Tato bakalářská práce zkoumá vnímání značek na českém knižním trhu. Teoretická část popisuje značku, její prvky, hodnotu a principy jejího budování. Dále charakterizuje marketingový výzkumu. Praktická část představuje vybranou značku, její prvky a její postavení na trhu. Na základě dat získaných z kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjišťuje, jakou roli hraje nakladatelství při výběru knih, jak velké povědomí mají čtenáři o jednotlivých značkách a formuje doporučení pro budování značky na knižním trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the perception of brands on the Czech book market. The theoretical part describes the brand, its elements, its value and principles of its building. Furthermore, it explains marketing research. The practical part presents the selected brand, its elements and its position on the market. Based on the data obtained from quantitative and qualitative research, it describes what role the publisher's brand plays in the choice of books, how much the readers are aware of each brand and forms recommendations for building a brand on the book market.
Klíčová slova
Značka, brandbuilding, hodnota značky, knižní trh, nakladatelství
Klíčová slova v angličtině
Brand, brandbuilding, brand equity, book market, publisher
Rozsah průvodní práce
57 s. (72764 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá vnímání značek na českém knižním trhu. Teoretická část popisuje značku, její prvky, hodnotu a principy jejího budování. Dále charakterizuje marketingový výzkumu. Praktická část představuje vybranou značku, její prvky a její postavení na trhu. Na základě dat získaných z kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjišťuje, jakou roli hraje nakladatelství při výběru knih, jak velké povědomí mají čtenáři o jednotlivých značkách a formuje doporučení pro budování značky na knižním trhu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis examines the perception of brands on the Czech book market. The theoretical part describes the brand, its elements, its value and principles of its building. Furthermore, it explains marketing research. The practical part presents the selected brand, its elements and its position on the market. Based on the data obtained from quantitative and qualitative research, it describes what role the publisher's brand plays in the choice of books, how much the readers are aware of each brand and forms recommendations for building a brand on the book market.
Klíčová slova
Značka, brandbuilding, hodnota značky, knižní trh, nakladatelství
Klíčová slova v angličtině
Brand, brandbuilding, brand equity, book market, publisher
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům marketingu a brandbuildingu na knižním trhu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho postavení na trhu. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárních šetření identifikujte hlavní faktory ovlivňující vnímání značek na knižním trhu. Zmapujte významné příklady úspěšných značek.
4. Na základě výsledků analýz formulujte závěry a doporučení pro zvolenou firmu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům marketingu a brandbuildingu na knižním trhu.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho postavení na trhu. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárních šetření identifikujte hlavní faktory ovlivňující vnímání značek na knižním trhu. Zmapujte významné příklady úspěšných značek.
4. Na základě výsledků analýz formulujte závěry a doporučení pro zvolenou firmu.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BAČUVČÍK, Radim. Knihy a čtení: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 248 s. ISBN 978-80-87500-66-8.
YOHN, Denise Lee. What great brands do: the seven brand-building principles that separate the best from the rest. San Francisco: Jossey-Bass, A Wiley Brand, [2014], vii, 262. ISBN 978-1-118-61125-8.
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed., global ed. Harlow: Pearson, c2013, 590 s. ISBN 978-0-273-77941-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
ŠIMEČEK, Zdeněk a Jiří TRÁVNÍČEK. Knihy kupovati--: dějiny knižního trhu v českých zemích. Praha: Academia, 2014, 499 s. Historie. ISBN 978-80-200-2404-6.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
BAČUVČÍK, Radim. Knihy a čtení: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 248 s. ISBN 978-80-87500-66-8.
YOHN, Denise Lee. What great brands do: the seven brand-building principles that separate the best from the rest. San Francisco: Jossey-Bass, A Wiley Brand, [2014], vii, 262. ISBN 978-1-118-61125-8.
KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. 4th ed., global ed. Harlow: Pearson, c2013, 590 s. ISBN 978-0-273-77941-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
ŠIMEČEK, Zdeněk a Jiří TRÁVNÍČEK. Knihy kupovati--: dějiny knižního trhu v českých zemích. Praha: Academia, 2014, 499 s. Historie. ISBN 978-80-200-2404-6.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. První otázka se nabízí už při prvním pohledu na genderové složení respondentů u kvantitativního výzkumu, jehož se účastnilo pouze 5 % mužů. Proč tomu tak je?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jako poměrně negativní vychází z výzkumu hodnocení nakladatelství Omega. Jaká je vaše osobní zkušenost s tituly tohoto nakladatelství?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Někteří vydavatelé hodnotí komunikaci nakladatelství v České republice jako silně orientovanou na novinky. Vy navrhujete mj. více se věnovat připomínkovací reklamě. Jaké výhody by tato "plavba proti proudu" převažujících tendencí mohla nakladatelství přinést?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.