Bakalářská práce se zabývá rozvojem využití digitálních technologií ve výuce dětí předškolního věku z důvodu pokroku ve 21. století. Cílem práce je navrhnout projekt pro vybranou mateřskou školu na území statutárního města Přerova, který bude předpokládat zvýšení atraktivnosti mateřské školy a umožnění rozvoje digitálních kompetencí dětí před nástupem do základního vzdělávání. Analýza současných stavů byla provedena formou rozhovorů s ředitelkami mateřských škol. Hlavním výstupem je návrh projektu umožňující mateřské škole pořízení nových technologií, díky kterým se děti budou moci vzdělávat v tomto oboru a pochopit smysl moderních vymožeností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on development of the use of digital technologies in the education of preschool children according to the progress in the 21st century. The aim of the thesis is to propose a project for selected kindergarten in the territory of the Statutory City of Přerov, which will presuppose an increase in attractiveness of the kindergarten and enable development of digital competences of children before entering primary education. The analysis of current state was conducted in form of interviews with headmasters of kindergartens. The main output is a project proposal enabling the kindergarten to acquire new technologies, thanks to which children will be able to learn in this area and understand the meaning of modern conveniences.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, mateřská škola, projekt, digitalizace, moderní technologie, vzdělávací politika, město Přerov
Klíčová slova v angličtině
pre-school education, kindergarten, project, digitalization, modern technologies, education policy, Přerov city
Rozsah průvodní práce
73
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozvojem využití digitálních technologií ve výuce dětí předškolního věku z důvodu pokroku ve 21. století. Cílem práce je navrhnout projekt pro vybranou mateřskou školu na území statutárního města Přerova, který bude předpokládat zvýšení atraktivnosti mateřské školy a umožnění rozvoje digitálních kompetencí dětí před nástupem do základního vzdělávání. Analýza současných stavů byla provedena formou rozhovorů s ředitelkami mateřských škol. Hlavním výstupem je návrh projektu umožňující mateřské škole pořízení nových technologií, díky kterým se děti budou moci vzdělávat v tomto oboru a pochopit smysl moderních vymožeností.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on development of the use of digital technologies in the education of preschool children according to the progress in the 21st century. The aim of the thesis is to propose a project for selected kindergarten in the territory of the Statutory City of Přerov, which will presuppose an increase in attractiveness of the kindergarten and enable development of digital competences of children before entering primary education. The analysis of current state was conducted in form of interviews with headmasters of kindergartens. The main output is a project proposal enabling the kindergarten to acquire new technologies, thanks to which children will be able to learn in this area and understand the meaning of modern conveniences.
Klíčová slova
předškolní vzdělávání, mateřská škola, projekt, digitalizace, moderní technologie, vzdělávací politika, město Přerov
Klíčová slova v angličtině
pre-school education, kindergarten, project, digitalization, modern technologies, education policy, Přerov city
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte systematický přehled týkající se teoretického rámce a přístupů k digitalizaci v předškolním vzdělávání.
Podejte přehled současné právní úpravy, koncepcí a veřejné podpory předškolního vzdělávání v ČR.
Praktická část
Proveďte analýzu demografického vývoje na území města v období 2011-2017 v návaznosti na kapacitní potřeby předškolního vzdělávání a strategické dokumenty Statutárního města Přerova.
Analyzujte stav a potřeby digitalizace subjektů předškolního vzdělávání zřízených Statutárním městem Přerov
Na základě analýzy navrhněte projekt digitalizace ve vybraném subjektu předškolního vzdělávání zřízeného Statutárním městem Přerov včetně časové, finanční a rizikové analýzy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte systematický přehled týkající se teoretického rámce a přístupů k digitalizaci v předškolním vzdělávání.
Podejte přehled současné právní úpravy, koncepcí a veřejné podpory předškolního vzdělávání v ČR.
Praktická část
Proveďte analýzu demografického vývoje na území města v období 2011-2017 v návaznosti na kapacitní potřeby předškolního vzdělávání a strategické dokumenty Statutárního města Přerova.
Analyzujte stav a potřeby digitalizace subjektů předškolního vzdělávání zřízených Statutárním městem Přerov
Na základě analýzy navrhněte projekt digitalizace ve vybraném subjektu předškolního vzdělávání zřízeného Statutárním městem Přerov včetně časové, finanční a rizikové analýzy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HARWOOD, Debra. Crayons and Ipads: Learning and Teaching of Young Children in the Digital World. Thousand Oaks, CA: Sage. 2017, 152 s. ISBN 978-1473-915-99-2.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada. 2016, 224 s. ISBN 978-80-247-5107-8.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 4. aktualizované vydání. Praha: Portál. 015, 270 s. ISBN 978-80-262-0872-3.
THOMAS, Amanda. Teaching Early Years: Theory and Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE, 2017, 200 s. ISBN 978-1473-946-25-5.
Seznam doporučené literatury
HARWOOD, Debra. Crayons and Ipads: Learning and Teaching of Young Children in the Digital World. Thousand Oaks, CA: Sage. 2017, 152 s. ISBN 978-1473-915-99-2.
OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Praha: Grada. 2016, 224 s. ISBN 978-80-247-5107-8.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 4. aktualizované vydání. Praha: Portál. 015, 270 s. ISBN 978-80-262-0872-3.
THOMAS, Amanda. Teaching Early Years: Theory and Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE, 2017, 200 s. ISBN 978-1473-946-25-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: 22
Otázka: Stanovte priority zavádění digitalizace v předškolních zařízeních na území města Přerova, a to jak z pohledu potřeb jednotlivých zařízení, tak možností financování z programů veřejné podpory, a též předpokládaných technologických trendů. Zodpovězeno zcela
Hodnocení oponenta: 17
Otázka: Z jakého dotačního schématu by mohl být projekt financován? Zodpovězeno zcela