Predkladaná diplomová práca je venovaná slovenskej firme, ktorá v blízkej budúcnosti plánuje expandovať na zahraničný trh. Autorka práce skúma a analyzuje trh, popisuje atribúty rizík vstupu, s ktorými sa spoločnosti najčastejšie stretávajú.
Prínos práce autorka vidí v návrhu vstupu danej firmy, ktorý bude aplikovateľný na vybraný zahraničný trh. Proces návrhu vychádza zo strategických rozhodnutí. Ten nám ponúkne komplexné riešenie marketingového procesu, vďaka čomu bude firma schopná zamedziť riziká a vplyvy, ktoré na spoločnosť môžu v procese vstupu pôsobiť.
Výsledky práce umožnia spoločnosti podniknúť kroky pre realizáciu vlastného projektu začlenenia firmy do prostredia maďarského trhu.
Anotace v angličtině
The presented thesis applies to the Slovak company which is planning to expand to the foreign market in the near future. The author of the thesis examines and analyzes the market, describes the attributes of the entry risks that companies most often encounter.
The author views the contribution of the thesis in the proposal of the entry of the given company, which will be applicable to the selected foreign market. The design process is based on strategic decisions. It is offering us a comprehensive marketing process solution, which will enable the company to avoid the risks and impacts that the company may have in the input process.
The results of the work will enable the company to take steps to implement its own project of incorporating the company into the Hungarian market.
international marketing, foreign market, expansion, threats, risks
Rozsah průvodní práce
92 s. (124 166)
Jazyk
CZ
Anotace
Predkladaná diplomová práca je venovaná slovenskej firme, ktorá v blízkej budúcnosti plánuje expandovať na zahraničný trh. Autorka práce skúma a analyzuje trh, popisuje atribúty rizík vstupu, s ktorými sa spoločnosti najčastejšie stretávajú.
Prínos práce autorka vidí v návrhu vstupu danej firmy, ktorý bude aplikovateľný na vybraný zahraničný trh. Proces návrhu vychádza zo strategických rozhodnutí. Ten nám ponúkne komplexné riešenie marketingového procesu, vďaka čomu bude firma schopná zamedziť riziká a vplyvy, ktoré na spoločnosť môžu v procese vstupu pôsobiť.
Výsledky práce umožnia spoločnosti podniknúť kroky pre realizáciu vlastného projektu začlenenia firmy do prostredia maďarského trhu.
Anotace v angličtině
The presented thesis applies to the Slovak company which is planning to expand to the foreign market in the near future. The author of the thesis examines and analyzes the market, describes the attributes of the entry risks that companies most often encounter.
The author views the contribution of the thesis in the proposal of the entry of the given company, which will be applicable to the selected foreign market. The design process is based on strategic decisions. It is offering us a comprehensive marketing process solution, which will enable the company to avoid the risks and impacts that the company may have in the input process.
The results of the work will enable the company to take steps to implement its own project of incorporating the company into the Hungarian market.
international marketing, foreign market, expansion, threats, risks
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje se zaměřením na metody vstupu firem na zahraniční trhy.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Realizujte primární výzkum za účelem analýzy rizik spojených se vstupem firem na zahraniční trhy.
4. V analytické části vyhodnoťte výsledky výzkumu, formulujte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. V projektové části připravte návrh vstupu dané firmy na vybraný zahraniční trh.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje se zaměřením na metody vstupu firem na zahraniční trhy.
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Realizujte primární výzkum za účelem analýzy rizik spojených se vstupem firem na zahraniční trhy.
4. V analytické části vyhodnoťte výsledky výzkumu, formulujte relevantní závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. V projektové části připravte návrh vstupu dané firmy na vybraný zahraniční trh.
Seznam doporučené literatury
JANATKA, František. Rizika v komerční praxi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 316 s. ISBN 978-80-7357-632-5.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vyd. Praha: Grada, 2010, 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4.
SATO, Alexej, Jaroslav HALÍK a Vít HINČICA. International business operati-ons. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2017, 167 s. ISBN 978-80-245-2205-0.
SVATOŠ, Miroslav. Zahraniční obchod: teorie a praxe. Praha: Grada, 2009, 367 s. Expert. ISBN 978-80-247-2708-0.
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: Grada, 2013, 364 s. Expert. ISBN 978-80-247-4694-4.
Seznam doporučené literatury
JANATKA, František. Rizika v komerční praxi. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011, 316 s. ISBN 978-80-7357-632-5.
MACHKOVÁ, Hana, Eva ČERNOHLÁVKOVÁ a Alexej SATO. Mezinárodní obchodní operace. 5. vyd. Praha: Grada, 2010, 240 s. ISBN 978-80-247-3237-4.
SATO, Alexej, Jaroslav HALÍK a Vít HINČICA. International business operati-ons. Prague: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2017, 167 s. ISBN 978-80-245-2205-0.
SVATOŠ, Miroslav. Zahraniční obchod: teorie a praxe. Praha: Grada, 2009, 367 s. Expert. ISBN 978-80-247-2708-0.
ŠTĚRBOVÁ, Ludmila. Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století. Praha: Grada, 2013, 364 s. Expert. ISBN 978-80-247-4694-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Mgr. Peter Štarchoň, PhD.):
1. Aké sú rozdiely medzi multidomestickým a globálnym prístupom? Zvažujte ich využite vo vzťahu k skúmanej problematike.
2. Identifikujte možnosti využitia strategickej aliancie a tzv. piggybackingu v prípade skúmanej spoločnosti.
3. Charakterizujte vzájomný vývoj priamych zahraničných investícií SR - Maďarsko, taktiež vývoj zahraničného obchodu a jeho tovarovú štruktúru.
4. Zvažujte vplyvy tzv. COO efektu na Vami navrhovanú marketingovú stratégiu.
Studentka odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucí práce (doc. PhDr. Dagmar Weberová, PhD., MBA) byla položena následující otázka:
1. Stručne charakterizujte ceny uvedené v Tabuľke 2 na strane 38.
Studentka vysvětlila ceny v tabulce a zodpověděla tak položenou otázku.