Bakalářská práce se zabývá významem obálky knihy při nákupním chování žen ve středním věku. V teoretické části jsou definovány kapitoly týkající se tématu práce. Hlavní oblasti, které jsou k práci vázány, jsou knižní obálka, psychologie a nákupní chování. Zatímco praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu s předem specifikovanou cílovou skupinou žen. Výzkumnou metodou byl sběr dat prostřednictvím dotazníků s cílem dokázat roli knižního obalu. Získaná data jsou na závěr vyhodnocena a shrnuta.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis focuses on the importance of a book cover design and its impact on middle-aged women's shopping behaviour. The chapters regarding the topic of this Thesis are defined in the theoretical part. The main issues this Thesis is dealing with book cover, psychology and shopping behaviour. The practical part of the Thesis presents quantitative research with a specified target group of women. The main research method used to prove the role of a book cover design is interview surveys. The obtained data are at the end evaluated and summarized.
Klíčová slova
knižní obal, psychologie, nákupní chování, ženy, střední věk, knižní marketing, historie
Klíčová slova v angličtině
book cover, psychology, shopping behaviour, women, middle-age, book marketing, history
Rozsah průvodní práce
61 s. (94 217 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá významem obálky knihy při nákupním chování žen ve středním věku. V teoretické části jsou definovány kapitoly týkající se tématu práce. Hlavní oblasti, které jsou k práci vázány, jsou knižní obálka, psychologie a nákupní chování. Zatímco praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu s předem specifikovanou cílovou skupinou žen. Výzkumnou metodou byl sběr dat prostřednictvím dotazníků s cílem dokázat roli knižního obalu. Získaná data jsou na závěr vyhodnocena a shrnuta.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis focuses on the importance of a book cover design and its impact on middle-aged women's shopping behaviour. The chapters regarding the topic of this Thesis are defined in the theoretical part. The main issues this Thesis is dealing with book cover, psychology and shopping behaviour. The practical part of the Thesis presents quantitative research with a specified target group of women. The main research method used to prove the role of a book cover design is interview surveys. The obtained data are at the end evaluated and summarized.
Klíčová slova
knižní obal, psychologie, nákupní chování, ženy, střední věk, knižní marketing, historie
Klíčová slova v angličtině
book cover, psychology, shopping behaviour, women, middle-age, book marketing, history
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci na základě odborné literatury vztahující se k tématu práce.
2. Specifikujte cíl práce na základě teoretické báze a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte kvantitativní výzkum k danému tématu u cílové skupiny žen.
4. Výzkum vyhodnoťte a na výsledných hodnotách zodpovězte výzkumné otázky.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a případná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci na základě odborné literatury vztahující se k tématu práce.
2. Specifikujte cíl práce na základě teoretické báze a stanovte výzkumné otázky.
3. Realizujte kvantitativní výzkum k danému tématu u cílové skupiny žen.
4. Výzkum vyhodnoťte a na výsledných hodnotách zodpovězte výzkumné otázky.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
BIAGGIO, Maryka; HERSEN, Michel, 2000. Issues in the psychology of women. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers. ISBN 0306463210
KOTLER, Philip a kol., 2007. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 8024715452
KULKA, Jiří, 2008. Psychologie umění. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2329-7
NAKONEČNÝ, Milan, 1998. Základy psychologie. 1. vydání. Praha: Academia. 80-200-0689-3
PISTORIUS, Vladimír, 2003. Jak se dělá kniha. Příručka pro nakladatele. 1. vydání. Pra-ha Litomyšl: Paseka. ISBN 80-7185-516-2
STAŇKOVÁ, Libuše, 2012. Dějiny knižní kultury a grafického designu. 1. vydání. Praha: Nakladatelství grafické školy. ISBN 978-80-86824-12-3
Seznam doporučené literatury
BIAGGIO, Maryka; HERSEN, Michel, 2000. Issues in the psychology of women. New York: Kluwer Academic/Plenum Publishers. ISBN 0306463210
KOTLER, Philip a kol., 2007. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 8024715452
KULKA, Jiří, 2008. Psychologie umění. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2329-7
NAKONEČNÝ, Milan, 1998. Základy psychologie. 1. vydání. Praha: Academia. 80-200-0689-3
PISTORIUS, Vladimír, 2003. Jak se dělá kniha. Příručka pro nakladatele. 1. vydání. Pra-ha Litomyšl: Paseka. ISBN 80-7185-516-2
STAŇKOVÁ, Libuše, 2012. Dějiny knižní kultury a grafického designu. 1. vydání. Praha: Nakladatelství grafické školy. ISBN 978-80-86824-12-3
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a odpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.):
1. V dotazníku se ptáte na odvětví, v němž respondentky pracují. Uvážíme-li například, že žena pracující ve školství může být kuchařkou ve školní jídelně, tělocvikářkou či ředitelkou školy, není toto vymezení příliš široké?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Jedním z nejčastějších demografických kritérií v dotaznících je vzdělání. Proč pro vás ve výzkumu nebylo důležité?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. V nákupním chování zákazníků v jiných oblastech je běžné v rozhodovací fázi, že zákazníci zkoumají produkt současně na internetu i v kamenných prodejnách. Kromě knihkupectví a knižních veletrhů by místem pro seznámení se s knihami mohly být knihovny. V čem by mohly být knihovny užitečné při dalších výzkumech zvoleného tématu?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
V posudku vedoucí práce byly položeny následující otázky (PaedDr. Marcela Göttlichová):
1. Překvapením pro autora práce bylo ohromné procento žen, které vkládá důvěru v doporučení a recenze. O to víc mu přijde, že právě tato forma sdílení názorů bude v budoucnosti velkým problémem v rozeznávání kvalitní literatury." - V čem konkrétně spatřujete daný problém a jak byste ho mohl případně eliminovat?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Přes tři čtvrtiny žen má alespoň nároky, co by jejich obálka měla obsahovat, či zkušenosti s tím, co konkrétně spjaté s obalem ovlivnilo jejich rozhodnutí při nákupu knihy. Tento problém by se měl však podrobit mnoha dalším bádáním z různých úhlů pohledu, aby se mohlo jednat o kompletní pochopení problematiky - Přibližte podtržené a specifikujte, jaké formy bádání byste preferoval.
Student plně odpověděl na položenou otázku.