Diplomová práce řeší komunikaci Obecního úřadu Modrava s médii. Využívá přitom teorie masové komunikace, komunikačního mixu v podmínkách obecní samosprávy, public relations, media relations a zpravodajských hodnot. V analytické části prostřednictvím SWOT analýzy zjišťuje silné a slabé stránky komunikačního mixu obce, metodou polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje, jaké zprávy od samosprávy média považují za relevantní. Na základě výsledků analýz je v projektové části vypracován návrh media relations Obecního úřadu Modrava.
Anotace v angličtině
This thesis deals with communication of municipal office Modrava with media. Theory of mass communication, communication mix in the conditions of municipal government, public relations, media relations, and news values are used to assess it. In the analytical part of this work, strengths and weaknesses of the communication mix of the municipality are identified using SWOT analysis, and semi-structured interview method is used to recognize what news from the municipality are deemed relevant to media. In the project part, a proposal of media relations of the municipal office Modrava is devised pursuant to the analysis´ results.
Klíčová slova
masová komunikace, komunikační mix, public relations, media relations, zpravodajské hodnoty
Klíčová slova v angličtině
mass communication, communication mix, public relations, media relations, news values
Rozsah průvodní práce
97 s. (184 747)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce řeší komunikaci Obecního úřadu Modrava s médii. Využívá přitom teorie masové komunikace, komunikačního mixu v podmínkách obecní samosprávy, public relations, media relations a zpravodajských hodnot. V analytické části prostřednictvím SWOT analýzy zjišťuje silné a slabé stránky komunikačního mixu obce, metodou polostrukturovaných rozhovorů zjišťuje, jaké zprávy od samosprávy média považují za relevantní. Na základě výsledků analýz je v projektové části vypracován návrh media relations Obecního úřadu Modrava.
Anotace v angličtině
This thesis deals with communication of municipal office Modrava with media. Theory of mass communication, communication mix in the conditions of municipal government, public relations, media relations, and news values are used to assess it. In the analytical part of this work, strengths and weaknesses of the communication mix of the municipality are identified using SWOT analysis, and semi-structured interview method is used to recognize what news from the municipality are deemed relevant to media. In the project part, a proposal of media relations of the municipal office Modrava is devised pursuant to the analysis´ results.
Klíčová slova
masová komunikace, komunikační mix, public relations, media relations, zpravodajské hodnoty
Klíčová slova v angličtině
mass communication, communication mix, public relations, media relations, news values
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k tématu public relations se zaměřením na specifika media relations samosprávy.
2. Na základě teoretického vymezení problému formulujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte analýzu současných komunikačních nástrojů Obecního úřadu Modrava a zpracujte silné a slabé stránky komunikačního mixu obce. Na základě rozhovorů s novináři zjistěte, jaké zprávy od samosprávy žurnalisté považují za relevantní.
4. Vyhodnoťte zjištění primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyberte relevantní data pro projektovou část.
5. Na základě výsledků analýz zpracujte v projektové části návrh media relations Obecního úřadu Modrava. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury k tématu public relations se zaměřením na specifika media relations samosprávy.
2. Na základě teoretického vymezení problému formulujte hlavní cíl a dílčí cíle práce, výzkumné otázky a metody práce.
3. Proveďte analýzu současných komunikačních nástrojů Obecního úřadu Modrava a zpracujte silné a slabé stránky komunikačního mixu obce. Na základě rozhovorů s novináři zjistěte, jaké zprávy od samosprávy žurnalisté považují za relevantní.
4. Vyhodnoťte zjištění primárního výzkumu, zodpovězte výzkumné otázky a vyberte relevantní data pro projektovou část.
5. Na základě výsledků analýz zpracujte v projektové části návrh media relations Obecního úřadu Modrava. Formulujte závěry, doporučení a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Praha: Grada, 256 s. ISBN 13 9780745661094
MCCOMBS, Maxwell, 2014. Setting the Agenda: Mass Media and Public Opinion. Cambridge: Polity Press, 208 s. ISBN-13: 978-0745661100
TOMANDL, Jan, 2012. Public relations a zpravodajství: vliv hluboké proměny žurnalistiky na teorii a praxi vztahů s médii. Zlín: VeRBuM, 153 s. ISBN 978-80-87500-28-6
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. Druhé vydání. Praha: Grada, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8
VĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ, 2004. Media relations není manipulace. Praha: Ekopress, s. 136. ISBN 80-86119-43-2
VORÁČEK, Vladimír, 2018. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8
Seznam doporučené literatury
HEJLOVÁ, Denisa, 2015. Public relations. Praha: Grada, 256 s. ISBN 13 9780745661094
MCCOMBS, Maxwell, 2014. Setting the Agenda: Mass Media and Public Opinion. Cambridge: Polity Press, 208 s. ISBN-13: 978-0745661100
TOMANDL, Jan, 2012. Public relations a zpravodajství: vliv hluboké proměny žurnalistiky na teorii a praxi vztahů s médii. Zlín: VeRBuM, 153 s. ISBN 978-80-87500-28-6
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. Druhé vydání. Praha: Grada, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8
VĚRČÁK, Vladimír, Jana GIRGAŠOVÁ a Renata LIŠKAŘOVÁ, 2004. Media relations není manipulace. Praha: Ekopress, s. 136. ISBN 80-86119-43-2
VORÁČEK, Vladimír, 2018. Mediální komunikace a public relations ve veřejné správě. Praha: Institut pro veřejnou správu, 147 s. ISBN 978-80-86976-48-8
Přílohy volně vložené
Polostrukturované rozhovory (CD ROM)
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Dušan Štrauss, PhD.):
1. Jaké jsou rozdíly mezi interní a externí komunikaci na úrovni obecních samospráv?
2. Co jsou měřitelné ukazatele Public Relations?
3. Jak je možné efektivně komunikovat návrhy a připomínky obyvatelů obce Modrava?
Studentka zodpověděla všechny položené otázky.
V posudku vedoucí práce (doc. PhDr. Dagmar Weberová, PhD., MBA) byla položena následující otázka:
1. Predložili ste návrh media relations obce Modrava starostovi? Ak áno, aká bola jeho reakcia?
Studentka odpověděla na tuto otázku.