Tématem mé bakalářské práce je aranžérství a design výkladních skříní. V teoretické části se zabývám historií aranžérství v zahraničí a v České republice od konce 18. století až po 90. léta 20. století. Dále mapuji dnešní profesionální tvorbu vybraných studií i jednotlivců. S náhledem do výkladních skříní slavných značek, obchodů a obchodních domů. Také zde probírám chyby ve výlohách v České republice. V závěru se zabývám teorií patřící k oboru.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor thesis is window dressing and window displays design. In the theoretical part, I deal with the history of window dressing abroad and in the Czech Republic from the end of 18th century till the 1990s. Also I map today´s professional work of selected agencys and individuals. With a look into the window displays of famous brands, shops and department stores. Besides I rewiev mistakes in Czech´s window displays. In the end I write about theory of the window dressing.
Klíčová slova
aranžování, aranžér, výkladní skříň, obchodní centra, obchod, propagace
Tématem mé bakalářské práce je aranžérství a design výkladních skříní. V teoretické části se zabývám historií aranžérství v zahraničí a v České republice od konce 18. století až po 90. léta 20. století. Dále mapuji dnešní profesionální tvorbu vybraných studií i jednotlivců. S náhledem do výkladních skříní slavných značek, obchodů a obchodních domů. Také zde probírám chyby ve výlohách v České republice. V závěru se zabývám teorií patřící k oboru.
Anotace v angličtině
The theme of my bachelor thesis is window dressing and window displays design. In the theoretical part, I deal with the history of window dressing abroad and in the Czech Republic from the end of 18th century till the 1990s. Also I map today´s professional work of selected agencys and individuals. With a look into the window displays of famous brands, shops and department stores. Besides I rewiev mistakes in Czech´s window displays. In the end I write about theory of the window dressing.
Klíčová slova
aranžování, aranžér, výkladní skříň, obchodní centra, obchod, propagace
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2018) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: stručná historie oboru aranžérství v České republice a ve světě
2. Praktická část: design výkladních skříní
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2018) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků práce v pevné vazbě (v jedné z nich bude vlepeno CD) a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: stručná historie oboru aranžérství v České republice a ve světě
2. Praktická část: design výkladních skříní
Seznam doporučené literatury
ŽIVNÝ, Jan. Výkladní skříně a knižní výstavky. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1956
LARA-BETANCOURT, Patricia a Margaret Maile PETTY. Architectures of display: department stores and modern retail. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, [2018]
PEGLER, Martin M. Visual merchandising and display. 6th ed. New York: Fairchild Books, c2012, xv, 416 s. ISBN 978-1-60901-084-3
VYŠKOVSKÁ, Oľga, Jan LACKO a Anna Mária SCHOVÁNKOVÁ. Aranžování pro prodavače: učební text pro odborná učiliště a učňovské školy : učební obory prodavačské - 1501 až 1516, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1969, Učebnice odborných učilišť a učňovských škol.
Seznam doporučené literatury
ŽIVNÝ, Jan. Výkladní skříně a knižní výstavky. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1956
LARA-BETANCOURT, Patricia a Margaret Maile PETTY. Architectures of display: department stores and modern retail. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, [2018]
PEGLER, Martin M. Visual merchandising and display. 6th ed. New York: Fairchild Books, c2012, xv, 416 s. ISBN 978-1-60901-084-3
VYŠKOVSKÁ, Oľga, Jan LACKO a Anna Mária SCHOVÁNKOVÁ. Aranžování pro prodavače: učební text pro odborná učiliště a učňovské školy : učební obory prodavačské - 1501 až 1516, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1969, Učebnice odborných učilišť a učňovských škol.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Teoretická příprava a postoj studentky k tématu komise oceníla. MgA. Kajnar - připomínka: rozpor mezi záměrem a komunikačními cestami. Divák nemusí záměr pochopit - málo doplňujících informací. MgA. Wolf: výtka k formě sdělení. Výklady jsou vice 3D volnou prezentací než záměrným oslovením zákazníků. Studentka vcelku kvalitně vysvětlila svá řešení, komise akceptovala postouje obou stran.