Práce se zabývá vytvořením online komunikační strategie a návrhem komunikačního plánu města Jičína jako destinace cestovního ruchu, mj. podporující spolupráci s podnikatelskou sférou. Teoretická část nejprve pojednává o problematice cestovního ruchu a marketingu destinací. Na to navazuje teorie online marketingových komunikací spolu se zaměřeným na současné trendy, včetně možností online marketingu pro destinace cestovního ruchu. V praktické části je na základě dostupných sekundárních dat provedena situační analýza dotýkající se portfolia nabídky destinace a jejího vnějšího okolí. Následuje analýza současného online komunikačního mixu, přičemž je kladen důraz především na obsahovou stránku komunikace. Primární výzkum tvoří celkem osm rozhovorů s odborníky na cestovní ruch z veřejné a soukromé sféry. Jednotlivé výstupy ze sekundárního a primárního šetření tvoří následně základní východiska pro závěrečný projekt, jehož předmětem je nastavení online strategie a návrh komunikačního plánu.
Anotace v angličtině
The main goal of this paper is to propose an online communication strategy and design a communication plan for the town Jičín as a tourist destination, besides other things sup-porting cooperation with the business community. The theoretical part first deals with the issue of tourism and marketing of destinations. This is followed by the theory of online marketing communications, focusing on current trends, including online marketing oppor-tunities for tourism destinations. In the practical part, based on available secondary data, a situational analysis concerning the portfolio of the offer of the destination and its external and internal surroundings is performed. This is followed by an analysis of the current online communication mix, in which case the emphasis is primarily on the content side of communication. The primary research consists of eight interviews with tourism profes-sionals from the public and private sectors. The individual outputs from the secondary and primary surveys then form the basis for the final project. The subject of project part is to set up an online strategy and design a communication plan.
Klíčová slova
online komunikace, destinační marketing, cestovní ruch, sociální sítě, onli-ne marketing
Klíčová slova v angličtině
online communication, destination marketing, tourism, social media, online marketing
Rozsah průvodní práce
102 s. (213 868 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vytvořením online komunikační strategie a návrhem komunikačního plánu města Jičína jako destinace cestovního ruchu, mj. podporující spolupráci s podnikatelskou sférou. Teoretická část nejprve pojednává o problematice cestovního ruchu a marketingu destinací. Na to navazuje teorie online marketingových komunikací spolu se zaměřeným na současné trendy, včetně možností online marketingu pro destinace cestovního ruchu. V praktické části je na základě dostupných sekundárních dat provedena situační analýza dotýkající se portfolia nabídky destinace a jejího vnějšího okolí. Následuje analýza současného online komunikačního mixu, přičemž je kladen důraz především na obsahovou stránku komunikace. Primární výzkum tvoří celkem osm rozhovorů s odborníky na cestovní ruch z veřejné a soukromé sféry. Jednotlivé výstupy ze sekundárního a primárního šetření tvoří následně základní východiska pro závěrečný projekt, jehož předmětem je nastavení online strategie a návrh komunikačního plánu.
Anotace v angličtině
The main goal of this paper is to propose an online communication strategy and design a communication plan for the town Jičín as a tourist destination, besides other things sup-porting cooperation with the business community. The theoretical part first deals with the issue of tourism and marketing of destinations. This is followed by the theory of online marketing communications, focusing on current trends, including online marketing oppor-tunities for tourism destinations. In the practical part, based on available secondary data, a situational analysis concerning the portfolio of the offer of the destination and its external and internal surroundings is performed. This is followed by an analysis of the current online communication mix, in which case the emphasis is primarily on the content side of communication. The primary research consists of eight interviews with tourism profes-sionals from the public and private sectors. The individual outputs from the secondary and primary surveys then form the basis for the final project. The subject of project part is to set up an online strategy and design a communication plan.
Klíčová slova
online komunikace, destinační marketing, cestovní ruch, sociální sítě, onli-ne marketing
Klíčová slova v angličtině
online communication, destination marketing, tourism, social media, online marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům online komunikace pro destinace cestovního ruchu a jejím trendům.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Popište stav marketingové komunikace města Jičín vzhledem k cílové skupině turisté. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat (komparativní analýzy) a primárního šetření (rozhovory se zainteresovanými subjekty) vyvoďte východiska pro projekt.
4. Nastavte online komunikační strategii města ve vztahu k cestovnímu ruchu a komunikační plán, mj. podporující spolupráci s podnikatelskou sférou.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte možnosti a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům online komunikace pro destinace cestovního ruchu a jejím trendům.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Popište stav marketingové komunikace města Jičín vzhledem k cílové skupině turisté. Na základě analýzy sekundárních zdrojů dat (komparativní analýzy) a primárního šetření (rozhovory se zainteresovanými subjekty) vyvoďte východiska pro projekt.
4. Nastavte online komunikační strategii města ve vztahu k cestovnímu ruchu a komunikační plán, mj. podporující spolupráci s podnikatelskou sférou.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte možnosti a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
JEŽEK, J., RUMPEL, P., SLACH, O. Marketingový management obcí, měst a regionů: manuál pro potřeby praxe. Ostrava: Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-294-1.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. pro potřeby praxe. Ostrava: Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-294-1.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013. ISBN 978-0-273-77322-1.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-95-2.
Seznam doporučené literatury
JEŽEK, J., RUMPEL, P., SLACH, O. Marketingový management obcí, měst a regionů: manuál pro potřeby praxe. Ostrava: Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-294-1.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. pro potřeby praxe. Ostrava: Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-294-1.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. Fifth edition. Harlow: Person, 2013. ISBN 978-0-273-77322-1.
ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-86723-95-2.
Přílohy volně vložené
1x CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jakou by mělo mít Corporate Identity hlavní zastřešující myšlenku? Jak navrhujete sjednotit různé formy obrazu o městě a okolí? Popište.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak nahlížíte na tištěné propagační materiáy pro využití ve vašem městě při různých akcích?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Má Jičín i další potenciál?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. Jaký první krok navhujete?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.