Bakalářská práce se zabývá postoji žáků ze středních škol k muslimské populaci. Teoretická část obsahuje téma multikulturní výchova, zejména pak vlivem multikulturní výchovy na postoje středoškoláků. Další kapitolou je islám, kdy smyslem je seznámení s muslimským náboženstvím, tradicemi, zvyky a hodnotami, na nichž náboženství stojí. V neposlední řadě je čtenář seznámen s islámem v České republice. Praktická část bakalářské práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření postoje žáků středních škol k národnostním a etnickým menšinám, zejména pak postoje k muslimům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the attitudes of secondary school pupils to the Muslim population. The theoretical part contains the topic of multicultural education, especially the influence of multicultural education on attitudes of high school students. The next chapter is Islam, where the purpose is to get to know the Muslim religion, traditions, customs and values on which religion stands. Last but not least, the reader is familiar with Islam in the Czech Republic. The practical part of the thesis uses the questionnaire to findout the attitudes of secondary school pupils towards national and ethnic minorities, especially attitudes towards Muslims.
multikultural education, etnikum, minority, islam and muslims
Rozsah průvodní práce
52
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá postoji žáků ze středních škol k muslimské populaci. Teoretická část obsahuje téma multikulturní výchova, zejména pak vlivem multikulturní výchovy na postoje středoškoláků. Další kapitolou je islám, kdy smyslem je seznámení s muslimským náboženstvím, tradicemi, zvyky a hodnotami, na nichž náboženství stojí. V neposlední řadě je čtenář seznámen s islámem v České republice. Praktická část bakalářské práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření postoje žáků středních škol k národnostním a etnickým menšinám, zejména pak postoje k muslimům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the attitudes of secondary school pupils to the Muslim population. The theoretical part contains the topic of multicultural education, especially the influence of multicultural education on attitudes of high school students. The next chapter is Islam, where the purpose is to get to know the Muslim religion, traditions, customs and values on which religion stands. Last but not least, the reader is familiar with Islam in the Czech Republic. The practical part of the thesis uses the questionnaire to findout the attitudes of secondary school pupils towards national and ethnic minorities, especially attitudes towards Muslims.
multikultural education, etnikum, minority, islam and muslims
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti postojů žáků středních škol, multikulturního vzdělávání a migrace muslimů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti postojů žáků středních škol, multikulturního vzdělávání a migrace muslimů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LHOŤAN, Lukáš. Islám a islamismus v České republice. Pstruží: Lukáš Lhoťan v Pstruží, 2011. ISBN 978-80-904932-1-6.
MENDEL, Miloš, Bronislav OSTŘANSKÝ a Tomáš RATAJ. Islám v srdci Evropy. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1554-9.
BAHBOUH,Charif, Roman RACZYŃSKI a Jiří FLEISSIG. Encyklopedie islámu. Praha: Dar Ibn Rushd, 2018. ISBN 978-80-86149-48-X.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2. vydání. Praha: Linde, 2011. ISBN 978-807-3875-022.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
LHOŤAN, Lukáš. Islám a islamismus v České republice. Pstruží: Lukáš Lhoťan v Pstruží, 2011. ISBN 978-80-904932-1-6.
MENDEL, Miloš, Bronislav OSTŘANSKÝ a Tomáš RATAJ. Islám v srdci Evropy. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1554-9.
BAHBOUH,Charif, Roman RACZYŃSKI a Jiří FLEISSIG. Encyklopedie islámu. Praha: Dar Ibn Rushd, 2018. ISBN 978-80-86149-48-X.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. 2. vydání. Praha: Linde, 2011. ISBN 978-807-3875-022.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce vymezila teoretická a metodologická východiska práce. Podrobněji prezentovala výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedouího i oponenta práce. Členka komise se doptávala na stav výzkumu v této oblasti. Komise vytkla nedostatky v teoretické části práce, studentka námitky akceptovala.