Cílem této bakalářské práce je analyzovat současnou interní komunikaci ve zvolené společnosti a přinést návrhy pro případná zlepšení komunikace. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, definován popis interní komunikace, její charakteristika a cíle, využívané formy a nástroje, dále fungující a nefungující vnitrofiremní komunikace. Praktická část práce popisuje a analyzuje jednotlivé formy a nástroje interní komunikace. Dále se pak zabývá zodpovězením otázek v kvalitativním výzkumu, který se zaměřuje na interní komunikaci zaměstnanců a vedení. Na základě získaných informací z výzkumu budou vytvořeny návrhy a doporučení na zlepšení vnitrofiremní komunikace.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to analyse the current internal communication in the selected company and bring suggestions for possible improvements in communication. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the basic concepts, defines the description of internal communication, its characteristics and objectives, the forms and implementation, the functioning and nonfunctioning internal communication. The practical part describes and analyzes the various forms and implementation of internal communication. Also it deals with answering questions in qualitative research that focuses on internal communication between employees and management. Based on the information obtained from the qualitative research, suggestions and recommendations for improving the internal communication are created.
Klíčová slova
Interní komunikace, nástroje interní komunikace, formy interní komunikace, motivace
Klíčová slova v angličtině
Internal communication, implementation of internal communication, forms of internal communication, motivation
Rozsah průvodní práce
51 s. (92 454 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analyzovat současnou interní komunikaci ve zvolené společnosti a přinést návrhy pro případná zlepšení komunikace. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, definován popis interní komunikace, její charakteristika a cíle, využívané formy a nástroje, dále fungující a nefungující vnitrofiremní komunikace. Praktická část práce popisuje a analyzuje jednotlivé formy a nástroje interní komunikace. Dále se pak zabývá zodpovězením otázek v kvalitativním výzkumu, který se zaměřuje na interní komunikaci zaměstnanců a vedení. Na základě získaných informací z výzkumu budou vytvořeny návrhy a doporučení na zlepšení vnitrofiremní komunikace.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is to analyse the current internal communication in the selected company and bring suggestions for possible improvements in communication. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the basic concepts, defines the description of internal communication, its characteristics and objectives, the forms and implementation, the functioning and nonfunctioning internal communication. The practical part describes and analyzes the various forms and implementation of internal communication. Also it deals with answering questions in qualitative research that focuses on internal communication between employees and management. Based on the information obtained from the qualitative research, suggestions and recommendations for improving the internal communication are created.
Klíčová slova
Interní komunikace, nástroje interní komunikace, formy interní komunikace, motivace
Klíčová slova v angličtině
Internal communication, implementation of internal communication, forms of internal communication, motivation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu vnitrofiremní komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Zpracujte kvalitativní výzkum na zaměstnancích.
4. Výsledky výzkumu porovnejte s výsledky předchozího šetření a definujte posun ve vnímání spokojenosti vnitrofiremní komunikace.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení ke zlepšení vnitrofiremní komunikace ve firmě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu vnitrofiremní komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Zpracujte kvalitativní výzkum na zaměstnancích.
4. Výsledky výzkumu porovnejte s výsledky předchozího šetření a definujte posun ve vnímání spokojenosti vnitrofiremní komunikace.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení ke zlepšení vnitrofiremní komunikace ve firmě.
Seznam doporučené literatury
GEROPP, Bernd. Tajemství úspěšného vedení lidí. Praha: Grada, 2014, 208 s. ISBN 978-80-247-5337-9.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 317 s. ISBN 978-80-251-2636-3.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2008, ISBN 978-80-7261-178-2.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. Interní komunikace je nutnost!. Praha: Siria, 2016, 125 s. ISBN 978-80-906367-0-5.
PLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem: Praktický atlas managementu. 5., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018, 204 s. ISBN 978-80-271-0629-5.
Seznam doporučené literatury
GEROPP, Bernd. Tajemství úspěšného vedení lidí. Praha: Grada, 2014, 208 s. ISBN 978-80-247-5337-9.
HOLÁ, Jana. Jak zlepšit interní komunikaci: vyhněte se zbytečným škodám, odchodu zaměstnanců a ztrátě zákazníků. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 317 s. ISBN 978-80-251-2636-3.
HORÁKOVÁ, Iveta, Dita STEJSKALOVÁ a Hana ŠKAPOVÁ. Strategie firemní komunikace. 2. rozšířené vydání. Praha: Management Press, 2008, ISBN 978-80-7261-178-2.
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka. Interní komunikace je nutnost!. Praha: Siria, 2016, 125 s. ISBN 978-80-906367-0-5.
PLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem: Praktický atlas managementu. 5., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2018, 204 s. ISBN 978-80-271-0629-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na str. 33 uvádíte, že průzkum u pouhých 8 respondentů jste dělala formou telefonického rozhovoru. Zdůvodněte proč? Zároveň v hodnocení otázky 1 v kap. 8.1 uvádíte, že v odpovědi cítíte lehký stud nebo úsměv. Telefonickým rozhovorem jste se ale o neverbální komunikaci připravila.
2. Výzkum na 8 respondentech je slabý (je to ale dáno velikostí společnosti) a nepřinesl výrazné inovativní náměty. Znáte interní komunikaci i v jiné malé firmě? Npapadlo Vás porovnání komunikace ve zkoumané společnosti s jinou (nebo více) stejně velkou firmou?
3. Uvádíte, že zkoumaná společnost komunikuje se zaměstnanci i prostřednictvím nástěnek. Zároveň zmiňujete, že jsou neaktuální. Jaké informace se komunikují přes nástěnky a kdo je za jejich aktuálnost zodpovědný?
Odpověď: Studentka z části odpověděla na položenou otázku.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Otázky nebyly položeny.
Člen komise položil doplňující otázky: Kolik zaměstnanců má firma XY? Kde společnost sídlí? Jaké postavení ve firmě mají dotazovaní?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.