Tématem diplomové práce jsou reklamní slogany, specificky slogany rýmované. Cílem práce je, vymezit použití rýmu ve sloganu tak, aby výsledná marketingová komunikace byla díky tomuto prvku efektivnější. Pro naplnění cíle práce byl v praktické části realizován kvantitativní a kvalitativní průzkum. Závěry průzkumu jsou východisky projektové části práce, v níž jsou formulovány hlavní závěry práce. Práce je doplněna o konkrétní příklady aplikace formulovaných závěrů v oblastech komerční i nekomerční reklamy.
Anotace v angličtině
The rhymed advertising slogans are the topic of the thesis. The aim of the thesis is to define use of rhyme in the slogan.The resulting marketing communication is more effective thanks rhyme. In order to fulfill this aim was quantitative and qualitative research. The conclusions of the research are the starting points of the project part. The main conclusions of the thesis are formulated in this part. The thesis is supplemented by concrete examples of the applica-tion of formulated conclusions in the areas of commercial and non-commercial advertising.
Klíčová slova
Kreativita, křesťanství, reklamní text, rým, slogan, sociální marketingová komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Creativity, Christianity, advertising text, rhyme, slogan, social marketing communication.
Rozsah průvodní práce
126 s. (139 662 bez mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce jsou reklamní slogany, specificky slogany rýmované. Cílem práce je, vymezit použití rýmu ve sloganu tak, aby výsledná marketingová komunikace byla díky tomuto prvku efektivnější. Pro naplnění cíle práce byl v praktické části realizován kvantitativní a kvalitativní průzkum. Závěry průzkumu jsou východisky projektové části práce, v níž jsou formulovány hlavní závěry práce. Práce je doplněna o konkrétní příklady aplikace formulovaných závěrů v oblastech komerční i nekomerční reklamy.
Anotace v angličtině
The rhymed advertising slogans are the topic of the thesis. The aim of the thesis is to define use of rhyme in the slogan.The resulting marketing communication is more effective thanks rhyme. In order to fulfill this aim was quantitative and qualitative research. The conclusions of the research are the starting points of the project part. The main conclusions of the thesis are formulated in this part. The thesis is supplemented by concrete examples of the applica-tion of formulated conclusions in the areas of commercial and non-commercial advertising.
Klíčová slova
Kreativita, křesťanství, reklamní text, rým, slogan, sociální marketingová komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Creativity, Christianity, advertising text, rhyme, slogan, social marketing communication.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury na dané téma.
2. Charakterizujete reklamní text, specifikujte slogan.
3. Shrňte zásady tvorby sloganu.
4. Pojednejte o kreativitě jako aspektu tvorby.
5 Zaměřte se na rým jako výrazový prostředek sloganu.
6. Na základě zpracovaných teoretických východisek navrhněte design průzkumu.
7. Průzkumem zjistěte, jak jsou slogany s užitím rýmu hodnoceny spotřebiteli.
8. V projektové části navrhněte řešení, která budou reflektovat výsledky průzkumu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury na dané téma.
2. Charakterizujete reklamní text, specifikujte slogan.
3. Shrňte zásady tvorby sloganu.
4. Pojednejte o kreativitě jako aspektu tvorby.
5 Zaměřte se na rým jako výrazový prostředek sloganu.
6. Na základě zpracovaných teoretických východisek navrhněte design průzkumu.
7. Průzkumem zjistěte, jak jsou slogany s užitím rýmu hodnoceny spotřebiteli.
8. V projektové části navrhněte řešení, která budou reflektovat výsledky průzkumu.
Seznam doporučené literatury
HEGARTY, John. 2014. Hegarty on Creativity: There are No Rules. London: Thames & Hudson, 128 p. ISBN 9780500517246.
HLAVSA, Jaroslav. 1985. Psychologické základy teorie tvorby. Praha: Academia, 356 s.
HORŇÁKOVÁ, Michaela. 2011. Copywriting: Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 256 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 296 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
KŘÍŽEK, Zdeněk; CRHA, Ivan. 2012. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 224 s. ISBN 978-80-247-4061-4.
TAHAL, Radek a kol. 2017. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
SALEM, Lionel. 2013. Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. Brno: BizzBooks, 216 s. ISBN 978-80-265-0064-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. 2012. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 328 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
HEGARTY, John. 2014. Hegarty on Creativity: There are No Rules. London: Thames & Hudson, 128 p. ISBN 9780500517246.
HLAVSA, Jaroslav. 1985. Psychologické základy teorie tvorby. Praha: Academia, 356 s.
HORŇÁKOVÁ, Michaela. 2011. Copywriting: Praktický průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 256 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 296 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
KŘÍŽEK, Zdeněk; CRHA, Ivan. 2012. Jak psát reklamní text. Praha: Grada Publishing, 224 s. ISBN 978-80-247-4061-4.
TAHAL, Radek a kol. 2017. Marketingový výzkum. Postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 264 s. ISBN 978-80-271-0206-8.
SALEM, Lionel. 2013. Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. Brno: BizzBooks, 216 s. ISBN 978-80-265-0064-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. 2012. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 328 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Narazila autorka při zpracovávání svého tématu na rýmovaný slogan, který by "byl tak hrozný, až byl dobrý", a tudíž mohl naplnit svou marketingovou funkci?
Při analýze autorka zjišťovala preferenci různých typů sloganů. Nemohl být výsledek zkreslen tím, že některé slogany ("Mattoni už není") jsou notoricky známé, zatímco jiné ne? Dalo by se tomuto zkreslení vůbec nějak objektivně předejít?
Obdobně je možné, že byl výsledek ovlivněn tím, jak v oblibě měl respondent daný produkt. Bylo by metodicky čistší najít dostatek sloganů jen pro jeden typ produktu - ale existuje vůbec tolik vhodného materiálu jen pro jeden? Zná autorka nějaký takový?
Studentka připraveně zodpověděla všechny položené dotazy.