Tato diplomová práce nesoucí název "Potenciál projektu USE-IT map v Salamance (Špa-nělsko)" kombinuje téma cestovního ruchu, projektového řízení a marketingu, kde ve všech třech případech hrají hlavní roli mladí lidé, a to jak ze strany uživatelů cílového produktu (USE-IT mapy), tak i ze strany tvůrců. Diplomová práce popisuje důležité in-formace týkající se cestovního ruchu a jeho marketingu, projektu a projektového řízení. Věnuje se městu Salamanka, ke kterému se celý projekt váže a statistickým datům jeho cestovního ruchu. Podává informace o fungování organizace USE-IT a mapách, které pod její hlavičkou vznikají. V rámci praktické části je provedena konkurenční analýza jiných map města srovnávaných s hlavními charakteristikami USE-IT map a jsou také rozebrány individuální rozhovory realizované s tvůrci USE-IT map v jiných evropských městech.
Projektová část pokládá základy pro realizaci samotné USE-IT mapy v Salamance, jako produktu cestovního ruchu cíleného na mileniály.
Anotace v angličtině
This diploma thesis entitled "The Potential of the USE-IT Map Project in Salamanca (Spain)" combines the theme of tourism, project management and marketing, where young people play a major role in all three topics as users of the target product (USE-IT maps) as well as creators. The diploma thesis describes important information about tourism and its marketing, project and project management, it deals with the city of Salamanca, to which the whole project is related and the statistical data of its tourism. The thesis provides in-formation about the functioning of the organization USE-IT and maps that are founded under its brand. In the practical part, there is a competitive analysis of other city maps compared with the main characteristics of USE-IT maps. Also discussed are individual interviews with the makers of USE-IT maps in other European cities.
The project part creates a basis for the realization of the USE-IT map itself in Salamanca, as a product of tourism aimed at millenials.
Tato diplomová práce nesoucí název "Potenciál projektu USE-IT map v Salamance (Špa-nělsko)" kombinuje téma cestovního ruchu, projektového řízení a marketingu, kde ve všech třech případech hrají hlavní roli mladí lidé, a to jak ze strany uživatelů cílového produktu (USE-IT mapy), tak i ze strany tvůrců. Diplomová práce popisuje důležité in-formace týkající se cestovního ruchu a jeho marketingu, projektu a projektového řízení. Věnuje se městu Salamanka, ke kterému se celý projekt váže a statistickým datům jeho cestovního ruchu. Podává informace o fungování organizace USE-IT a mapách, které pod její hlavičkou vznikají. V rámci praktické části je provedena konkurenční analýza jiných map města srovnávaných s hlavními charakteristikami USE-IT map a jsou také rozebrány individuální rozhovory realizované s tvůrci USE-IT map v jiných evropských městech.
Projektová část pokládá základy pro realizaci samotné USE-IT mapy v Salamance, jako produktu cestovního ruchu cíleného na mileniály.
Anotace v angličtině
This diploma thesis entitled "The Potential of the USE-IT Map Project in Salamanca (Spain)" combines the theme of tourism, project management and marketing, where young people play a major role in all three topics as users of the target product (USE-IT maps) as well as creators. The diploma thesis describes important information about tourism and its marketing, project and project management, it deals with the city of Salamanca, to which the whole project is related and the statistical data of its tourism. The thesis provides in-formation about the functioning of the organization USE-IT and maps that are founded under its brand. In the practical part, there is a competitive analysis of other city maps compared with the main characteristics of USE-IT maps. Also discussed are individual interviews with the makers of USE-IT maps in other European cities.
The project part creates a basis for the realization of the USE-IT map itself in Salamanca, as a product of tourism aimed at millenials.
1. Zpracujte teoretická východiska k prostředí cestovního ruchu s důrazem na vytváření map, jakožto produktů CR.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte projekt USE-IT map, zpracujte konkurenční analýzu.
4. Zpracujte analýzu sekundárních dat a dotazníkové šetření, kterým analyzujete potenciál využití USE-IT map ve vybrané destinaci.
5. Zpracujte návrh marketingového mixu USE-IT mapy s důrazem na komunikaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k prostředí cestovního ruchu s důrazem na vytváření map, jakožto produktů CR.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte projekt USE-IT map, zpracujte konkurenční analýzu.
4. Zpracujte analýzu sekundárních dat a dotazníkové šetření, kterým analyzujete potenciál využití USE-IT map ve vybrané destinaci.
5. Zpracujte návrh marketingového mixu USE-IT mapy s důrazem na komunikaci.
Seznam doporučené literatury
CRAMPTON, Jeremy W. Mapping: a critical introduction to cartography and GIS. Chichester: Wiley-Blackwell, 2010, 1 online zdroj (x, 217 stran). Critical introductions to geography. DOI: 978-1-444-31741-1. Dostupné také z: http://onlinelibrary.wiley.com/book/10.1002/9781444317411
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
FRANKE, Antonín. Statistiky cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 230 s. ISBN 978-80-7357-717-9.
NEUBAUER, Jiří, Marek SEDLAČÍK a Oldřich KŘÍŽ. Základy statistiky: aplikace v technických a ekonomických oborech. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 236 s. ISBN 978-80-247-4273-1.
DUNLOP, Fiona. Španělsko. Druhé aktualizované vydání. Přeložil Jiří BERKA. V Brně: CPress, 2016. Velký průvodce National Geographic (CPress). ISBN 978-80-264-1091-1.
Seznam doporučené literatury
CRAMPTON, Jeremy W. Mapping: a critical introduction to cartography and GIS. Chichester: Wiley-Blackwell, 2010, 1 online zdroj (x, 217 stran). Critical introductions to geography. DOI: 978-1-444-31741-1. Dostupné také z: http://onlinelibrary.wiley.com/book/10.1002/9781444317411
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
FRANKE, Antonín. Statistiky cestovního ruchu. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, 230 s. ISBN 978-80-7357-717-9.
NEUBAUER, Jiří, Marek SEDLAČÍK a Oldřich KŘÍŽ. Základy statistiky: aplikace v technických a ekonomických oborech. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 236 s. ISBN 978-80-247-4273-1.
DUNLOP, Fiona. Španělsko. Druhé aktualizované vydání. Přeložil Jiří BERKA. V Brně: CPress, 2016. Velký průvodce National Geographic (CPress). ISBN 978-80-264-1091-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucí byla položena tyto otázky (dr. Juříková):
Jak lze efektivně odkomunikovat Váš projekt vedení města? Jaké nástroje a argumenty byste volila?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. PhDr. Dagmar Weberová, PhD., MBA):
1. Vysvetlite rozdiel medzi skratkami WTO a UNWTO. Ktorá z týchto organizácií je relevantná pre cestovný ruch? Aké sú jej základné ciele?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. V ktorých aspektoch podporuje projekt USE-IT map udržateľnosť (sustainability)?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Vidíte ako autorka predloženej práce potenciál v realizácii USE-IT mapy v Českom Krumlove? Aké by boli Vaše rady realizátorom projektu?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.