Tato bakalářská práce pojednává o vzniku nového knižního titulu a jeho efektivním zavedení na trh formou akce křtu knihy.
Práce se skládá se ze dvou částí. První část se zaměřuje na teorii, vymezení pojmů a popsání marketingových výzkumů, které jsou v druhé části již použity a uvedeny do praxe.
Cílem této práce bylo prostřednictvím výzkumů, kvantitativního formou dotazníku a kvalitativního formou focus group, zjistit informace a vytvořit tak doporučení pro budoucí spisovatele, kteří budou chtít vydat svou knihu sami na sebe.
Annotation in English
The bachelor thesis is about a new book title and its effective introduction to the market by the event launch of book.
The bachelor thesis consists of two parts.The first part is focuses on theory, definitions and describing marketing research, that are used in the second part, in practise.
The aim of this work was to find out an informations by the quantitative and qualitative research and make a recommendation for the future writers, who wants to publish their book on their own.
Keywords
marketing, knižní trh, eventy, marketingový výzkum, dotazníkové šetření, focus group, nakladatelé, knihkupci, knihy, Romance z Želvího ostrova
Keywords in English
marketing, book market, events, marketing research, survey, focus group, publisher, bookseller, books, Romance from the Turtle Island
Length of the covering note
63
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce pojednává o vzniku nového knižního titulu a jeho efektivním zavedení na trh formou akce křtu knihy.
Práce se skládá se ze dvou částí. První část se zaměřuje na teorii, vymezení pojmů a popsání marketingových výzkumů, které jsou v druhé části již použity a uvedeny do praxe.
Cílem této práce bylo prostřednictvím výzkumů, kvantitativního formou dotazníku a kvalitativního formou focus group, zjistit informace a vytvořit tak doporučení pro budoucí spisovatele, kteří budou chtít vydat svou knihu sami na sebe.
Annotation in English
The bachelor thesis is about a new book title and its effective introduction to the market by the event launch of book.
The bachelor thesis consists of two parts.The first part is focuses on theory, definitions and describing marketing research, that are used in the second part, in practise.
The aim of this work was to find out an informations by the quantitative and qualitative research and make a recommendation for the future writers, who wants to publish their book on their own.
Keywords
marketing, knižní trh, eventy, marketingový výzkum, dotazníkové šetření, focus group, nakladatelé, knihkupci, knihy, Romance z Želvího ostrova
Keywords in English
marketing, book market, events, marketing research, survey, focus group, publisher, bookseller, books, Romance from the Turtle Island
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska z oblasti marketingu, marketingových výzkumů a vybraných marketingových analýz.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Uskutečněte kvalitativní a kvantitativní výzkum na reprezentativním vzorku cílové skupiny.
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Research Plan
1. Zpracujte teoretická východiska z oblasti marketingu, marketingových výzkumů a vybraných marketingových analýz.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Uskutečněte kvalitativní a kvantitativní výzkum na reprezentativním vzorku cílové skupiny.
4. Výsledky výzkumu zanalyzujte a vyvoďte z nich závěry a doporučení.
Recommended resources
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Vydání první. V Praze: C.H. Beck, 2015, 99 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-585-5.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
URBÁNEK, Tomáš. Marketing. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010, 233 s. Management studium. ISBN 978-80-87197-17-2.
Recommended resources
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
TAHAL, Radek. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém výzkumu. Vydání první. V Praze: C.H. Beck, 2015, 99 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-585-5.
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Marketing od myšlenky k realizaci. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 344 s. ISBN 978-80-7431-042-3.
URBÁNEK, Tomáš. Marketing. Praha: Alfa Nakladatelství, 2010, 233 s. Management studium. ISBN 978-80-87197-17-2.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. První otázka tedy směřuje k neaktuálnosti zdrojů a jejich možného doplnění u obhajoby.
2. Jaká forma vydání a financování nového knižního titulu bude patrně zvolena (vlastní vydání, zvolené nakladatelství)?
3. Vysvětlete prosím, proč je Rakousko zahrnováno (s. 27) mezi velké knižní trhy s více než 35 mil potenciálních čtenářů?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.
Člen komise položil doplňující otázku: Co vás vede k tomu, dělat výzkum na malém vzorku respondentů, když existují data z velkých již realizovaných výzkumů?
Odpověď: Studentka z části odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Jakým způsobem jste konstruovala vzorek responděntů pro kvantitativní výzkum?
Odpověď: Studentka z části odpověděla na položenou otázku.