Tato bakalářská práce přináší do českého marketingového prostředí pojem experiential marketing, jakožto nový, u nás zatím málo prozkoumaný směr marketingových komunikací. Součástí práce je definování pojmu a vysvětlení praktik, které experiential marketing využívá.
Na konkrétních ukázkách práce srovnává experiential marketing s ostatními nástroji marketingových komunikací a poukazuje na skutečnost, že staré metody tradičního marketingu nejsou pro moderní komunikační kampaně dostačující a zároveň nevhodně oslovují cílovou skupinu. Důležitost tohoto nového směru je v práci doložena rozhovorem s ředitelem firmy, která se jako jediná v České republice věnuje výhradně experiential marketingu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis brings to the Czech marketing environment the term experiential marketing as a new, so far un-explored direction of marketing communications.
The thesis defines the concept and explains the practices used by experiential marketing.
In particular examples, it compares experiential marketing with other tools of marketing communications and points out that old methods of traditional marketing are not sufficient for modern communication campaigns and at the same time they inappropriately address the target group. The importance of this new direction is proved by an interview with the director of the company, which is the only company in the Czech Republic dedicated exclusively to experiential marketing.
Klíčová slova
experiential marketing, experience marketing, event marketing, inovace, značka, nové trendy v marketingu
Klíčová slova v angličtině
experiential marketing, experience marketing, event marketing, innovation, brand, new trends in marketing
Rozsah průvodní práce
55 s. (75 282 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce přináší do českého marketingového prostředí pojem experiential marketing, jakožto nový, u nás zatím málo prozkoumaný směr marketingových komunikací. Součástí práce je definování pojmu a vysvětlení praktik, které experiential marketing využívá.
Na konkrétních ukázkách práce srovnává experiential marketing s ostatními nástroji marketingových komunikací a poukazuje na skutečnost, že staré metody tradičního marketingu nejsou pro moderní komunikační kampaně dostačující a zároveň nevhodně oslovují cílovou skupinu. Důležitost tohoto nového směru je v práci doložena rozhovorem s ředitelem firmy, která se jako jediná v České republice věnuje výhradně experiential marketingu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis brings to the Czech marketing environment the term experiential marketing as a new, so far un-explored direction of marketing communications.
The thesis defines the concept and explains the practices used by experiential marketing.
In particular examples, it compares experiential marketing with other tools of marketing communications and points out that old methods of traditional marketing are not sufficient for modern communication campaigns and at the same time they inappropriately address the target group. The importance of this new direction is proved by an interview with the director of the company, which is the only company in the Czech Republic dedicated exclusively to experiential marketing.
Klíčová slova
experiential marketing, experience marketing, event marketing, inovace, značka, nové trendy v marketingu
Klíčová slova v angličtině
experiential marketing, experience marketing, event marketing, innovation, brand, new trends in marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, vysvětlete pojem experiential marketing v souvislosti marketingových komunikací.
2. Definujte cíl práce, metodiku práce a výzkumnou otázku.
3. Analyzujte současný stav využívání experiential marketingu v agenturní praxi, na zvoleném příkladu analyzujte efektivitu tohoto nástroje MK, popište metodiku šetření a předem definujte kritéria analýzy.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a případná doporučení pro využití experiential marketingu v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, vysvětlete pojem experiential marketing v souvislosti marketingových komunikací.
2. Definujte cíl práce, metodiku práce a výzkumnou otázku.
3. Analyzujte současný stav využívání experiential marketingu v agenturní praxi, na zvoleném příkladu analyzujte efektivitu tohoto nástroje MK, popište metodiku šetření a předem definujte kritéria analýzy.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a případná doporučení pro využití experiential marketingu v praxi.
Seznam doporučené literatury
SCHMITT. Experiential marketing: How to get customers to sense, feel, think, act, relate to your company and brands, 2015. IBSN: 978-1-4516-3636-9
SMILANSKY, Shaz. Experiential marketing: a practical guide to interactive brand experiences. Second Edition. New York: Kogan Page, 2018. ISBN 978-0-7494-8096-7.
SMITH, Kerry a Dan HANOVER. Experiential marketing: secrets, strategies, and success stories from the world's greatest brands. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2016. ISBN 9781119145875.
KNEELAND, GILL, HOWARD. FIX: Break the addiction that are killing brands, 2015. IBSN: 978-0-9940431-0-8
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-885-6.
Seznam doporučené literatury
SCHMITT. Experiential marketing: How to get customers to sense, feel, think, act, relate to your company and brands, 2015. IBSN: 978-1-4516-3636-9
SMILANSKY, Shaz. Experiential marketing: a practical guide to interactive brand experiences. Second Edition. New York: Kogan Page, 2018. ISBN 978-0-7494-8096-7.
SMITH, Kerry a Dan HANOVER. Experiential marketing: secrets, strategies, and success stories from the world's greatest brands. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2016. ISBN 9781119145875.
KNEELAND, GILL, HOWARD. FIX: Break the addiction that are killing brands, 2015. IBSN: 978-0-9940431-0-8
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-885-6.
Přílohy volně vložené
USB-disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Píšete, že mnoho skvělých nápadů, jak propagovat firmu nebo produkt pomocí experientialu je zamítnuto ještě dříve, než dojde k jejich realizaci, protože jsou příliš finančně náročná. Proč jsou řešení tak drahá? Jak by se to dalo řešit?
Zmiňujete, že při rozhovoru s ředitelem a majitelem firmy Innovate s.r.o. byl přítomen celý tým. Nemohly být odpovědi ředitele tímto ovlivněny?
V jedné z Vašich výzkumných otázek se ptáte, jak na experiential marketing reaguje české marketingové prostředí. Můžete tedy uvést příklad české kampaně využívající experiential marketing a reakce na tuto kampaň?
Student uznal výtky posudků a odpovědi měl přpraveny.