Tato bakalářská práce zkoumá Instagram jako marketingový nástroj v oblasti gastronomie. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako marketing na internetu, sociální sítě, Instagram, marketing služeb a chování zákazníka. Součástí je také metodika výzkumu, v rámci které jsou definovány cíle, účel práce a výzkumné otázky. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením kvantitativního i kvalitativního výzkumu a zodpovězením výzkumných otázek. Nachází se zde také případné návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines Instagram as a marketing tool in the field of gastronomy. The theoretical part defines basic terms such as internet marketing, social networks, Instagram, marketing of services and customer behavior. It also includes research methodology, which defines objectives, purpose of the thesis and research questions. The practical part deals with the evaluation of quantitative and qualitative research and answering research questions. Based on the result there are given suggestions and recommendations.
Klíčová slova
Marketing na internetu, marketing na sociálních sítích, sociální sítě, Instagram, marketing služeb, gastronomie, nákupní chování spotřebitele, marketingový nástroj
Klíčová slova v angličtině
Internet marketing, social media marketing, social networks, Instagram, marketing of services, gastronomy, customer behaviour
Rozsah průvodní práce
70 s. (106 456 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá Instagram jako marketingový nástroj v oblasti gastronomie. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako marketing na internetu, sociální sítě, Instagram, marketing služeb a chování zákazníka. Součástí je také metodika výzkumu, v rámci které jsou definovány cíle, účel práce a výzkumné otázky. Praktická část práce se zabývá vyhodnocením kvantitativního i kvalitativního výzkumu a zodpovězením výzkumných otázek. Nachází se zde také případné návrhy a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines Instagram as a marketing tool in the field of gastronomy. The theoretical part defines basic terms such as internet marketing, social networks, Instagram, marketing of services and customer behavior. It also includes research methodology, which defines objectives, purpose of the thesis and research questions. The practical part deals with the evaluation of quantitative and qualitative research and answering research questions. Based on the result there are given suggestions and recommendations.
Klíčová slova
Marketing na internetu, marketing na sociálních sítích, sociální sítě, Instagram, marketing služeb, gastronomie, nákupní chování spotřebitele, marketingový nástroj
Klíčová slova v angličtině
Internet marketing, social media marketing, social networks, Instagram, marketing of services, gastronomy, customer behaviour
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o online marketingu, sociální síti Instagram a marketingu služeb.
2. Definujte teoretická východiska.
3. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
4. Proveďte marketingový výzkum na reprezentativním vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce.
5. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o online marketingu, sociální síti Instagram a marketingu služeb.
2. Definujte teoretická východiska.
3. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
4. Proveďte marketingový výzkum na reprezentativním vzorku cílové skupiny s přihlédnutím ke specifikům práce.
5. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. 2017. Marketing: an introduction. Thirteenth edition. Boston: Pearson. ISBN 978-1-292-14650-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.
TUTEN, Tracy L., Michael R. Solomon. 2018. Social media marketing. 3rd edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-5264-2387-0.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
MARTIN, Gail Z. 2017. The essential social media marketing handbook: a new roadmap for maximizing your brand, influence and credibility. Newburyport: Career Press. ISBN 978-1-63265-092-4.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. 2017. Marketing: an introduction. Thirteenth edition. Boston: Pearson. ISBN 978-1-292-14650-8.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5037-8.
TUTEN, Tracy L., Michael R. Solomon. 2018. Social media marketing. 3rd edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-5264-2387-0.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
MARTIN, Gail Z. 2017. The essential social media marketing handbook: a new roadmap for maximizing your brand, influence and credibility. Newburyport: Career Press. ISBN 978-1-63265-092-4.
Přílohy volně vložené
2 Flash disky
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Říká se, že Češi rádi soutěží. Byl by to dle autorky relevantní nástroj na budování komunity na Instagramu? Za jakých podmínek?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Instagram je fenomén dnešní doby a jeho uživatelská základna stále roste. Dle zkušeností z výzkumných šetření lze usoudit, zda majitelé provozoven jsou schopni generovat kvalitní obsah a dostatek příspěvků? Co by jim autorka práce doporučila?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.