Cílem této diplomové práce je návrh hydrostatického pohonu pojezdu stroje. Teoretická část práce je zaměřena na rozbor hydrostatického mechanismu, včetně popisu jeho hlavních částí. Praktická část práce je zaměřena na návrh hlavních prvků hydrostatického pohonu, kterými jsou spalovací motor, hydromotor, hydrogenerátor včetně ostatních prvků nutných pro úplnou funkčnost hydrostatického pohonu. Těmito prvky jsou nádrž pro shromáždění kapaliny, chladič, filtry atd. Závěr praktické části je věnován návrhu mechanické převodovky a její kontroly.
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis is the design of hydrostatic drive of machine travel. The theoretical part focuses on the hydrostatic mechanism analysis with the description of the main components. The practical part deals with the design of the main components of the hydrostatic drive which are combustion engine, hydraulic motor, pump including the other elements essential for the full operation of the hydrostatic drive such as a fluid tank, cooler, filters, etc. In conclusion, there is a design of a mechanical gearbox and its control.
Cílem této diplomové práce je návrh hydrostatického pohonu pojezdu stroje. Teoretická část práce je zaměřena na rozbor hydrostatického mechanismu, včetně popisu jeho hlavních částí. Praktická část práce je zaměřena na návrh hlavních prvků hydrostatického pohonu, kterými jsou spalovací motor, hydromotor, hydrogenerátor včetně ostatních prvků nutných pro úplnou funkčnost hydrostatického pohonu. Těmito prvky jsou nádrž pro shromáždění kapaliny, chladič, filtry atd. Závěr praktické části je věnován návrhu mechanické převodovky a její kontroly.
Anotace v angličtině
The main aim of this diploma thesis is the design of hydrostatic drive of machine travel. The theoretical part focuses on the hydrostatic mechanism analysis with the description of the main components. The practical part deals with the design of the main components of the hydrostatic drive which are combustion engine, hydraulic motor, pump including the other elements essential for the full operation of the hydrostatic drive such as a fluid tank, cooler, filters, etc. In conclusion, there is a design of a mechanical gearbox and its control.
4. Drábková, S. a kol.: MECHANIKA TEKUTIN, VŠB-TU Ostrava, 2007.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil komisi výsledky své diplomové práce. Poté byla komise seznámena s posudky a hodnocením vedoucího a oponenta (hodnocení vedoucího: A - výborně, hodnocení oponenta: A - výborně). V rámci posudků byly studentovi položeny následující dotazy oponenta a vedoucího: Ing. Antonín Polášek Ph. D. - 1. Uvažoval by diplomant při návrhu převodovky i ozubení se šikmými zuby, nebylo by vhodnější volit rozdílný materiál pro pastorek a kolo, případně řešit ozubená kola s nějakou korekcí ? Jaký způsob mazání kol by použil? ZODPOVĚZENA ZCELA, 2. jaké druhy chyb mohou vzniknout a jak se postupuje při jejich hodnocení? ZODPOVĚZENA ZCELA, Poté byla vedena diskuze o diplomové práci, během které byly jednotlivými členy komise položeny následující dotazy: prof. Ing. Petr Slobodian Ph.D. Proč tam máte motor i hydrogenerátor? ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ, doc. Dr. Ing. Vladimír Pata Tato práce je studie, nebo se to bude vyrábět? ZODPOVĚZEN ZCELA, prof. Ing. Ivan Letko CSc.: Jakou funkci toto vozidlo bude mít? ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ prof. Ing. Karel Kocman DrSc.Jaký lepší materiál by jste volil?ZODPOVĚZEN ČÁSTEČNĚ