Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti Spa & wellness hotelu Alexandria**** v Luhačovicích. Podstatou řešení bylo analyzovat konkurenci hotelu a doporučit možnosti, které budou atraktivní pro hosty a povedou k udržení nebo ke zvýšení obsazenosti hotelu a tím k udržení požadované konkurenceschopnosti. Pomocí vybraných analytických metod byly zpracovány informace o společnosti a konkurenci, na základě kterých bylo provedeno vyhodnocení daného problému. V souladu s výsledky analýz bylo navrženo doporučení pro marketingové oddělení společnosti na změnu za účelem zvýšení konkurenceschopnosti. První doporučení se týká doplnění nabízených pobytů, které umožní rozšíření portfolia pobytových balíčků a přilákání nové klientely, kterou současná nabídka nezaujala. Cílem druhého doporučení, které je zaměřeno na zpracování webových stránek hotelu i v anglickém a německém jazyce, je přilákat zahraniční klienty, jelikož má zde hotel značné rezervy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of competitiveness of Spa & Wellness Hotel Alexandria **** in Luhačovice. The essence of the solution was to analyze the hotel's competitors and recommend options that will be attractive to guests and will lead to maintaining or increasing the occupancy of the hotel and thus maintaining the required competitiveness. The evaluation of the given problem was processed with the help of selected analytical methods which analyzed information about the company and the competition. In line with the results of the analyzes was proposed a recommendation for the company's marketing department how to increase competitiveness. The first recommendation is to complement the offered stays which will enable the extension of the package and the attracting of the new clientele that the current offer did not attract. The second recommendation is related to processing the hotel's website in English and German to attract foreign clients because the hotel has considerable reserves.
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenceschopnosti Spa & wellness hotelu Alexandria**** v Luhačovicích. Podstatou řešení bylo analyzovat konkurenci hotelu a doporučit možnosti, které budou atraktivní pro hosty a povedou k udržení nebo ke zvýšení obsazenosti hotelu a tím k udržení požadované konkurenceschopnosti. Pomocí vybraných analytických metod byly zpracovány informace o společnosti a konkurenci, na základě kterých bylo provedeno vyhodnocení daného problému. V souladu s výsledky analýz bylo navrženo doporučení pro marketingové oddělení společnosti na změnu za účelem zvýšení konkurenceschopnosti. První doporučení se týká doplnění nabízených pobytů, které umožní rozšíření portfolia pobytových balíčků a přilákání nové klientely, kterou současná nabídka nezaujala. Cílem druhého doporučení, které je zaměřeno na zpracování webových stránek hotelu i v anglickém a německém jazyce, je přilákat zahraniční klienty, jelikož má zde hotel značné rezervy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of competitiveness of Spa & Wellness Hotel Alexandria **** in Luhačovice. The essence of the solution was to analyze the hotel's competitors and recommend options that will be attractive to guests and will lead to maintaining or increasing the occupancy of the hotel and thus maintaining the required competitiveness. The evaluation of the given problem was processed with the help of selected analytical methods which analyzed information about the company and the competition. In line with the results of the analyzes was proposed a recommendation for the company's marketing department how to increase competitiveness. The first recommendation is to complement the offered stays which will enable the extension of the package and the attracting of the new clientele that the current offer did not attract. The second recommendation is related to processing the hotel's website in English and German to attract foreign clients because the hotel has considerable reserves.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracujte teoretické poznatky týkající se wellness služeb a konkurenceschopnosti.
Praktická část
Charakterizujte společnost Spa & Wellness hotelu Alexandria.
Analyzujte konkurenceschopnost Spa & Wellness hotelu Alexandria a popište její vnitřní a vnější faktory.
Na základě výsledků analýzy navrhněte a doporučte opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti Spa & Wellness hotelu Alexandria na trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární průzkum a zpracujte teoretické poznatky týkající se wellness služeb a konkurenceschopnosti.
Praktická část
Charakterizujte společnost Spa & Wellness hotelu Alexandria.
Analyzujte konkurenceschopnost Spa & Wellness hotelu Alexandria a popište její vnitřní a vnější faktory.
Na základě výsledků analýzy navrhněte a doporučte opatření ke zvýšení konkurenceschopnosti Spa & Wellness hotelu Alexandria na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Nová strategie modrého oceánu: pět kroků jak se posunout do modrého oceánu, vyhnout se konkurenci a zajistit si tak ziskový růst. Praha: Management Press, 2018, 264 s. ISBN 978-80-7261-547-6.
KISLINGEROVÁ, Eva. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. V Praze: C.H. Beck, 2014, 171 s. ISBN 978-80-7400-537-4.
KREJČÍ, Milada a Václav HOŠEK. Wellness. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2016, 304 s. ISBN 978-80-271-0010-1.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014, 183 s. ISBN 978-80-247-4819-1.
Seznam doporučené literatury
KIM, W. Chan a Renée MAUBORGNE. Nová strategie modrého oceánu: pět kroků jak se posunout do modrého oceánu, vyhnout se konkurenci a zajistit si tak ziskový růst. Praha: Management Press, 2018, 264 s. ISBN 978-80-7261-547-6.
KISLINGEROVÁ, Eva. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky: v globální světové ekonomice. V Praze: C.H. Beck, 2014, 171 s. ISBN 978-80-7400-537-4.
KREJČÍ, Milada a Václav HOŠEK. Wellness. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, 2016, 304 s. ISBN 978-80-271-0010-1.
PORTER, Michael E. Competitive strategy: techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 2004, 396 s. ISBN 0-7432-6088-0.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014, 183 s. ISBN 978-80-247-4819-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D., 22 bodů
Oponent práce: Ing. Šárka Papadaki, Ph.D., 20 bodů
Otázky vedoucí práce:
1. V SWOT analýze uvádíte, že hotel spolupracuje s CK. S kolika CK spolupracujete v současné době? Věděli byste vyjádřit % podíl hostů, kteří přicházejí právě prostřednictvím CK? zodpovězeno částečně
2. Uvádíte, že Váš hotel má nízkou návštěvnost zahraniční klientely a to může být způsobeno absencí webových stránek v cizím jazyce. Využívá Váš hotel i portály pro online rezervaci pobytu typu booking.com apod? Pokud ano, jaké % hostů přichází do hotelu prostřednictvím těchto portálů a na kolik přímým kontaktům na Vašich webových stránkách? zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
1. Jak by se dle Vašeho názoru změnila obsazenost a struktura zákazníků, kdyby bylo dovoleno ubytování i osobám mladší 12 let? zodpovězeno částečně
2. Můžete vysvětlit Vaše tvrzení na str. 66, že Vám k pokrytí nákladů na překlad bude stačit návštěva 3-4 hostů? S těmito hosty nebudou vznikat náklady, které byste měla pokrýt z ceny pobytu? zodpovězeno částečně