Diplomová práce s názvem "Návrh strategie marketingové komunikace při zakládání vzdělávacího centra" reaguje na současnou situaci na trhu školství a poukazuje na důležitost komunikace s potenciálními klienty.
Cílem diplomové práce je vybrat vhodný nástroj marketingové komunikace, který by nejlépe oslovil cílovou skupinu, do které spadají rodiny s dětmi předškolního a školního věku, obec a popřípadě i státní škola, která v dané lokalitě působí.
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení pojmů marketingová strategie, marketingová komunikace, marketing vzdělávacích institucí a marketingový výzkum.
V rámci praktické části bude zpracována SWOT analýza, STEP analýza, analýza konkurence v rámci komunikace s cílovou skupinou a strategie obce zaměřenou na vzdělávání.
Součástí diplomové práce bude dotazníkové šetření formou kvantitativního výzkumu. Vyhodnocení dotazníkového šetření povede ke zvolení vhodného nástroje komunikačního mixu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis "Design of the marketing communications stratégy while up an educational center" responds to the current situation on the education market and points out the importance of communiacation with its potential clients. The aim of this thesis is to select a suitable tool for market communication, which would best address the target group, which includes families, whit preschool and shool-age children, the municipality and possibly the public school, which operates in the given area. The theoretical part of the thesis defines terms such as marketing strategy, marketing communication, educational institution´s marketing and marketing research.
In the practical part of the thesis will be processed SWOT analysis, STEP analysis, competiton analysis within the communication with the target group and strategy of the municipality within the education. The thesis will include a questionnaire survey in the form quantization research. Evaluation of the questionnaire will lead to the selection of a suitable communication mix tool.
Klíčová slova
systém vzdělávání, školství, základní škola, marketingová komunikace, marketingová strategie, marketingový výzkum, propagace, mapa tržního bojiště
Klíčová slova v angličtině
the education system, education, basic shool, marketing communication, marketing strategy, marketing research, promotion, map of the market battlefield.
Rozsah průvodní práce
110
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Návrh strategie marketingové komunikace při zakládání vzdělávacího centra" reaguje na současnou situaci na trhu školství a poukazuje na důležitost komunikace s potenciálními klienty.
Cílem diplomové práce je vybrat vhodný nástroj marketingové komunikace, který by nejlépe oslovil cílovou skupinu, do které spadají rodiny s dětmi předškolního a školního věku, obec a popřípadě i státní škola, která v dané lokalitě působí.
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vymezení pojmů marketingová strategie, marketingová komunikace, marketing vzdělávacích institucí a marketingový výzkum.
V rámci praktické části bude zpracována SWOT analýza, STEP analýza, analýza konkurence v rámci komunikace s cílovou skupinou a strategie obce zaměřenou na vzdělávání.
Součástí diplomové práce bude dotazníkové šetření formou kvantitativního výzkumu. Vyhodnocení dotazníkového šetření povede ke zvolení vhodného nástroje komunikačního mixu.
Anotace v angličtině
Diploma thesis "Design of the marketing communications stratégy while up an educational center" responds to the current situation on the education market and points out the importance of communiacation with its potential clients. The aim of this thesis is to select a suitable tool for market communication, which would best address the target group, which includes families, whit preschool and shool-age children, the municipality and possibly the public school, which operates in the given area. The theoretical part of the thesis defines terms such as marketing strategy, marketing communication, educational institution´s marketing and marketing research.
In the practical part of the thesis will be processed SWOT analysis, STEP analysis, competiton analysis within the communication with the target group and strategy of the municipality within the education. The thesis will include a questionnaire survey in the form quantization research. Evaluation of the questionnaire will lead to the selection of a suitable communication mix tool.
Klíčová slova
systém vzdělávání, školství, základní škola, marketingová komunikace, marketingová strategie, marketingový výzkum, propagace, mapa tržního bojiště
Klíčová slova v angličtině
the education system, education, basic shool, marketing communication, marketing strategy, marketing research, promotion, map of the market battlefield.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte teoretické odborné zdroje zabývající se analýzou vnějšího prostředí, analýzou konkurence a nástroji marketingové komunikace
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologii diplomové práce
3. Analyzujte konkurenční prostředí regionu a realizujte dotazníkové šetření u cílové skupiny
4. Na základě výsledků realizovaných výzkumů navrhněte koncept marketingové komunikace
5. Zhodnoťte výzkumné otázky a splnění cíle diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Nastudujte teoretické odborné zdroje zabývající se analýzou vnějšího prostředí, analýzou konkurence a nástroji marketingové komunikace
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologii diplomové práce
3. Analyzujte konkurenční prostředí regionu a realizujte dotazníkové šetření u cílové skupiny
4. Na základě výsledků realizovaných výzkumů navrhněte koncept marketingové komunikace
5. Zhodnoťte výzkumné otázky a splnění cíle diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera - jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-010-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009. 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Aplikace marketingu ve školství. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. 141 str. ISBN 80-7082-4653-0.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 1966. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, a. s., 2011. 3. Vydaní. 488 s. ISBN 978-80-251-3432-0
EVANS, Ian. Marketing for schools. Continuum International Publishing Group Ltd. 1995. 165 s. ISBN 030433255
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera - jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, 2006. ISBN 80-7261-010-4.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009. 328 s. ISBN 978-80-7357-494-9
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Aplikace marketingu ve školství. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. 141 str. ISBN 80-7082-4653-0.
PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a. s., 1966. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, a. s., 2011. 3. Vydaní. 488 s. ISBN 978-80-251-3432-0
EVANS, Ian. Marketing for schools. Continuum International Publishing Group Ltd. 1995. 165 s. ISBN 030433255
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
V teoretické části, kapitola 3.4 Výzkum v marketingové komunikaci uvádíte, že (parafrázuji)?k získání správných dat je potřeba správně zvolit soubor respondentů. Jak jste jej zvolila ve své diplomové práci? Uveďte způsob a časový harmonogram distribuce papírových dotazníků i dotazníků on-line.
Prosím navrhněte více možností, jak byste mohla vyřešit nedostatečnou nabídku jiného, nového, inovativního přístupu ke vzdělávání dětí. Svou otázkou se dotýkám názoru, který je v úvodním odstavci posudku a který je opřen o četbu celé vaší diplomové práce.
Prosím popište, jaké analýzy (včetně zdrojů informací) vás vedly k sestavení následujících bodů ve SWOT analýze? Z každého kvadrantu SWOT vybírám jedno heslo: respektující přístup; nezájem veřejnosti o dění na školách; absence alternativních metod na státních školách; lesní školka.
Kolik dětí je ve dvou lesních školách, existuje možnost, že rodiče změní způsob vzdělávání svých dětí a zapíšou je do nové soukromé školy?
Studentka připraveně reagovala na všechny položené otázky.