Bakalářská práce na téma Interní komunikace v církevní organizaci se zabývá analýzou současného stavu vnitřní komunikace v církvi Slovo života Brno. Vzhledem k tomu, že se jedná o neziskovou organizaci využívající služeb dobrovolníků, se tato práce zaměřuje na stav komunikace mezi vedoucími dobrovolnických týmu a členy těchto týmů. Formou zúčastněného pozorování, osobních rozhovorů s vedoucími týmů i dotazníkového šetření s dobrovolníky byl zkoumán stav vzájemné komunikace, její účinnost i bariéry v dosahování stanoveného poslání. Z výzkumu vyplývá, že tato komunikace je účinná pro to, aby mohlo být dosahováno daného poslání týmů. Analýzou výsledků výzkumu byly také zjištěny jisté bariéry v komunikaci, a proto byla navržena doporučení pro jejich odstranění.
Anotace v angličtině
The Bachelor's Thesis on the subject of "Internal Communication in the Church Organization" deals with analysis of the current condition of internal communication in the Word of Life Church. In consideration of the fact that this organization is a non-profit organization that exploits work of volunteers, this thesis focuses on the state of communication between the volunteer teams leaders and the volunteer teams members. The state of mutual communication, its effectiveness and barriers, was examined in the form of participant observation, personal conversations with the team leaders and via questionnaire research with the volunteers in achieving the specified objective. It results from the research that this communication is effective in achieving the set team objectives. The research results analysis also shows certain communication barriers, therefore recommendations for their elimina-tion were suggested.
Klíčová slova
Interní komunikace, církev, dobrovolníci, PR, tým
Klíčová slova v angličtině
Internal Communication, Church, Volunteers, PR, Team
Rozsah průvodní práce
61 s. (83 606 znaků), př. 7 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Interní komunikace v církevní organizaci se zabývá analýzou současného stavu vnitřní komunikace v církvi Slovo života Brno. Vzhledem k tomu, že se jedná o neziskovou organizaci využívající služeb dobrovolníků, se tato práce zaměřuje na stav komunikace mezi vedoucími dobrovolnických týmu a členy těchto týmů. Formou zúčastněného pozorování, osobních rozhovorů s vedoucími týmů i dotazníkového šetření s dobrovolníky byl zkoumán stav vzájemné komunikace, její účinnost i bariéry v dosahování stanoveného poslání. Z výzkumu vyplývá, že tato komunikace je účinná pro to, aby mohlo být dosahováno daného poslání týmů. Analýzou výsledků výzkumu byly také zjištěny jisté bariéry v komunikaci, a proto byla navržena doporučení pro jejich odstranění.
Anotace v angličtině
The Bachelor's Thesis on the subject of "Internal Communication in the Church Organization" deals with analysis of the current condition of internal communication in the Word of Life Church. In consideration of the fact that this organization is a non-profit organization that exploits work of volunteers, this thesis focuses on the state of communication between the volunteer teams leaders and the volunteer teams members. The state of mutual communication, its effectiveness and barriers, was examined in the form of participant observation, personal conversations with the team leaders and via questionnaire research with the volunteers in achieving the specified objective. It results from the research that this communication is effective in achieving the set team objectives. The research results analysis also shows certain communication barriers, therefore recommendations for their elimina-tion were suggested.
Klíčová slova
Interní komunikace, církev, dobrovolníci, PR, tým
Klíčová slova v angličtině
Internal Communication, Church, Volunteers, PR, Team
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci na základě odborné literatury vztahující se k tématu práce
2. Stanovte cíl bakalářské práce, metody práce a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum k danému tématu.
4. Výzkum vyhodnoťte a na základě výsledků šetření zodpovězte výzkumné otázky.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro bakalářskou práci na základě odborné literatury vztahující se k tématu práce
2. Stanovte cíl bakalářské práce, metody práce a výzkumné otázky.
3. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum k danému tématu.
4. Výzkum vyhodnoťte a na základě výsledků šetření zodpovězte výzkumné otázky.
5. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9
CONSIDINE, John C., 1995. Marketing Your Church : Concepts and Strategies. Kansas City, MO : Sheed & Ward. ISBN 1-55612-800-2
DOUGLAS, J. D., 1996. Nový biblický slovník. Přeložil Mgr. Alena Koželuhová a spol. Praha : Návrat domů. ISBN 80-85495-65-1
DRUCKER, Peter F, 1994. Řízení neziskových organizací. Přeložil Ivan Bureš. Praha : Management Press. ISBN 80-85603-38-1
HOLÁ, Jana, 2011. Jak zlepšit interní komunikaci. Brno : Computer Press. ISBN 978-80-251-2636-3
ISHOEL, Mats-Ola, 2016. How To Build A Winning Team. Moscow : Golden Pages. ISBN 978-5-91943-045-2
KOTLER, Philip, Kevin Lane Keller, 2007. Marketing management. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5
NOVOTNÝ, Jiří, Martin Lukeš a kolektiv, 2008. Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací. Praha : nakladatelství Oeconomica. ISBN 978-80-245-1473-4
REICHEL, J. 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-3006-6
ŠIMKOVÁ, Eva, 2012. Management a marketing vpraxi neziskových organizací. Hradec Králové : nakladatelství Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-230-0
TOŠNER, Jiří, Olga Sozanská, 2002. Dobrovolníci a metodika práce snimi vorganizacích. Praha : Portál. ISBN 80-7178-514-8
WARREN, Rick, 1995. The Purpose Driven Church. Michigan 49530 : Zondervan Publishing House. ISBN0-310-20106-3
ŽIŽLAVSKÝ, M. 2003. Metodologie pro Sociální politiku a sociální práci. Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity. ISBN 80-210-3110-7
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9
CONSIDINE, John C., 1995. Marketing Your Church : Concepts and Strategies. Kansas City, MO : Sheed & Ward. ISBN 1-55612-800-2
DOUGLAS, J. D., 1996. Nový biblický slovník. Přeložil Mgr. Alena Koželuhová a spol. Praha : Návrat domů. ISBN 80-85495-65-1
DRUCKER, Peter F, 1994. Řízení neziskových organizací. Přeložil Ivan Bureš. Praha : Management Press. ISBN 80-85603-38-1
HOLÁ, Jana, 2011. Jak zlepšit interní komunikaci. Brno : Computer Press. ISBN 978-80-251-2636-3
ISHOEL, Mats-Ola, 2016. How To Build A Winning Team. Moscow : Golden Pages. ISBN 978-5-91943-045-2
KOTLER, Philip, Kevin Lane Keller, 2007. Marketing management. Praha : Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1359-5
NOVOTNÝ, Jiří, Martin Lukeš a kolektiv, 2008. Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací. Praha : nakladatelství Oeconomica. ISBN 978-80-245-1473-4
REICHEL, J. 2009. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha : Grada. ISBN 978-80-247-3006-6
ŠIMKOVÁ, Eva, 2012. Management a marketing vpraxi neziskových organizací. Hradec Králové : nakladatelství Gaudeamus. ISBN 978-80-7435-230-0
TOŠNER, Jiří, Olga Sozanská, 2002. Dobrovolníci a metodika práce snimi vorganizacích. Praha : Portál. ISBN 80-7178-514-8
WARREN, Rick, 1995. The Purpose Driven Church. Michigan 49530 : Zondervan Publishing House. ISBN0-310-20106-3
ŽIŽLAVSKÝ, M. 2003. Metodologie pro Sociální politiku a sociální práci. Brno: Fakulta sociálních studií Masarykovy univerzity. ISBN 80-210-3110-7
Přílohy volně vložené
Ročníková práce, Přepisy osobních rozhovorů, Dotazníkové šetření - vše je v .zip souboru zde
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Burgr):
1. V celé práci popisujete jen zaměstnance, dobrovolníky a členy církve (cca 200). Pro založení církve stejně jako Spolku a jiné neziskové organizace je potřeba mít schválené stanovy a určitý počet členů. V případě církve ale členové nejsou to hlavní, ale na bohoslužby a jiné akce církve většinou chodí věřící, následovatelé a jiní. Vysvětlete prosím porotě, jestli Církev slovo života má i věřící (lidi sdílející víru a navštěvující bohoslužby a zároveň nejsou členy církve) nebo jen členy církve, kteří se k ní nějak zaregistrovali.
2. V kapitole 5.4 "Doporučení" navrhujete zavedení intranetu. Tento Váš návrh hodnotím velice kladně, protože církev s 5 zaměstnanci a 50 dobrovolníky (ke kterým se přistupuje jako k zaměstnancům podle průzkumu) je srovnatelná s firmou střední velikosti. Máte představu o navrhovaném intranetu? Máte již reakci na Vaše doporučení od dané církve?
3. Navrhněte jiné formy interní komunikace pro danou církev směrem k dobrovolníkům, příp. i směrem k věřícím.
Studentka odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucí práce (dr. Göttlichová) byla položena jedna otázka:
1. Pro BP jste si zvolila pokračování již v započatém tématu směřujícím k otázce současných forem komunikace v církevní organizaci, konkrétně v církvi Slovo života Brno. Předložila jste spoustu návrhů vedoucích k zefektivnění komunikace - tentokrát směřující k jiné cílové skupině. Zajímalo by mne, zda již byly některé z loňských návrhů aplikovány, a to v kontinuitě s možností návaznosti současných doporučení.
Studentka odpověděla na položenou otázku.