Tato diplomová práce se zabývá návrhem mobilní aplikace primárně zaměřené pro informač-ní a marketingové účely sportovního eventu. První část práce zahrnuje teoretické poznatky v spojitosti s vývojem mobilních aplikací a mobilním marketingem. Druhá část práce se vě-nuje kvalitativnímu a kvantitativnému výzkumu zaměřenému na získání podkladů pro vypra-cování zadání a shrnutí požadavků na funkčnost a obsahovou strukturu mobilní aplikace. Třetí část práce je zpracována v návaznosti na poznatky získané z výzkumu. Výstupem této části je tedy konkrétní řešení v podobě návrhu informační architektury a konceptu mobilní aplikace.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with a proposal of the mobile application primarily focused on information and marketing purpose of the sporting event. The first part of the thesis includes theoretical knowledge in connection with the development of mobile applications and mobile marketing. The second part of the thesis deals with the qualitative and quantitative research focused on obtaining the basis for the drafting of the topic and summary of the requirements for the functionality and content structure of the mobile application. The third part of the thesis is elaborated in relation to the knowledge obtained from the research. The outcome of this part is the specific solution in the form of the information architecture proposal and mobile application concept.
Klíčová slova
mobilní aplikace, vývoj mobilní aplikace, mobilní marketing
Klíčová slova v angličtině
mobile application, development of a mobile application, mobile marketing
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá návrhem mobilní aplikace primárně zaměřené pro informač-ní a marketingové účely sportovního eventu. První část práce zahrnuje teoretické poznatky v spojitosti s vývojem mobilních aplikací a mobilním marketingem. Druhá část práce se vě-nuje kvalitativnímu a kvantitativnému výzkumu zaměřenému na získání podkladů pro vypra-cování zadání a shrnutí požadavků na funkčnost a obsahovou strukturu mobilní aplikace. Třetí část práce je zpracována v návaznosti na poznatky získané z výzkumu. Výstupem této části je tedy konkrétní řešení v podobě návrhu informační architektury a konceptu mobilní aplikace.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with a proposal of the mobile application primarily focused on information and marketing purpose of the sporting event. The first part of the thesis includes theoretical knowledge in connection with the development of mobile applications and mobile marketing. The second part of the thesis deals with the qualitative and quantitative research focused on obtaining the basis for the drafting of the topic and summary of the requirements for the functionality and content structure of the mobile application. The third part of the thesis is elaborated in relation to the knowledge obtained from the research. The outcome of this part is the specific solution in the form of the information architecture proposal and mobile application concept.
Klíčová slova
mobilní aplikace, vývoj mobilní aplikace, mobilní marketing
Klíčová slova v angličtině
mobile application, development of a mobile application, mobile marketing
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů týkajících se oblasti mobilních aplikací, vývoje aplikací, nových trendů v této oblasti a mobilního marketingu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkumné šetření o vzorku minimálně 5 respondentů s cílem vytvořit plnodotnotné zadání aplikace s přihlédnutím k potřebám cílových uživatelů.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumného šetření a připravte zadání potřebné k vývoji aplikace.
5. Vyvoďte závěry a možná doporučení a na jejich základě vypracujte projekt s návrhem aplikace.
6. Zhodnoťte osobní a odborný přínos práce a zaujměte v závěru jasné stanovisko k problematice.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury a dalších zdrojů týkajících se oblasti mobilních aplikací, vývoje aplikací, nových trendů v této oblasti a mobilního marketingu.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkumné šetření o vzorku minimálně 5 respondentů s cílem vytvořit plnodotnotné zadání aplikace s přihlédnutím k potřebám cílových uživatelů.
4. Vyhodnoťte výsledky výzkumného šetření a připravte zadání potřebné k vývoji aplikace.
5. Vyvoďte závěry a možná doporučení a na jejich základě vypracujte projekt s návrhem aplikace.
6. Zhodnoťte osobní a odborný přínos práce a zaujměte v závěru jasné stanovisko k problematice.
Seznam doporučené literatury
ADAMÍKOVÁ, Anežka a Lukáš BoB MARVAN. #zapixely: průvodce světem digitálního designu. Praha: Czechdesign, [2017], 79 s. ISBN 978-80-906423-4-8.
LACKO, Ľuboslav. 333 tipů a triků pro iPhone, iPad, iPod. Brno: Computer Press, 2014, 248 s. ISBN 978-80-251-3781-9.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
ROWLES, Daniel. Mobile marketing: how mobile technology is revolutionizing marketing, communications and advertising. London: Kogan Page, 2014, xii, 266 s. ISBN 978-0-7494-6938-2.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, xxxv, 424. ISBN 978-0-7494-7843-8.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč, 2016, 211 s. ISBN 978-80-270-0644-1.
Seznam doporučené literatury
ADAMÍKOVÁ, Anežka a Lukáš BoB MARVAN. #zapixely: průvodce světem digitálního designu. Praha: Czechdesign, [2017], 79 s. ISBN 978-80-906423-4-8.
LACKO, Ľuboslav. 333 tipů a triků pro iPhone, iPad, iPod. Brno: Computer Press, 2014, 248 s. ISBN 978-80-251-3781-9.
LACKO, Ľuboslav. Vývoj aplikací pro Android. Brno: Computer Press, 2015, 472 s. ISBN 978-80-251-4347-6.
ROWLES, Daniel. Mobile marketing: how mobile technology is revolutionizing marketing, communications and advertising. London: Kogan Page, 2014, xii, 266 s. ISBN 978-0-7494-6938-2.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, xxxv, 424. ISBN 978-0-7494-7843-8.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva: návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Brno: House of Řezáč, 2016, 211 s. ISBN 978-80-270-0644-1.
Přílohy volně vložené
CD - Príloha P IV Audiovizuálne záznamy výskumu
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Měla diplomantka při navrhování své aplikace nějakou konkrétní inspiraci, např. v obdobné aplikaci též spjaté s vodními sporty?
Dokázala by diplomantka definovat, co je to výzkumná otázka, a reformulovat své otázky tak, aby výzkumnými skutečně byly?
Dokázala by diplomantka po čas své obhajoby jasně, věcně a konkrétně ukázat, jakým způsobem výzkumně postupovala, jaká data z výzkumu získala a jak je interpretuje? Navrhuji, aby komise při výsledném hodnocení obzvláště přihlédla k tomu, jak úspěšně se to diplomantce podaří.
Studentka připraveně zodpověděla dotazy.