Bakalářská práce se zabývá návrhem na zavedení nových požadavků normy ČSN EN ISO 9001:2016 ve vybrané firmě. Zájem o získání certifikátu na tento standard byl projeven, již v roce 2009 při vydání předchozí verze, avšak od tohoto záměru se nakonec ustoupilo. Teoretickou část tvoří literární rešerše týkající se řízení organizace z hlediska funkčního a procesní přístupu, dále se zabývá kvalitou jako takovou, systémem managementu kvality obecně a následně podle standardu ČSN EN ISO 9001:2016. Praktická část obsahuje diferenční analýzu mezi starou verzí normy z roku 2009 a aktualizovanou z roku 2016, na základě výsledků byly zjištěny rozdíly v požadavcích. Následuje jejich definování, specifikování a popsání změn, kterými prošly. V závěru jsou návrhy na efektivní implementaci vybraných požadavků, které firma může využít pro získání certifikátu na revidovanou normou.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis focuses on the introduction of new requirements of the ČSN EN ISO 9001:2016 standard in a selected company. The interest in obtaining a certificate for this standard was shown in 2009, when the previous version was released, but this intention eventually subsided. The theoretical part consists of literary research concerning the management of the organization from the point of view of functional and procedural approach, further it deals with the quality as such, the system of quality management in general and subsequently with the standard ČSN EN ISO 9001:2016. The practical part contains a differential analysis between the old version of the 2009 standard and the 2016 update, differences in the requirements were found based on the results. This is followed by their definition, specification and description of the changes they have undergone. In conclusion, there are suggestions for effective implementation of selected requirements, which the company can use to obtain a certificate for revised standard.
Klíčová slova
kvalita, systém managementu kvality, standard, ČSN EN ISO 9001:2016, požadavek
Klíčová slova v angličtině
quality, quality management system, standard, ČSN EN ISO 9001:2016, requirement
Rozsah průvodní práce
73 s., (75 057)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá návrhem na zavedení nových požadavků normy ČSN EN ISO 9001:2016 ve vybrané firmě. Zájem o získání certifikátu na tento standard byl projeven, již v roce 2009 při vydání předchozí verze, avšak od tohoto záměru se nakonec ustoupilo. Teoretickou část tvoří literární rešerše týkající se řízení organizace z hlediska funkčního a procesní přístupu, dále se zabývá kvalitou jako takovou, systémem managementu kvality obecně a následně podle standardu ČSN EN ISO 9001:2016. Praktická část obsahuje diferenční analýzu mezi starou verzí normy z roku 2009 a aktualizovanou z roku 2016, na základě výsledků byly zjištěny rozdíly v požadavcích. Následuje jejich definování, specifikování a popsání změn, kterými prošly. V závěru jsou návrhy na efektivní implementaci vybraných požadavků, které firma může využít pro získání certifikátu na revidovanou normou.
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis focuses on the introduction of new requirements of the ČSN EN ISO 9001:2016 standard in a selected company. The interest in obtaining a certificate for this standard was shown in 2009, when the previous version was released, but this intention eventually subsided. The theoretical part consists of literary research concerning the management of the organization from the point of view of functional and procedural approach, further it deals with the quality as such, the system of quality management in general and subsequently with the standard ČSN EN ISO 9001:2016. The practical part contains a differential analysis between the old version of the 2009 standard and the 2016 update, differences in the requirements were found based on the results. This is followed by their definition, specification and description of the changes they have undergone. In conclusion, there are suggestions for effective implementation of selected requirements, which the company can use to obtain a certificate for revised standard.
Klíčová slova
kvalita, systém managementu kvality, standard, ČSN EN ISO 9001:2016, požadavek
Klíčová slova v angličtině
quality, quality management system, standard, ČSN EN ISO 9001:2016, requirement
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k řízení organizace a k systému managemtu kvality.
Praktická část
Proveďte rozdílovou analýzu ČSN EN ISO 9001:2009 a ČSN EN ISO 9001:2016.
Na základě provedené analýzy zjistěte nedostatky současného systému managementu kvality ve vybrané firmě a navrhněte efektivní implementaci ČSN EN ISO 9001:2016.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vypracujte literární rešerši vztahující se k řízení organizace a k systému managemtu kvality.
Praktická část
Proveďte rozdílovou analýzu ČSN EN ISO 9001:2009 a ČSN EN ISO 9001:2016.
Na základě provedené analýzy zjistěte nedostatky současného systému managementu kvality ve vybrané firmě a navrhněte efektivní implementaci ČSN EN ISO 9001:2016.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BELL, Desmond, Philip MCBRIDE a George WILSON. Managing Quality. 2. vyd. New York: Routledge, 2011, 236 s. ISBN 0-7506-1823-X.
BLECHARZ, Pavel. Základy moderního řízení kvality. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2011, 122 s. ISBN 978-80-86929-75-0.
ČSN EN ISO 9001:2009 Systém managementu kvality - Požadavky. Ed. 2. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2010, 56 s.
ČSN EN ISO 9001:2016 Systém managementu kvality - Požadavky. Ed. 1. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2016, 48 s.
HNÁTEK, Jan et al. Komentované vydání normy ČSN EN ISO 9001:2016: systémy managementu kvality - Požadavky. Ed. 1. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 136 s. ISBN 978-80-02-02642-6.
Seznam doporučené literatury
BELL, Desmond, Philip MCBRIDE a George WILSON. Managing Quality. 2. vyd. New York: Routledge, 2011, 236 s. ISBN 0-7506-1823-X.
BLECHARZ, Pavel. Základy moderního řízení kvality. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2011, 122 s. ISBN 978-80-86929-75-0.
ČSN EN ISO 9001:2009 Systém managementu kvality - Požadavky. Ed. 2. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2010, 56 s.
ČSN EN ISO 9001:2016 Systém managementu kvality - Požadavky. Ed. 1. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, 2016, 48 s.
HNÁTEK, Jan et al. Komentované vydání normy ČSN EN ISO 9001:2016: systémy managementu kvality - Požadavky. Ed. 1. Praha: Česká společnost pro jakost, 2016, 136 s. ISBN 978-80-02-02642-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Petr Briš, CSc., 24 bodů
Oponent práce: Ing. Jan Polešák, 23 bodů
Otázky vedoucího práce: 1) Popište, který z nových požadavků normy ČSN EN ISO 9001:2016 byl nejobtížnější v rámci implementace, kolik pracovníků se na projektu podílelo a jak bylo časově náročné pro organizaci se novým požadavkům přizpůsobit. Zodpovězeno zcela.
Otázky oponenta práce: 1) Jaký je Váš osobní názor na definici řízení SMK podle norem řady ISO 9000? Zodpovězeno zcela. 2) Kterou z použitých metod analýzy považujete za nejvíce přínosnou pro řešení podobné problematiky? Zodpovězeno zcela.
Další otázky: doc. Mgr. Dagmar Cagaňová, PhD. Do jaké míry daná společnost přijímá vaše návrhy? Zodpovězeno zcela. Je možné odhadnout, zda s tím bude společnost pracovat? Zodpovězeno zcela.