Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním pracovníků v sociálních službách. Cílem je zjistit, jaké jsou názory těchto pracovníků nejen na povinné vzdělávání, které pro ně vyplývá ze zákona, ale také na vzdělávání nad rámec této povinnosti. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První část je zaměřena na teoretické poznatky z oblasti dalšího vzdělávání, jeho efektivitu, vzdělávací potřeby a hodnocení výsledků vzdělávání. Představuje také zákony, předpisy a dokumenty upravující další vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Obsahem praktické části jsou výsledky výzkumného šetření, pro které byl zvolen kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím sběru dotazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with further education of workers in social services. The aim is to find out what are the opinions of these workers not only on compulsory education, which is mandatory for them by law, but also on education beyond this obligation. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The first part is focused on theo-retical knowledge of further education, its effectiveness, educational needs and evaluation of education results. It also presents laws, regulations and documents governing the further training of workers in social services. The practical part contains results of a research for which the quantitative research, realized through the collection of questionnaires, was chosen.
Klíčová slova
další vzdělávání, profesní vzdělávání, formy vzdělávání, vzdělávací potřeby, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
further education, vocational training, forms of education, educational needs, social services
Rozsah průvodní práce
61 s. (89 313 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním pracovníků v sociálních službách. Cílem je zjistit, jaké jsou názory těchto pracovníků nejen na povinné vzdělávání, které pro ně vyplývá ze zákona, ale také na vzdělávání nad rámec této povinnosti. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První část je zaměřena na teoretické poznatky z oblasti dalšího vzdělávání, jeho efektivitu, vzdělávací potřeby a hodnocení výsledků vzdělávání. Představuje také zákony, předpisy a dokumenty upravující další vzdělávání pracovníků v sociálních službách. Obsahem praktické části jsou výsledky výzkumného šetření, pro které byl zvolen kvantitativní výzkum realizovaný prostřednictvím sběru dotazníků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with further education of workers in social services. The aim is to find out what are the opinions of these workers not only on compulsory education, which is mandatory for them by law, but also on education beyond this obligation. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The first part is focused on theo-retical knowledge of further education, its effectiveness, educational needs and evaluation of education results. It also presents laws, regulations and documents governing the further training of workers in social services. The practical part contains results of a research for which the quantitative research, realized through the collection of questionnaires, was chosen.
Klíčová slova
další vzdělávání, profesní vzdělávání, formy vzdělávání, vzdělávací potřeby, sociální služby
Klíčová slova v angličtině
further education, vocational training, forms of education, educational needs, social services
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních služeb a dalšího vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálních služeb a dalšího vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: UNIVERZITA JANA AMOSE KOMENSKÉHO, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, Praha: Grada Publishing, a.s., 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-1170-8.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Praha: UNIVERZITA JANA AMOSE KOMENSKÉHO, 2015. ISBN 978-80-7452-113-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, Praha: Grada Publishing, a.s., 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
CHRÁSKA, Miroslav a Ilona KOČVAROVÁ. Kvantitativní metody sběru dat v pedagogických výzkumech. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015. ISBN 978-80-7454-553-5.
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4806-1.
VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-1170-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila základní teoretická východiska a podrobněji se věnovala metodologickému postupu ve výzkumném šetření. Podrobně prezentovala výsledná zjištění, vhodně odpověděla na otázky vedoucího práce i oponenta.