Bakalářská práce se zabývá nejčastějším způsobem odměn a trestů ve výchově. Na toto téma je nahlíženo formou názorů žáků na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část obsahuje celkem tři kapitoly, které se zabývají rodinou a její výchovou, odměnami a tresty.
Praktická část popisuje výsledky výzkumného šetření, které jsou zaznamenány pomocí grafů a tabulek. Každou dotazníkovou položku tvoří popisující komentář.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the most common form of rewards and punishments during children´s upbringing. It is done through the agency of pupil´s opinion. These areas have been observed during a research in a Primary school.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part consists of three chapters which deal with family and it´s bringing up, rewards and punishments.
The practical part proposes results of research which are recorded by means of ta-bles and graphs. Each questionnaire´s article is accompanied by its commentary.
Klíčová slova
rodina, funkce rodiny, typy rodin, výchova, výchovné styly, pravidla, odměny, tresty, funkce odměn a trestů, způsoby odměn a trestů
Klíčová slova v angličtině
family, function of family, types of family, upbringing, upbringing styles, rules, rewards, punishments, function of rewards and punishments, ways of rewards and punishments
Rozsah průvodní práce
47 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá nejčastějším způsobem odměn a trestů ve výchově. Na toto téma je nahlíženo formou názorů žáků na druhém stupni základních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část.
Teoretická část obsahuje celkem tři kapitoly, které se zabývají rodinou a její výchovou, odměnami a tresty.
Praktická část popisuje výsledky výzkumného šetření, které jsou zaznamenány pomocí grafů a tabulek. Každou dotazníkovou položku tvoří popisující komentář.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the most common form of rewards and punishments during children´s upbringing. It is done through the agency of pupil´s opinion. These areas have been observed during a research in a Primary school.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part consists of three chapters which deal with family and it´s bringing up, rewards and punishments.
The practical part proposes results of research which are recorded by means of ta-bles and graphs. Each questionnaire´s article is accompanied by its commentary.
Klíčová slova
rodina, funkce rodiny, typy rodin, výchova, výchovné styly, pravidla, odměny, tresty, funkce odměn a trestů, způsoby odměn a trestů
Klíčová slova v angličtině
family, function of family, types of family, upbringing, upbringing styles, rules, rewards, punishments, function of rewards and punishments, ways of rewards and punishments
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy v rodině, odměn a trestů jako výchovného nástroje.
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stylů výchovy v rodině, odměn a trestů jako výchovného nástroje.
Zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-85282-00-3.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
PREKOP, Jirina. Malý tyran: co vlastně děti potřebují. 4. vyd. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-485-0.
DELAROCHE, Patrick. Rodiče, nebojte se říkat ne. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-441-9.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém?: o výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-85282-00-3.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
PREKOP, Jirina. Malý tyran: co vlastně děti potřebují. 4. vyd. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-485-0.
DELAROCHE, Patrick. Rodiče, nebojte se říkat ne. Praha: Portál, 2000. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-441-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně popsala teoretická východiska práce. Následně se zaměřila na praktickou část práce, popsala výzkumnou strategii. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky a metodu sběru dat. Studentka popsala výzkumný soubor a zaměřila se na prezentaci výsledků a závěrů práce. Dále odpovídala na otázky z posudků. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.