Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového prostředí a úrovní komunikační strategie obce jakožto komunikace s jejími občany. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část je založena na literární rešerši v oblasti marketingu ve veřejné správě. Přibližuje pojmy týkající se komunikačního mixu obce a závěr teoretické části představuje teoretická východiska marketingových analýz a marketingového výzkumu. V praktické části je analyzováno marketingové prostředí a nástroje komunikačního mixu vybrané obce. V práci je také využita SWOT analýza. Hlavním cílem práce je analýza současného stavu marketingového prostředí a úrovně komunikační strategie obce a vytvoření návrhů na zlepšení komunikace obce s jejími občany.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing environment and the level of communication strategy of the municipality as a communication with its citizens. The thesis consists of the theoretical and practical part. The theoretical part is based on literary research in the field of marketing in public administration. It studies concepts of communication mix of municipality and the end of the theoretical part presents theoretical basis of marketing analysis and marketing research. In the practical part is analyzed marketing environment and tools of communication mix of the selected municipality. The thesis also uses the SWOT analysis. Tha main purpose of this thesis is the analysis of the current state of marketing environment and the level of communication strategy of the municipality and to create proposals to improve communication between the municipality and its citizens.
Klíčová slova
marketing obce, komunikační strategie obce, marketingové prostředí, komunikační mix, marketingový výzkum, obec
Klíčová slova v angličtině
municipal marketing, communication strategy of municipality, marketing environment, communication mix, marketing research, municipality
Rozsah průvodní práce
63 s. (73 237 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového prostředí a úrovní komunikační strategie obce jakožto komunikace s jejími občany. Práce je tvořena teoretickou a praktickou částí. Teoretická část je založena na literární rešerši v oblasti marketingu ve veřejné správě. Přibližuje pojmy týkající se komunikačního mixu obce a závěr teoretické části představuje teoretická východiska marketingových analýz a marketingového výzkumu. V praktické části je analyzováno marketingové prostředí a nástroje komunikačního mixu vybrané obce. V práci je také využita SWOT analýza. Hlavním cílem práce je analýza současného stavu marketingového prostředí a úrovně komunikační strategie obce a vytvoření návrhů na zlepšení komunikace obce s jejími občany.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing environment and the level of communication strategy of the municipality as a communication with its citizens. The thesis consists of the theoretical and practical part. The theoretical part is based on literary research in the field of marketing in public administration. It studies concepts of communication mix of municipality and the end of the theoretical part presents theoretical basis of marketing analysis and marketing research. In the practical part is analyzed marketing environment and tools of communication mix of the selected municipality. The thesis also uses the SWOT analysis. Tha main purpose of this thesis is the analysis of the current state of marketing environment and the level of communication strategy of the municipality and to create proposals to improve communication between the municipality and its citizens.
Klíčová slova
marketing obce, komunikační strategie obce, marketingové prostředí, komunikační mix, marketingový výzkum, obec
Klíčová slova v angličtině
municipal marketing, communication strategy of municipality, marketing environment, communication mix, marketing research, municipality
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte kritickou literární rešerši v oblasti komunikační strategie.
Praktická část
Charakterizujte obec Želatovice.
Analyzujte marketingové prostředí a úroveň komunikační strategie obce Želatovice.
Na základě výsledků analýzy zhodnoťte a doporučte možnosti zlepšení v oblasti komunikace obce Želatovice s jejími občany.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte kritickou literární rešerši v oblasti komunikační strategie.
Praktická část
Charakterizujte obec Želatovice.
Analyzujte marketingové prostředí a úroveň komunikační strategie obce Želatovice.
Na základě výsledků analýzy zhodnoťte a doporučte možnosti zlepšení v oblasti komunikace obce Želatovice s jejími občany.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HÁLEK, Vítězslav. Marketing obcí. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 54 s. ISBN 978-80-7041-226-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999, 178 s. Města a obce. ISBN 80-7169-750-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HÁLEK, Vítězslav. Marketing obcí. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 54 s. ISBN 978-80-7041-226-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999, 178 s. Města a obce. ISBN 80-7169-750-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th ed. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-292-09262-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. et Ing. Monika Hýblová. 16 bodů. Jaké náklady by pro obec znamenaly Vaše návrhy? Jsou pro tak malou obec se zmíněným rozpočtem finančně udržitelné? Zodpovězeno částečně. V analytické části několikrát zmiňujete nevhodnou a zastaralou hlavní vývěsku, proč tuto skutečnost neobsahuje návrhová část? Myslíte si, že by výměna nové vývěsky nebyla přínosnější než založení profilu na sociálních sítích? Zodpovězeno částečně. Kdo by Vámi zmiňované profily na sociálních sítích spravoval? Nepředstavuje správa těchto sítí nějaké další náklady pro obec? Zodpovězeno částečně. Myslíte si, že Vámi předložené návrhy představují ucelenou strategii? Zodpovězeno částečně. Oponent: doc. Ing. Pavla Staňková, Ph.D. 13 bodů. Proč máte podnikatelské subjekty zařazeny do vnitřního prostředí obce (str. 32-33) a obyvatele obce do vnějšího prostředí (str. 34-35)? Zodpovězeno částečně. Jak byste blíže specifikovala cílovou skupinu - občané obce - vzhledem k marketingové komunikaci? Tzn. co o cílové skupině víme, kdo jsou občané, zda je lze segmentovat, jaké řeší problémy, jaké mají zájmy, kde získávají informace, komu důvěřují….? Zodpovězeno částečně. Definujte komunikační vizi a strategické cíle marketingové komunikace obce a odpovědnosti za plnění strategických cílů. Zodpovězeno částečně.