Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie na základě podpory obalového designu pro značku Leros. Práce zkoumá vnímání značky ze strany spotřebitelů, dojmy z návrhu obalového designu pro novou řadu čajů a nákupním chováním v segmentu čajů. Teoretická část shrnuje základní poznatky o marketingovém mixu, marketingové komunikaci, podrobněji je pak věnována packagingu, nákupnímu chování spotřebitelů, značce a konkurenci. Ve výzkumné části je vyhodnoceno vnímání značky v rámci cílové skupiny, příležitosti komunikace značky a vnímání navrhovaného designu obalu. Projektová část je pak konkrétním návrhem komunikační strategie na základě doporučení vycházející z části praktické.
Anotace v angličtině
The Thesis deals with communication strategy suggestion based on support packaging design for Leros brand. It represents brand perception based on the choice of consumers, their impressions of new packaging design for launching a line of new teas and consumer behavior in the tea segment. The theoretical part summarises general marketing mix knowledge, marketing communications, packaging in details, consumer behavior, brand, and its competition. The research part is focused on the evaluation of brand perception by consumers, brand communication opportunities, and perception of suggested packaging design. The final project part is the particular suggestion of communication strategy based on the practical part.
Diplomová práce se zabývá návrhem komunikační strategie na základě podpory obalového designu pro značku Leros. Práce zkoumá vnímání značky ze strany spotřebitelů, dojmy z návrhu obalového designu pro novou řadu čajů a nákupním chováním v segmentu čajů. Teoretická část shrnuje základní poznatky o marketingovém mixu, marketingové komunikaci, podrobněji je pak věnována packagingu, nákupnímu chování spotřebitelů, značce a konkurenci. Ve výzkumné části je vyhodnoceno vnímání značky v rámci cílové skupiny, příležitosti komunikace značky a vnímání navrhovaného designu obalu. Projektová část je pak konkrétním návrhem komunikační strategie na základě doporučení vycházející z části praktické.
Anotace v angličtině
The Thesis deals with communication strategy suggestion based on support packaging design for Leros brand. It represents brand perception based on the choice of consumers, their impressions of new packaging design for launching a line of new teas and consumer behavior in the tea segment. The theoretical part summarises general marketing mix knowledge, marketing communications, packaging in details, consumer behavior, brand, and its competition. The research part is focused on the evaluation of brand perception by consumers, brand communication opportunities, and perception of suggested packaging design. The final project part is the particular suggestion of communication strategy based on the practical part.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na značku a její marketingové strategie ve vztahu k obalovému designu
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Analyzujte současný stav trhu, konkurence a komunikace značky.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření u dané cílové skupiny.
5. Analyzujte zjištěná data a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Sestavte doporučení pro další komunikační strategii značky.
7. Na základě zjištěných informací navrhněte ideální komunikační koncept vzhledem k cílové skupině.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na značku a její marketingové strategie ve vztahu k obalovému designu
2. Stanovte hlavní cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. Analyzujte současný stav trhu, konkurence a komunikace značky.
4. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření u dané cílové skupiny.
5. Analyzujte zjištěná data a zodpovězte výzkumné otázky.
6. Sestavte doporučení pro další komunikační strategii značky.
7. Na základě zjištěných informací navrhněte ideální komunikační koncept vzhledem k cílové skupině.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, 372 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KLIMCHUK, Marianne Rosner a Sandra A. KRASOVEC. Packaging design: successful product branding from concept to shelf. 2nd ed. Hoboken: John Wiley, c2012, viii, 246 s. ISBN 978-1-118-02706-6.
Seznam doporučené literatury
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017, 372 s. ISBN 978-80-262-1192-1.
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003, 306 s. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-86031-35-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KLIMCHUK, Marianne Rosner a Sandra A. KRASOVEC. Packaging design: successful product branding from concept to shelf. 2nd ed. Hoboken: John Wiley, c2012, viii, 246 s. ISBN 978-1-118-02706-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaké další metody marketingového výzkumu připadaly v úvahu pro zodpovězení výzkumných otázek především na téma postojů ke značce a variantám obalu ? Odůvodněte proč jste v práci využila metodu individuálního rozhovoru a dotazníkového šetření ?
2. V kapitole 12.2 jako první cíl navrhované komunikační strategie stanovujete zvýšení prodeje. Do navrhovaného mediamixu jste však nezařadila žádné specifické komunikační nástroje Podpory prodeje, například POP komunikaci. Z jakého důvodu ?
3. Jaké nástroje podpory prodeje by pro naplnění daných cílů mohly být využity a jak ?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Jak moc se shodovaly závěry vašich výzkumů a person navržených z firmy (viz projektová část)?
2. Roční obrat firmy Leros za rok 2017 byl opravdu jen cca 97 tisíc? (strana 83)
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Člen komise položil doplňující otázku: Konstruovala jste dotazník na základě kvalitativních rozhovorů?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Člen komise položil doplňující otázku: Pracujete pro firmu Leros, nebo pro agenturu, která zprostředkovala grafickou podobu značky?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.