Diplomová práce se zabývá interní komunikaci ve firmě TIERRA VERDE s.r.o. kde roz-vádí a navazuje na autorovu Bakalářskou práci na dané téma. Hlavním cílem práce je zhod-nocení aktuálního využití a efektivity interní komunikace v horizontálním i vertikálním rámci, v závislosti na růstu firmy, a její nastavení do budoucna.
Teoretická část definuje a zachycuje podstatu základních termínů a pojmů spojených s in-terní komunikaci a vazbami mezi interní komunikací a firemní kulturou. Také nastaví meto-diku a cíle práce.
Praktická část představí charakteristiku firmy TIERRA VERDE s.r.o. současně s aktuální situací v oblasti interní komunikace, včetně související firemní kultury, a jejího nastavení. Součástí praktické části je interní kvantitativní analýza - dotazníkové šetření mezi zaměst-nanci v uplynulých letech a interní kvalitativní analýza - polostrukturovaný hloubkový roz-hovor s jedním z majitelů a jednatelů firmy.
Projektová část představí možné návrhy interní komunikace v rovině vertikální i horizontál-ní v závislosti na růstu firmy. Návrhy jsou založeny na teoretických východiscích a analýze provedené v praktické části práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with internal communication in the company TIERRA VERDE s.r.o. where he addresses and follows the author's Bachelor Thesis on a given subject. The main goal of the thesis is to evaluate the current use and effectiveness of internal communi-cation in the horizontal and vertical framework, depending on the growth of the company, and its setting in the future. The theoretical part defines and captures the essence of the basic terms and concepts related to internal communication and the links between internal communication and corporate culture. It also sets the metodiku and the goals of the work. The practical part will present the characteristics of TIERRA VERDE s.r.o. simultaneously with the current situation in the field of internal communication, including the related cor-porate culture, and its setting. Part of the practical part is internal quantitative analysis - questionnaire survey among employees in previous years and internal qualitative analysis - semi-structured in-depth interview with one of the owners and executives of the company. The project part will present possible suggestions of internal communication in the vertical and horizontal plane depending on the growth of the company. Proposals are based on the theoretical background and analysis done in the practical part of the thesis.
Klíčová slova
interní komunikace, komunikační strategie, firemní kultura, marketingová komunikace, identita, kultura a image společnosti
Klíčová slova v angličtině
internal communication, communication strategy, corporate culture, marketing communica-tion, identity, culture and image
Rozsah průvodní práce
103 s. (142198 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá interní komunikaci ve firmě TIERRA VERDE s.r.o. kde roz-vádí a navazuje na autorovu Bakalářskou práci na dané téma. Hlavním cílem práce je zhod-nocení aktuálního využití a efektivity interní komunikace v horizontálním i vertikálním rámci, v závislosti na růstu firmy, a její nastavení do budoucna.
Teoretická část definuje a zachycuje podstatu základních termínů a pojmů spojených s in-terní komunikaci a vazbami mezi interní komunikací a firemní kulturou. Také nastaví meto-diku a cíle práce.
Praktická část představí charakteristiku firmy TIERRA VERDE s.r.o. současně s aktuální situací v oblasti interní komunikace, včetně související firemní kultury, a jejího nastavení. Součástí praktické části je interní kvantitativní analýza - dotazníkové šetření mezi zaměst-nanci v uplynulých letech a interní kvalitativní analýza - polostrukturovaný hloubkový roz-hovor s jedním z majitelů a jednatelů firmy.
Projektová část představí možné návrhy interní komunikace v rovině vertikální i horizontál-ní v závislosti na růstu firmy. Návrhy jsou založeny na teoretických východiscích a analýze provedené v praktické části práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with internal communication in the company TIERRA VERDE s.r.o. where he addresses and follows the author's Bachelor Thesis on a given subject. The main goal of the thesis is to evaluate the current use and effectiveness of internal communi-cation in the horizontal and vertical framework, depending on the growth of the company, and its setting in the future. The theoretical part defines and captures the essence of the basic terms and concepts related to internal communication and the links between internal communication and corporate culture. It also sets the metodiku and the goals of the work. The practical part will present the characteristics of TIERRA VERDE s.r.o. simultaneously with the current situation in the field of internal communication, including the related cor-porate culture, and its setting. Part of the practical part is internal quantitative analysis - questionnaire survey among employees in previous years and internal qualitative analysis - semi-structured in-depth interview with one of the owners and executives of the company. The project part will present possible suggestions of internal communication in the vertical and horizontal plane depending on the growth of the company. Proposals are based on the theoretical background and analysis done in the practical part of the thesis.
Klíčová slova
interní komunikace, komunikační strategie, firemní kultura, marketingová komunikace, identita, kultura a image společnosti
Klíčová slova v angličtině
internal communication, communication strategy, corporate culture, marketing communica-tion, identity, culture and image
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy vztahující se k tématu práce, definujte cíl práce a výzkumnou otázku.
2. Analyzujte současný stav zvolené problematiky, uveďte závěry minulých šetření a zpracujte výzkum u zvolené cílové skupiny.
3. Ze zjištěných dat a výsledků šetření, definujte závěry a navrhněte efektní využití komunikačních nástrojů realizovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy vztahující se k tématu práce, definujte cíl práce a výzkumnou otázku.
2. Analyzujte současný stav zvolené problematiky, uveďte závěry minulých šetření a zpracujte výzkum u zvolené cílové skupiny.
3. Ze zjištěných dat a výsledků šetření, definujte závěry a navrhněte efektní využití komunikačních nástrojů realizovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M., Řízení lidských zdrojů, Vyd.10 Grada 2007 800s ISBN 978-80-247-1407-3
BROOKS, I. Firemní kultura, Vyd. 1 Computer Press a.s. 2003 289s ISBN 80-7226-763-9
BLÁHA, J.,MATEICIUC, A.,KAŇAKOVÁ, Z., Personalistika pro malé a střední firmy, Vyd.1 CP Books a.s., 2005 284s ISBN 80-251-0374-9
HOLÁ, J Interní komunikace ve firmě Vyd.1 Computer Press a.s. 2006 170s ISBN 80-251-1250-0
JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. 128 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-0781-0
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing, Vyd.2 Grada Publishing a.s., 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8
JURÁŠKOVÁ, O., HORŇÁK, P a kol., Velký slovník marketingových komunikací. Vyd.1. Praha: Grada, 2012. 272 s. ISBN 978-80-247-4354-7
MICHALÍK, D. a PALEČEK, M. Kultura a komunikace v podnikovém prostředí. Vyd. 1. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2010b. 109 s. ISBN 978-80-86973-32-6.
NOVÝ, I. Podniková kultura a identita. Vyd. 1. Praha: VŠE. 1993 99 s.
STEJSKALOVÁ, D., HORÁKOVÁ,I.a ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace. Vyd. 2.roz. Praha: Management Press, 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
TROMPEENARS, F. Ridingthe Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Business. London: The Economist Books, 1993. 265 s. ISBN 1-85788-176-1
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 322 s. ISBN 978-80-247-2614-4.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M., Řízení lidských zdrojů, Vyd.10 Grada 2007 800s ISBN 978-80-247-1407-3
BROOKS, I. Firemní kultura, Vyd. 1 Computer Press a.s. 2003 289s ISBN 80-7226-763-9
BLÁHA, J.,MATEICIUC, A.,KAŇAKOVÁ, Z., Personalistika pro malé a střední firmy, Vyd.1 CP Books a.s., 2005 284s ISBN 80-251-0374-9
HOLÁ, J Interní komunikace ve firmě Vyd.1 Computer Press a.s. 2006 170s ISBN 80-251-1250-0
JANDA, P. Vnitrofiremní komunikace: nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. 128 s. Poradce pro praxi. ISBN 80-247-0781-0
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing, Vyd.2 Grada Publishing a.s., 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8
JURÁŠKOVÁ, O., HORŇÁK, P a kol., Velký slovník marketingových komunikací. Vyd.1. Praha: Grada, 2012. 272 s. ISBN 978-80-247-4354-7
MICHALÍK, D. a PALEČEK, M. Kultura a komunikace v podnikovém prostředí. Vyd. 1. Praha: Výzkumný ústav bezpečnosti práce, 2010b. 109 s. ISBN 978-80-86973-32-6.
NOVÝ, I. Podniková kultura a identita. Vyd. 1. Praha: VŠE. 1993 99 s.
STEJSKALOVÁ, D., HORÁKOVÁ,I.a ŠKAPOVÁ, H. Strategie firemní komunikace. Vyd. 2.roz. Praha: Management Press, 2008. 254 s. ISBN 978-80-7261-178-2.
TROMPEENARS, F. Ridingthe Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Business. London: The Economist Books, 1993. 265 s. ISBN 1-85788-176-1
VYMĚTAL, J. Průvodce úspěšnou komunikací: efektivní komunikace v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 322 s. ISBN 978-80-247-2614-4.
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Uvádíte: "Autor práce navrhne koncept interní komunikace mezi výrobou, skladem, expedicí, administrativou, marketingem a vedením (nebo mezi stávající zaměstnanci a nově příchozími) tak aby firma byla stále vnímaná jako "přátelská". V diplomové práci jsem toto nenašla. Můžete zmínit konkrétní plán interní komunikace pro nejbližší období?
2. Vyjmenoval jste celou řadu zajímavých akcí na podporu firemní atmosféry. Počítá se i s účastí rodinných příslušníků vzhledem k věkové struktuře zaměstnanců?
3. Jak si vysvětluje, že na tuto otevřenou otázku neodpovědělo v roce 2019 52 % respondentů. O rok dříve to bylo jen 25 %. Otázka v dotazníku č.15 - Jak byste vy zlepšil/a interní komunikaci ve firmě?
4. Popište způsob, jak byli zaměstnanci seznámeni s výsledky šetření?
5. Je firma připravena na růst počtu zaměstnanců v budoucnosti? Počítá se s ním? A pokud ano, bude možné dále využívat jako hlavní komunikační nástroj osobní kontakt a porady všech zaměstnanců?
Odpověď: Student plně odpověděl na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Co konkrétně znamená: "více formálních i neformálních firemních akcí"?
2. Jak by mohl vypadat scénář navrhovaného instruktážního videa?
3. Jaké hlavní sdělení má video předat novým zaměstnancům?
Odpověď: Student plně odpověděl na položené otázky.