Cílem bakalářské práce je analyzovat čerpání finančních prostředků z projektu Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců z projektu POVEZ II ve Zlínském kraji - II. výzvy a analyzovat dopady využití projektu na zapojené firmy. V teoretické části je popsána politika zaměstnanosti České republiky a programy podpory zaměstnanosti, které jsou financovány z Evropské unie. V této části jsou také uvedeny kvantitativní a kvalitativní požadavky firem na trhu práce.
V praktické části byla provedena analýza stavu čerpání veřejné podpory na vzdělávací aktivity projektu POVEZ II a dotazníkovým šetřením proveden průzkum zapojených firem z důvodu zjištění přínosu a také z důvodu identifikace případných problémů spojených se zpracováním a realizací vzdělávacích aktivit v průběhu projektu. Pro komplexní zhodnocení byla využita SWOT analýza. Na základě analýzy jsou uvedena doporučení pro ostatní firmy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyse the use of the funds in a project The support of vocational education for employees who participate in POVEZ II - II. challenge in Zlin region; as well as to analyse the impact of using the project on the companies involved. The theoretical part describes an employment policy in the Czech republic and the programmes supporting the vocational education financed by the European union. In this part, there are also listed the qualitative and quantitative requirements of the companies in the labour market.
In the practical part, an analysis of the state of public support was carried out on the educational activities of the POVEZ II and also the research of the companies involved in this project has been conducted to survey the benefits and to identify prospective problems associated with processing and realisation of the educational activities during the project. SWOT analysis has been used for the complex assessment. The recommendations for companies are listed according to the results.
Klíčová slova
zaměstnanost, podpora zaměstnanosti, finanční podpora z Evropské Unie, odborné vzdělávání, rozvoj zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
employment, employment support, financial support from the European Union, vocational education, development of the employees
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analyzovat čerpání finančních prostředků z projektu Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců z projektu POVEZ II ve Zlínském kraji - II. výzvy a analyzovat dopady využití projektu na zapojené firmy. V teoretické části je popsána politika zaměstnanosti České republiky a programy podpory zaměstnanosti, které jsou financovány z Evropské unie. V této části jsou také uvedeny kvantitativní a kvalitativní požadavky firem na trhu práce.
V praktické části byla provedena analýza stavu čerpání veřejné podpory na vzdělávací aktivity projektu POVEZ II a dotazníkovým šetřením proveden průzkum zapojených firem z důvodu zjištění přínosu a také z důvodu identifikace případných problémů spojených se zpracováním a realizací vzdělávacích aktivit v průběhu projektu. Pro komplexní zhodnocení byla využita SWOT analýza. Na základě analýzy jsou uvedena doporučení pro ostatní firmy.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to analyse the use of the funds in a project The support of vocational education for employees who participate in POVEZ II - II. challenge in Zlin region; as well as to analyse the impact of using the project on the companies involved. The theoretical part describes an employment policy in the Czech republic and the programmes supporting the vocational education financed by the European union. In this part, there are also listed the qualitative and quantitative requirements of the companies in the labour market.
In the practical part, an analysis of the state of public support was carried out on the educational activities of the POVEZ II and also the research of the companies involved in this project has been conducted to survey the benefits and to identify prospective problems associated with processing and realisation of the educational activities during the project. SWOT analysis has been used for the complex assessment. The recommendations for companies are listed according to the results.
Klíčová slova
zaměstnanost, podpora zaměstnanosti, finanční podpora z Evropské Unie, odborné vzdělávání, rozvoj zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
employment, employment support, financial support from the European Union, vocational education, development of the employees
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prostudujte literaturu z oblasti čerpání dotací z Evropské unie.
Praktická část
Analyzujte projekt POVEZ II - II. výzvu, podporu odborného vzdělávání zaměstnanců ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte dopady využití projektu na zapojené firmy.
Na základě analýzy vytvořte doporučení pro ostatní firmy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prostudujte literaturu z oblasti čerpání dotací z Evropské unie.
Praktická část
Analyzujte projekt POVEZ II - II. výzvu, podporu odborného vzdělávání zaměstnanců ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte dopady využití projektu na zapojené firmy.
Na základě analýzy vytvořte doporučení pro ostatní firmy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FIALA, Petr, Ondřej KRUTÍLEK a Markéta PITROVÁ. Evropská unie. 3., aktualizované, rozšířené a doplněné vydání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2018. 990 stran.
ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013, 187 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4282-3.
MAJER, Robert. Malé státy v EU: případ České republiky. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2015, 111 s. Monografie, svazek č. 60. ISBN 978-80-210-7992-2.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7452-113-3.
SAMUELSON, Paul Anthony a William D NORDHAUS. Economics. Nineteenth edition. New York: McGraw-Hill Education, 2010, xxiv, 715. ISBN 978-0-07-126383-2.
Seznam doporučené literatury
FIALA, Petr, Ondřej KRUTÍLEK a Markéta PITROVÁ. Evropská unie. 3., aktualizované, rozšířené a doplněné vydání. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2018. 990 stran.
ŠMAJSOVÁ BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013, 187 s. Psyché. ISBN 978-80-247-4282-3.
MAJER, Robert. Malé státy v EU: případ České republiky. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, Mezinárodní politologický ústav, 2015, 111 s. Monografie, svazek č. 60. ISBN 978-80-210-7992-2.
BARTÁK, Jan. Aktuální problémy vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v organizacích. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2015, 200 s. ISBN 978-80-7452-113-3.
SAMUELSON, Paul Anthony a William D NORDHAUS. Economics. Nineteenth edition. New York: McGraw-Hill Education, 2010, xxiv, 715. ISBN 978-0-07-126383-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Monika Horáková, PhD., 23 bodů
Oponent práce: Ing. Kamil Dobeš, PhD., 14 bodů
Otázky vedoucí:
1. O jaké zaměření podpory zaměstnanosti z projektu POVEZ II mají firmy největší zájem? Vyhovuje to aktuálním požadavkům trhu práce? zodpovězeno částečně
Otázky oponent:
1. Zdůvodněte Vámi zkoumaný výběr 96 firem v dotazníkovém šetření. zodpovězeno částečně
2. Pokuste se více rozvést návrhy a doporučení.zodpovězeno částečně
Další otázky
doc. Gregar - Kdo stanovuje omezení požadovaných kurzů?zodpovězeno částečně
dr. Horáková - Uveďte cenu kurzů. Doporučila byste podnikům, aby se zapojili do těchto kurzů?zodpovězeno částečně