Diplomová práce se zabývá cílením na konkrétní segment, kterým jsou ženy generace Y. Popisuje ženskou problematiku ve společnosti spolu s genderovými stereotypy a sexismem v reklamách. Analyzuje ženské nákupní chování a působení reklamy na psychiku žen. Práce zahrnuje tři formy praktického výzkumu - hloubkový rozhovor s odbornicí na stereotypní obraz žen v médiích, Focus group diskuze a dotazníkové šetření pro kvantitativní ověření výsledků. Praktická i projektová část je přizpůsobena komunikaci automobilových značek. V jejich kampaních se totiž hojně vyskytuje sexismus. Na konci práce je vytvořen návrh ko-munikační strategie pro automobilku Volvo, který využívá způsoby efektivního cílení na ženy generace Y dle výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the targeting of a particular market segment, which are women of the Y generation. It analyzes the female buying behavior and the effect of advertising on the psyche of women. The thesis includes three forms of practical research - an in-depth interview with the expert on the stereotypical image of women in the media, Focus Group discussion and a questionnaire survey for quantitative verification of results. The practical and project part is adapted to the communication of car brands. Sexism often occurs in their campaigns. At the end of the thesis, there is a draft of Volvo's communications strategy. The proposed strategy was based on research findings that show an effective targeting of women from the generati-on Y.
Klíčová slova
generace Y, mileniálky, gender, genderové stereotypy, sexismus v reklamě, efektivní cílení, cílová skupina, nákupní chování žen, komunikační strategie, komunikace automobilek
Klíčová slova v angličtině
generation Y, female millennials, gender, gender stereotypes, sexism in advertising, effecting targeting, target group, female buying behavior, communication strategy, car brands communication
Rozsah průvodní práce
121 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá cílením na konkrétní segment, kterým jsou ženy generace Y. Popisuje ženskou problematiku ve společnosti spolu s genderovými stereotypy a sexismem v reklamách. Analyzuje ženské nákupní chování a působení reklamy na psychiku žen. Práce zahrnuje tři formy praktického výzkumu - hloubkový rozhovor s odbornicí na stereotypní obraz žen v médiích, Focus group diskuze a dotazníkové šetření pro kvantitativní ověření výsledků. Praktická i projektová část je přizpůsobena komunikaci automobilových značek. V jejich kampaních se totiž hojně vyskytuje sexismus. Na konci práce je vytvořen návrh ko-munikační strategie pro automobilku Volvo, který využívá způsoby efektivního cílení na ženy generace Y dle výsledků výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the targeting of a particular market segment, which are women of the Y generation. It analyzes the female buying behavior and the effect of advertising on the psyche of women. The thesis includes three forms of practical research - an in-depth interview with the expert on the stereotypical image of women in the media, Focus Group discussion and a questionnaire survey for quantitative verification of results. The practical and project part is adapted to the communication of car brands. Sexism often occurs in their campaigns. At the end of the thesis, there is a draft of Volvo's communications strategy. The proposed strategy was based on research findings that show an effective targeting of women from the generati-on Y.
Klíčová slova
generace Y, mileniálky, gender, genderové stereotypy, sexismus v reklamě, efektivní cílení, cílová skupina, nákupní chování žen, komunikační strategie, komunikace automobilek
Klíčová slova v angličtině
generation Y, female millennials, gender, gender stereotypes, sexism in advertising, effecting targeting, target group, female buying behavior, communication strategy, car brands communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům generace Y, genderu i stereotypům v marketingových komunikacích.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Vymezte generaci Y. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárních šetření analyzujte působení komunikátů na cílovou skupinu žen generace Y.
4. Ze závěrů analýz zpracujte návrh komunikační kampaně pro danou cílovou skupinu včetně timingu a rozpočtu, personální náročnosti.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, stanovte možnosti a limity realizace vašeho projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům generace Y, genderu i stereotypům v marketingových komunikacích.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Vymezte generaci Y. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat a primárních šetření analyzujte působení komunikátů na cílovou skupinu žen generace Y.
4. Ze závěrů analýz zpracujte návrh komunikační kampaně pro danou cílovou skupinu včetně timingu a rozpočtu, personální náročnosti.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, stanovte možnosti a limity realizace vašeho projektu.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
KALKA, Jochen a Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Brno: Computer Press, 2007, vii, 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
KARSTEN, Hartmut. Ženy - muži: [genderové role, jejich původ a vývoj]. Praha: Portál, 2006, 183 s. Spektrum. ISBN 80-7367-145-X.
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. Management studium. ISBN 8086851028.
STŘÍTESKÝ, Václav. Diference ve spotřebním chování mužů a žen: význam kritéria pohlaví v segmentaci spotřebních trhů. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 237 stran, 25 nečíslovaných stran příloh. ISBN 978-80-87500-65-1.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5.
KALKA, Jochen a Florian ALLGAYER. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Brno: Computer Press, 2007, vii, 270 s. ISBN 978-80-251-1617-3.
KARSTEN, Hartmut. Ženy - muži: [genderové role, jejich původ a vývoj]. Praha: Portál, 2006, 183 s. Spektrum. ISBN 80-7367-145-X.
KINCL, Jan. Marketing podle trhů. Praha: Alfa Publishing, 2004, 172 s. Management studium. ISBN 8086851028.
STŘÍTESKÝ, Václav. Diference ve spotřebním chování mužů a žen: význam kritéria pohlaví v segmentaci spotřebních trhů. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015, 237 stran, 25 nečíslovaných stran příloh. ISBN 978-80-87500-65-1.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 978-80-271-0206-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Charakterizujte kvantitativní a kvalitativní výzkum a možnosti jejich využití v analýze marketingových komunikací.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak vnímá česká veřejnost využívání erotických a sexuálních motivů v reklamě? Jak jsou Češi kritičtí?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Jaký je - dle Vašeho názoru - největší problém v efektivní komunikaci s ženami generace Z?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Komise se na základě přesvědčivé a kvalitně připravené prezentace závěrečné práce rozhodla udělit hodnocení A.