Tato bakalářská práce "Šikana na školách a její prevence" se zabývá problematikou šikany na ve školním prostředí. Práce je zaměřená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním šikany, vývojem, aktéry šikany a její prevencí. Praktická část se za-bývá výzkumem formou dotazníků u žáků 2. stupně Základních škol, kde se snažím zjistit, jak jsou děti o šikaně informované a kolik dětí se s šikanou setkalo.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis "Bullying at schools and its prevention" deals with the bullying pro-blems at schools. The theoretical part is focused on the bullying definition, its progression, participants in bullying and its prevention. In the practical part there is the questionnaire research for the children in age from 11 to 15. I have tried to find out the range of informa-tion for children about the bullying nad how many students have ever known the bullying themselves.
Tato bakalářská práce "Šikana na školách a její prevence" se zabývá problematikou šikany na ve školním prostředí. Práce je zaměřená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním šikany, vývojem, aktéry šikany a její prevencí. Praktická část se za-bývá výzkumem formou dotazníků u žáků 2. stupně Základních škol, kde se snažím zjistit, jak jsou děti o šikaně informované a kolik dětí se s šikanou setkalo.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis "Bullying at schools and its prevention" deals with the bullying pro-blems at schools. The theoretical part is focused on the bullying definition, its progression, participants in bullying and its prevention. In the practical part there is the questionnaire research for the children in age from 11 to 15. I have tried to find out the range of informa-tion for children about the bullying nad how many students have ever known the bullying themselves.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany ve školách, její prevence a sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany ve školách, její prevence a sociálně pedagogické intervence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária DĚDOVÁ. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2992-3.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování: [cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách]. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-x.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-049-9.
ŘÍČAN, Pavel a Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu. Praha: Grada, 2010. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-2991-6.
Seznam doporučené literatury
JANOŠOVÁ, Pavlína, Lenka KOLLEROVÁ, Kateřina ZÁBRODSKÁ, Jiří KRESSA a Mária DĚDOVÁ. Psychologie školní šikany. Praha: Grada, 2016. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2992-3.
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování: [cesta k zastavení epidemie šikanování ve školách]. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-x.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi: jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. Pedagogická praxe. ISBN 80-7178-049-9.
ŘÍČAN, Pavel a Pavlína JANOŠOVÁ. Jak na šikanu. Praha: Grada, 2010. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-2991-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vysvětlovala metodologická východiska práce. Zaměňovala však dílčí cíle za hypotézy. Nedokázala vysvětlit postup, kterým vyhodnocovala statistické hypotézy. Studentka závěry vyvodila pouze z položek dotazníku, nepoužila žádné statistické testy na jejich ověření. Postup studentky ve výzkumu měl velké nedostatky, komise vyjádřila výhrady k formulaci cílů práce a k hypotézám. Také k nerovnoměrnému rozložení jednotlivých kapitol.
Studentka se pokusila odpovědět na otázky oponentky, odpovědi však nebyly přesvědčivé. Studentka na otázku oponenta zmiňovala program prevence šikany na školách. Komise ocenila počet respondentů, měla však velké výhrady k sestavenému dotazníku a jeho výpovědní hodnotě. Také zazněly výhrady k teoretické části práce, vzhledem k cílům výzkumu. Nebyla také dodržena citační norma.
Komise doporučila celou práci přepracovat a hlasovala pro výsledné F v poměru 3:0.