Cílem této práce je zhodnotit aktuální situaci HbbTV jako nového média typu. Určit jeho pozici v marketingovém mixu a zhodnotit jako nástroj výkonnostního marketingu. Popsat vztah vůči ostatním média typům a jeho konkurence schopnost. Práce by měla zodpovědět otázku, zda je právě HbbTV (internet v televizi) nástrojem televizních stanic pro zvýšení on-line investice na úkor duopolu Google - Facebook. Hlavním cílem je pomocí vlastního kvali-tativního výzkumů zodpovědět klíčové otázky: zda-li je HbbTV nástroj navýšení televizních investic z rozpočtů online médií a zda je odpovědí, nebo synergií pro televizní vysílatele oproti sociálním sítím.
Anotace v angličtině
Goal of this thesis is to evaluate HbbTV technology current position as it stands as new me-dium-type. Then, define its current position in the marketing mix and evaluate it as a perfor-mance marketing tool. Last, describe the relation between HbbTV and other media and its competitiveness. This paper shall answer the question, whether HbbTV (internet in TV) is a tool for TV broadcasters in order to increase online investments at the expense of Google - Facebook duopoly. Based on author's own qualitative research, the major goal is to answer critical hypothesis: whether HbbTV is a tool for increasing television investment from online online media budgets and whether HbbTV stands as an answer or synergy for TV bro-adcasters in comparison to the social networks.
mass media, hybrid, internet, televison, red button, hbbtv, smart tv, digital marketing, distri-bution, hbbtv, google, facebook, dvb, iptv
Rozsah průvodní práce
104s. (131 932 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zhodnotit aktuální situaci HbbTV jako nového média typu. Určit jeho pozici v marketingovém mixu a zhodnotit jako nástroj výkonnostního marketingu. Popsat vztah vůči ostatním média typům a jeho konkurence schopnost. Práce by měla zodpovědět otázku, zda je právě HbbTV (internet v televizi) nástrojem televizních stanic pro zvýšení on-line investice na úkor duopolu Google - Facebook. Hlavním cílem je pomocí vlastního kvali-tativního výzkumů zodpovědět klíčové otázky: zda-li je HbbTV nástroj navýšení televizních investic z rozpočtů online médií a zda je odpovědí, nebo synergií pro televizní vysílatele oproti sociálním sítím.
Anotace v angličtině
Goal of this thesis is to evaluate HbbTV technology current position as it stands as new me-dium-type. Then, define its current position in the marketing mix and evaluate it as a perfor-mance marketing tool. Last, describe the relation between HbbTV and other media and its competitiveness. This paper shall answer the question, whether HbbTV (internet in TV) is a tool for TV broadcasters in order to increase online investments at the expense of Google - Facebook duopoly. Based on author's own qualitative research, the major goal is to answer critical hypothesis: whether HbbTV is a tool for increasing television investment from online online media budgets and whether HbbTV stands as an answer or synergy for TV bro-adcasters in comparison to the social networks.
mass media, hybrid, internet, televison, red button, hbbtv, smart tv, digital marketing, distri-bution, hbbtv, google, facebook, dvb, iptv
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů práce a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Připravte a realizujte kvalitativní šetření s cílem zjistit jaký je potenciál v rámci marketingových komunikací a možný rozvoj platformy HbbTV.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a vymezte postavení platformy HbbTV vůči ostatním digitálním médiím.
5. Výsledky z kvalitativního výzkumu použijte jako vstupní data pro projektovou část.
6. V projektové části navrhněte soubor scénářů rozvoje HbbTV.
7. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů práce a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Definujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Připravte a realizujte kvalitativní šetření s cílem zjistit jaký je potenciál v rámci marketingových komunikací a možný rozvoj platformy HbbTV.
4. Zodpovězte výzkumné otázky a vymezte postavení platformy HbbTV vůči ostatním digitálním médiím.
5. Výsledky z kvalitativního výzkumu použijte jako vstupní data pro projektovou část.
6. V projektové části navrhněte soubor scénářů rozvoje HbbTV.
7. Formulujte závěry a zhodnoťte dosažení cílů práce
Seznam doporučené literatury
BEDNARÍK, Petr; JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara, 2011. Dějiny českých médií: o počátku do současnosti. Vydání 1. Praha: Grada Publishing. 448 s. ISBN 978-80-247- 3028-8
HOEG, Wolfgang; LAUTERBACH, Thomas, 2004. Digital Audio Broadcasting: Principles and Applications of Digital Radio. New York: John Wiley & Sons. 360 s. ISBN 978-04-708-7142-3
JAKUBOWICZ, Karol, 2013. Nová ekologie médií. Konvergence a mediamorfóza. Vydání 1. Neratovice: VERBUM Publishing. 334 s. ISBN 978-80-87500-37-8
PELSMACKER, Patrick, BERGH,Jeoeri a GEUENS, Maggie, 2003. Marketingová komunikace. Vydání 2. Praha: Grada Publishing. 598 s. ISBN 978-80-247-0254-1
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KOUKALOVÁ, Věra a kolektiv autorů. Online marketing. Str. 49. Brno: Computer Press, 2014, 221 s. ISBN 978-80-251-4155-7. str. 84.
Seznam doporučené literatury
BEDNARÍK, Petr; JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara, 2011. Dějiny českých médií: o počátku do současnosti. Vydání 1. Praha: Grada Publishing. 448 s. ISBN 978-80-247- 3028-8
HOEG, Wolfgang; LAUTERBACH, Thomas, 2004. Digital Audio Broadcasting: Principles and Applications of Digital Radio. New York: John Wiley & Sons. 360 s. ISBN 978-04-708-7142-3
JAKUBOWICZ, Karol, 2013. Nová ekologie médií. Konvergence a mediamorfóza. Vydání 1. Neratovice: VERBUM Publishing. 334 s. ISBN 978-80-87500-37-8
PELSMACKER, Patrick, BERGH,Jeoeri a GEUENS, Maggie, 2003. Marketingová komunikace. Vydání 2. Praha: Grada Publishing. 598 s. ISBN 978-80-247-0254-1
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KOUKALOVÁ, Věra a kolektiv autorů. Online marketing. Str. 49. Brno: Computer Press, 2014, 221 s. ISBN 978-80-251-4155-7. str. 84.
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1.Jaké další "kreativní využití" může mít HbbTV? Zaujala mě možnost realizace ankety u diváků, čímž se z televize stává médium umožňující obousměrnou komunikaci. Jsou nějaké další možnosti, které by mohly od základu změnit využívání televizoru?
Student měl odpovědi připraveny.