Tato bakalářská práce se zabývá preferencí značky v rámci nákupního rozhodování a je zaměřena na generaci Z. Teoretická část práce popisuje důležité pojmy související s daným tématem, nabízí různé definice pojmu značka, definuje její úspěšnost a strategické řízení, zabývá se chováním spotřebitele při nákupu a také generací Z a jejími specifiky. Praktická část nabízí analýzu oblíbených značek této generace, a také důležitosti rozličných aspektů při rozhodování o nákupu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the brand preferences within the purchasing decisions and it is focused on the generation Z. The theoretical part describes important terms related to this topic and offers different definitions of the term brand, defines brand success and strategic brand management, deals with consumer behaviour and the generation Z and its specifics. The practical part offers analysis of generation Z's popular brands and importance of different aspects when they do the purchasing decisions.
Klíčová slova
značka, hodnota značky, preference značky, nákupní rozhodování, spotřební chování, generace Z
Tato bakalářská práce se zabývá preferencí značky v rámci nákupního rozhodování a je zaměřena na generaci Z. Teoretická část práce popisuje důležité pojmy související s daným tématem, nabízí různé definice pojmu značka, definuje její úspěšnost a strategické řízení, zabývá se chováním spotřebitele při nákupu a také generací Z a jejími specifiky. Praktická část nabízí analýzu oblíbených značek této generace, a také důležitosti rozličných aspektů při rozhodování o nákupu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the brand preferences within the purchasing decisions and it is focused on the generation Z. The theoretical part describes important terms related to this topic and offers different definitions of the term brand, defines brand success and strategic brand management, deals with consumer behaviour and the generation Z and its specifics. The practical part offers analysis of generation Z's popular brands and importance of different aspects when they do the purchasing decisions.
Klíčová slova
značka, hodnota značky, preference značky, nákupní rozhodování, spotřební chování, generace Z
1. Zpracujte teoretickou část práce s použitím aktuálních literárních pramenů zabývajících se značkou, nákupním chováním a generací Z.
2. Proveďte výzkum týkající se nákupního rozhodování v závislosti na značce mezi zástupci generace Z. Analýza a interpretace zjištění.
3. Uveďte závěry z výzkumu, použitelné pro praxi v marketingové komunikaci zaměřené na generaci Z.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretickou část práce s použitím aktuálních literárních pramenů zabývajících se značkou, nákupním chováním a generací Z.
2. Proveďte výzkum týkající se nákupního rozhodování v závislosti na značce mezi zástupci generace Z. Analýza a interpretace zjištění.
3. Uveďte závěry z výzkumu, použitelné pro praxi v marketingové komunikaci zaměřené na generaci Z.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-3528-3.
BERGH, Joeri Van den, Mattias BEHRER. 2016. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. 3. vydání. London: Kogan Page. ISBN: 978-0-7494-7717-2.
AAKER, David A. 2003. Brand Building: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7226-885-6.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka et al. 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing. ISBN: 978-80-247-3528-3.
BERGH, Joeri Van den, Mattias BEHRER. 2016. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. 3. vydání. London: Kogan Page. ISBN: 978-0-7494-7717-2.
AAKER, David A. 2003. Brand Building: budování značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press. ISBN: 80-7226-885-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Charakterizujte kvantitativní marketingový výzkum a možnosti jeho využití.
Studentka nepřesně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaké metody výběru reprezentativního vzorku respondentů znáte?
Studentka nepřesně odpověděla na položenou otázku.
3. Jaká jsou hlavní specifika nákupního chování generace Z? V čem se hlavně odlišují od předchozích generací?
Studentka nepřesně odpověděla na položenou otázku.
Obhajoba bakalářské práce nebyla kvalitně připravena. Studentka nedokázala reagovat na doplňující otázky týkající se reprezentativnosti vzorku. Nedokázala navrhnout řešení, jak vytvořit výzkum, jehož výsledek by byl reprezentativní a zobecnitelný. PŘi obhajobě se projevila neznalost základní podstaty zolených výzkumných metod.