Nové technologické vymoženosti doby s sebou nesou i vývoj nových trendů v marketingu, především v online komunikaci. S rozvojem nových technologií, především internetu, aplikací a softwarových řešení se ve světě marketingových komunikací otevírají nové možnosti, jak prezentovat jednotlivé produkty, služby nebo samotnou značku.
Tato bakalářská práce se v teoretické části dotýká otázek marketingu služeb, online a fashion marketingu, nákupního chování a postupů měření spokojenosti zákazníka.
V praktické části pak kvalitativní analýzou vyhodnocuje polostrukturované, hloubkové rozhovory s respondenty z řad stávajících zákazníků značky SCURA. V sekundární analýze pak porovnává online komunikaci konkurence této značky.
Anotace v angličtině
The new technological achievements of recent years have also resulted in the development of new trends in marketing, especially in online communications. With the development of new technologies, especially the internet, application software (apps) and other software solutions, new opportunities have opened up in the world of marketing communications for the presentation of products, services and the brand itself.
In the theoretical part, this bachelor thesis therefore deals with the issues of marketing ser-vices, online marketing, fashion marketing, purchasing behaviour and procedures for mea-suring customer satisfaction.
In the practical part, a qualitative analysis is carried out using semi-structured in-depth interviews with respondents drawn from customers of the SCURA brand. Then, a seconda-ry analysis makes a comparison between the online communication of this brand and its competitors.
Klíčová slova
online marketing, fashion marketing, marketing služeb, výzkum spokojenosti zákazníků, nákupní chování
Nové technologické vymoženosti doby s sebou nesou i vývoj nových trendů v marketingu, především v online komunikaci. S rozvojem nových technologií, především internetu, aplikací a softwarových řešení se ve světě marketingových komunikací otevírají nové možnosti, jak prezentovat jednotlivé produkty, služby nebo samotnou značku.
Tato bakalářská práce se v teoretické části dotýká otázek marketingu služeb, online a fashion marketingu, nákupního chování a postupů měření spokojenosti zákazníka.
V praktické části pak kvalitativní analýzou vyhodnocuje polostrukturované, hloubkové rozhovory s respondenty z řad stávajících zákazníků značky SCURA. V sekundární analýze pak porovnává online komunikaci konkurence této značky.
Anotace v angličtině
The new technological achievements of recent years have also resulted in the development of new trends in marketing, especially in online communications. With the development of new technologies, especially the internet, application software (apps) and other software solutions, new opportunities have opened up in the world of marketing communications for the presentation of products, services and the brand itself.
In the theoretical part, this bachelor thesis therefore deals with the issues of marketing ser-vices, online marketing, fashion marketing, purchasing behaviour and procedures for mea-suring customer satisfaction.
In the practical part, a qualitative analysis is carried out using semi-structured in-depth interviews with respondents drawn from customers of the SCURA brand. Then, a seconda-ry analysis makes a comparison between the online communication of this brand and its competitors.
Klíčová slova
online marketing, fashion marketing, marketing služeb, výzkum spokojenosti zákazníků, nákupní chování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte metodám měření spokojenosti klientů s online komunikací v maloobchodním prostředí.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost, její cílovou skupinu a dosavadní online komunikaci.
4. Zpracujte analýzu online komunikace značky na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření formou polostrukturovaných rozhovorů s klienty.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, limity jejich realizace, zodpovězte VO.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte metodám měření spokojenosti klientů s online komunikací v maloobchodním prostředí.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou společnost, její cílovou skupinu a dosavadní online komunikaci.
4. Zpracujte analýzu online komunikace značky na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření formou polostrukturovaných rozhovorů s klienty.
5. Vyvoďte závěry a doporučení, limity jejich realizace, zodpovězte VO.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu: Vyd. 1., Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-3527-6.
FORET, Miroslav, 2006. Marketingová komunikace: Brno: Computer Press, a.s., ISBN 80-251-1041-9.
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2014. Marketing services: opportunities and limits of the implementation in Czech firms. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, ISBN 978-80-87500-61-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, Manažer, ISBN 978-80-247-5037-8.
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh]. Vyd. 1. Brno: Computer Press. xiv, 312 s. ISBN 80- 722-6885-6.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu: Vyd. 1., Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-3527-6.
FORET, Miroslav, 2006. Marketingová komunikace: Brno: Computer Press, a.s., ISBN 80-251-1041-9.
JUŘÍKOVÁ, Martina, 2014. Marketing services: opportunities and limits of the implementation in Czech firms. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, ISBN 978-80-87500-61-3.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, Manažer, ISBN 978-80-247-5037-8.
AAKER, David A., 2003. Brand building: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh]. Vyd. 1. Brno: Computer Press. xiv, 312 s. ISBN 80- 722-6885-6.
BLAŽKOVÁ, Martina. Jak využít internet v marketingu: krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 156 s. ISBN 80-247-1095-1.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.):
1. V jakém vztahu jsou "vnímaná hodnota", "stížnosti" a "spokojenost zákazníka"?
2. Co soudíte o skutečnosti, že značka WOOX v komunikaci na sociálních médiích nevyužívá prvky instastories?
3. Můžete v široké paletě návrhů označit ty, které nejvíce zmírní anebo dokonce eliminují hrozby či mohou v budoucnu zmírnit dopad hrozeb, uvedených ve Vaší SWOT analýze?
Student zodpověděl položené otázky oponentky.
V posudku vedoucí práce (Ing. Martina Juříková, Ph.D.) byl zadán jeden požadavek na dopracování:
Zpracujte SWOT analýzu značky SCURA vycházející z výsledků šetření. Vymezte konkurenční výhodu společnosti a možnosti zefektivnění její komunikace.
Student navrhl SWOT analýzu.