Bakalářská práce je věnována tiskovému trhu z pohledu vydání nového tištěného magazínu. Hlavním cílem práce s názvem "Potenciál vstupu nového designového časopisu na český trh" je zjistit, zdali jsou v současnosti vhodné podmínky na trhu pro vstup periodicky vydávaného časopisu a co by takový časopis měl obsahovat, aby o jeho koupi jevili lidé zájem. V rámci provedeného kvantitativního výzkumu a zpracované marketingové analýzy bude nastaven návrh vize tištěného magazínu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the printing industry from the point of view of a new printed magazi-ne entering the market. The main objective of the thesis entitled "The potential of entering a new design magazine on the Czech market" is to find whether there are appropriate con-ditions for a new periodical magazine to enter the market, and what such a magazine should contain so that people would be interested in purchasing it. The draft design of the printed magazine is set according to the quantitative research and conducted analyses.
Klíčová slova
časopis, mediální trh, tisk, čtenost, design, PEST analýza, online dotazník
Klíčová slova v angličtině
magazine, media, press, design, PEST analysis, online questionnaire
Rozsah průvodní práce
84 s. (99 089 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována tiskovému trhu z pohledu vydání nového tištěného magazínu. Hlavním cílem práce s názvem "Potenciál vstupu nového designového časopisu na český trh" je zjistit, zdali jsou v současnosti vhodné podmínky na trhu pro vstup periodicky vydávaného časopisu a co by takový časopis měl obsahovat, aby o jeho koupi jevili lidé zájem. V rámci provedeného kvantitativního výzkumu a zpracované marketingové analýzy bude nastaven návrh vize tištěného magazínu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the printing industry from the point of view of a new printed magazi-ne entering the market. The main objective of the thesis entitled "The potential of entering a new design magazine on the Czech market" is to find whether there are appropriate con-ditions for a new periodical magazine to enter the market, and what such a magazine should contain so that people would be interested in purchasing it. The draft design of the printed magazine is set according to the quantitative research and conducted analyses.
Klíčová slova
časopis, mediální trh, tisk, čtenost, design, PEST analýza, online dotazník
Klíčová slova v angličtině
magazine, media, press, design, PEST analysis, online questionnaire
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav online a tištěných časopisů v design a fashion oblasti.
3. Zpracujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
4. Na základě zjištěných dat a výsledků šetření vyvoďte závěry a navrhněte doporučení vztahující se k tématu práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav online a tištěných časopisů v design a fashion oblasti.
3. Zpracujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
4. Na základě zjištěných dat a výsledků šetření vyvoďte závěry a navrhněte doporučení vztahující se k tématu práce.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
KOZEL, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
VEČEŘA, Pavel. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, 2015. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7.
KOZEL, Roman a kolektiv. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jsou pro Vás některé výsledky výzkumu překvapující? Pokud ano, které?
2. V dotazníku Vám respondenti uvedli i místo bydliště podle krajů. Hraje tento faktor nějakou roli například při identifikaci zájmu o design, při zájmu o koupi tištěného časopisu apod.?
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Co Vás v závěrech Vašeho výzkumu nejvíce překvapilo?
2. Co bylo pro Vás nejpodstatnějším zjištěním?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
prof. PhDr. Pavelka, CSc. položil doplňující otázku: Exituje na trhu konkurenční časopis stejného zaměření?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.