences, recommendations
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury týkající se interkulturní komunikace se zaměřením na neverbální komunikaci.
Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
Proveďte primární výzkum metodou pozorování v Malajsii.
Vyhodnoťte výsledky primárního výzkumu.
Na základě výsledků primárního výzkumu formulujte závěry a navrhněte doporučení na využití neverbální komunikace v manažerské praxi.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury týkající se interkulturní komunikace se zaměřením na neverbální komunikaci.
Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
Proveďte primární výzkum metodou pozorování v Malajsii.
Vyhodnoťte výsledky primárního výzkumu.
Na základě výsledků primárního výzkumu formulujte závěry a navrhněte doporučení na využití neverbální komunikace v manažerské praxi.
Seznam doporučené literatury
Beamer, Linda, and Iris Varner. Intercultural Communication in the Global Workplace. 4th ed. Boston: McGraw-Hill, 2008.
Chaney, Lillian H., and Jeanette S. Martin. Intercultural Business Communication. 4th ed. Hackensack: Prentice Hall, 2007.
Hogan, Kevin. The Secret Language of Business: How to Read Anyone in 3 Seconds or Less. Hoboken: Wiley, 2008.
Navarro, Joe, and Toni Sciarra Poynter. Louder Than Words: Take Your Career from Average to Exceptional with the Hidden Power of Nonverbal Intelligence. New York: Harper Collins, 2010.
Samovar, Larry A., et al. Communication between Cultures. 8th ed. Boston: Wadsworth, 2012.
Seznam doporučené literatury
Beamer, Linda, and Iris Varner. Intercultural Communication in the Global Workplace. 4th ed. Boston: McGraw-Hill, 2008.
Chaney, Lillian H., and Jeanette S. Martin. Intercultural Business Communication. 4th ed. Hackensack: Prentice Hall, 2007.
Hogan, Kevin. The Secret Language of Business: How to Read Anyone in 3 Seconds or Less. Hoboken: Wiley, 2008.
Navarro, Joe, and Toni Sciarra Poynter. Louder Than Words: Take Your Career from Average to Exceptional with the Hidden Power of Nonverbal Intelligence. New York: Harper Collins, 2010.
Samovar, Larry A., et al. Communication between Cultures. 8th ed. Boston: Wadsworth, 2012.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Po přečtení posudků členové komise položili následující otázky:
Q: What is the difference between ethnocentrism and cultural relativism?
Q: When in Rome, do what the Romans do. I understand Czechs who may not shake a woman´s hand. But when she comes to the Czech Republic, should she not shake hands?
Q: What would be my proper response?