Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu business modelu vybrané společnosti. Hlavním cílem je analyzovat vnitřní a vnější prostředí společnosti a prvky business modelu s cílem navrhnout vylepšující návrhy.
V rámci řešení bylo použito nástroje business modelu definujícího a zkoumajícího jednotlivé prvky modelu. Dále byly použity analýzy k prozkoumání vnitřního a vnějšího prostředí s cílem tato prostředí poznat. V práci byla navržena konkrétní opatření navazující na největší nedostatky vyplývající z analýzy business modelu a jeho prostředí. Hlavním výsledkem práce je aktualizace některých prvků business modelu a návrh opatření pro efektivnější práci ve společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on analysis of a business model of a selected company. Its main purpose is to analyse the internal and external environment of company and the elements of a business model in order to propose improvements.
There was used a business model tool defining and exploring individual elements of model. Furthermore, there were used analyses to explore the internal and external environment in order to identify these environments. The thesis incudes specific measures following biggest shortcomings resilting from the business model analysis and its environment. The main result of this thesis an update of some elements of the business model and a proposal of measures for more effective work in the company.
Klíčová slova
Business model, Canvas, prostředí společnosti, vize, poslání, hodnoty
Klíčová slova v angličtině
Business Model, Canvas, Company Environment, Vision, Mission, Value
Rozsah průvodní práce
78 s., 2 s. příloh (106 074)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu business modelu vybrané společnosti. Hlavním cílem je analyzovat vnitřní a vnější prostředí společnosti a prvky business modelu s cílem navrhnout vylepšující návrhy.
V rámci řešení bylo použito nástroje business modelu definujícího a zkoumajícího jednotlivé prvky modelu. Dále byly použity analýzy k prozkoumání vnitřního a vnějšího prostředí s cílem tato prostředí poznat. V práci byla navržena konkrétní opatření navazující na největší nedostatky vyplývající z analýzy business modelu a jeho prostředí. Hlavním výsledkem práce je aktualizace některých prvků business modelu a návrh opatření pro efektivnější práci ve společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on analysis of a business model of a selected company. Its main purpose is to analyse the internal and external environment of company and the elements of a business model in order to propose improvements.
There was used a business model tool defining and exploring individual elements of model. Furthermore, there were used analyses to explore the internal and external environment in order to identify these environments. The thesis incudes specific measures following biggest shortcomings resilting from the business model analysis and its environment. The main result of this thesis an update of some elements of the business model and a proposal of measures for more effective work in the company.
Klíčová slova
Business model, Canvas, prostředí společnosti, vize, poslání, hodnoty
Klíčová slova v angličtině
Business Model, Canvas, Company Environment, Vision, Mission, Value
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti business modelů.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte business model vybrané společnosti a její vnitřní a vnější prostředí.
Navrhněte aktualizaci business modelu vybrané společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši z oblasti business modelů.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte business model vybrané společnosti a její vnitřní a vnější prostředí.
Navrhněte aktualizaci business modelu vybrané společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOŠTURIAK, Ján. Úvahy o podnikaní: podnikanie, svet okolo nás a hľadanie zmyslu našich činností. Bratislava: Karmelitánske nakladateľstvo, 2011, 166 s. ISBN 978-80-89231-85-0.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. V Brně: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 978-80-265-0025-4.
OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Greg BERNARDA a Alan SMITH. Vydělávejte svými nápady: vytvářejte produkty a služby, po kterých zákazníci touží. V Brně: BizBooks, 2016, 298 stran, 12 nečíslovaných. ISBN 978-80-265-0452-8.
RIES, Eric. The lean startup: how constant innovation creates radically successful businesses. London: Portfolio Penguin, 2011, 320 s. ISBN 978-0-670-92160-7.
Seznam doporučené literatury
KOŠTURIAK, Ján. Úvahy o podnikaní: podnikanie, svet okolo nás a hľadanie zmyslu našich činností. Bratislava: Karmelitánske nakladateľstvo, 2011, 166 s. ISBN 978-80-89231-85-0.
MAURYA, Ash. Lean podnikání: přejděte od plánu A k plánu, který funguje. V Brně: BizBooks, 2016, 230 s. ISBN 978-80-265-0506-8.
OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. V Brně: BizBooks, 2012, 278 s. ISBN 978-80-265-0025-4.
OSTERWALDER, Alexander, Yves PIGNEUR, Greg BERNARDA a Alan SMITH. Vydělávejte svými nápady: vytvářejte produkty a služby, po kterých zákazníci touží. V Brně: BizBooks, 2016, 298 stran, 12 nečíslovaných. ISBN 978-80-265-0452-8.
RIES, Eric. The lean startup: how constant innovation creates radically successful businesses. London: Portfolio Penguin, 2011, 320 s. ISBN 978-0-670-92160-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Ing. Karel Slinták, Ph.D., 20 bodů. V rozboru modelu Canvas uvádíte velmi obecně, že firma je zaměřená převážně na obce, města a neziskové organizace. To je ovšem velmi široké pojetí zákazníků. Některé strategické přístupy uvádí, že úspěch firem spočívá v koncentraci, tedy schopnosti dělat pouze něco a pouze pro někoho (operační omezení v podobě vymezení vlastní tržní pozice). Pokud uvedený náhled vezmeme v potaz, na jaký typ zákazníků by se měla daná firma zaměřit, aby využila na maximum svých kompetencí? Zodpovězeno zcela. Součástí aktualizace stávajícího modelu je rozšíření hodnotové nabídky o nový typ zákazníků. Nebude toto rozšíření vyžadovat osvojení si nových kompetencí pro tvorbu nové užitné hodnoty? Zodpovězeno zcela. V práci konstatujete, že daná firma v podstatě nemá formulované poslání ani vizi. To samé platí pro strategii, která z těchto pojmů vychází. Jak by mohlo znít poslání a vize firmy, vezmete-li v potaz teoretická doporučení k jejich tvorbě a současně kompetence firmy ve vztahu k požadavkům plynoucím z jejího okolí? Zodpovězeno zcela. Oponent: Ing. Lucie Macurová, Ph.D., 19 bodů. Jaká rizika jsou spojena s realizací Vámi navrhovaných opatření? Jak lze tato rizika eliminovat? Zodpovězeno zcela. Jaký přínos, pro Vás osobně, mělo zpracování této práce? Zodpovězeno zcela. Doc. Staňková: Jak byste definoval vizi společnosti? Zodpovězeno částečně. Doc. Nováček: Setkal jste se s nějakými překážkami při komunikaci s vedením nebo zaměstnanci společnosti? Zodpovězeno zcela. Vzniká vize společnosti na základě individuálního rozhodnutí ředitele společnosti nebo v rámci kolektivního jednání v rámci porad zaměstnanců či managementu? Zodpovězeno zcela. Dr. Kozubíková: Ve kterém regionu společnost působí? Jaká je struktura žádostí o dotace dle geografického rozdělení? Zodpovězeno částečně. Dr. Vaculčíková: Aktualizoval jste model CANVAS? Proč jste nevyužil strukturovaný rozhovor? Zodpovězeno částečně.