- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Užití product placementu v audiovizuálním díle
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., produkce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part: Use of Product Placement in Audio-visual Piece of Work (Mgr. Viktor Mayer)
2. Practical part: Audio-visual work or thematic collection of audio-visual pieces of work, length minimally 20 min., production. (Mgr. Viktor Mayer)
Název dle studenta
Užití product placementu v audiovizuálním díle
Název dle studenta v angličtině
Use of Product Placement in Audio-visual Piece of Work
Tato magisterská diplomová práce si klade za cíl věnovat se product placementu (PP) v audiovizuálním díle, konkrétně v televizních pořadech a seriálech. Pokusí se zmapovat, jak vzniká a probíhá spolupráce mezi jednotlivými segmenty v procesu umístění produk-tu, jaké jim z toho plynou benefity, v čem vidí úskalí a jaká případně navrhují řešení. Další z výzkumných otázek se zabývá tím, jak v rámci České republiky s PP pracují jed-notlivé televizní stanice. Zda využívají stejných možností, jaké mají finanční podmínky pro zadavatele produktu či služby, zda spolupracují opakovaně s některými firmami apod. V neposlední řadě se práce zaměří na srovnání předních českých televizních stanic a je-jich práci s PP s ohledem na sankce udělované Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Práce přispěje k ucelení představy o využití PP v televizní tvorbě, jeho možnostech či omezeních a přiblíží, jakým způsobem je práce Rady efektivní a zda je tu prostor pro ně-jaká zlepšení. Zvolených cílů bude dosaženo pomocí heuristického výzkumu, empirické a komparativní analýzy, kvalitativního a kvantitativního výzkumu a metod orální historie.
Anotace v angličtině
This master's thesis aims to focus on product placement (PP) in audiovisual work, speci-fically in TV shows and series. It will try to describe how the cooperation among the in-dividual segments in the product placement process arises and works, how they benefit from it, what they see as pitfalls and what solutions they (potentially) propose. Another of the research questions looks at how individual TV stations work with PP in the Czech Republic. Whether they use the same possibilities, what financial conditions they have for the product or service submitters, whether they cooperate with some companies repe-atedly, etc. Last but not least, the thesis will focus on comparing leading Czech television stations and their use of PP, with regard to sanctions granted by the Council for Radio and Television Broadcasting. The thesis will contribute to better understanding of use of PP in TV production, its possibilities and limitations, and will evaluate the effectiveness of the Council's work and possible room for improvement. The selected goals will be achie-ved through heuristic research, empirical and comparative analysis, qualitative and quan-titative research and methods of oral history.
Klíčová slova
product placement, televize, televizní seriál, marketing, pokuta, divák, producent
Klíčová slova v angličtině
product placement, television, TV series, marketing, penalty, audience, producer
Rozsah průvodní práce
188 s. (230 591 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato magisterská diplomová práce si klade za cíl věnovat se product placementu (PP) v audiovizuálním díle, konkrétně v televizních pořadech a seriálech. Pokusí se zmapovat, jak vzniká a probíhá spolupráce mezi jednotlivými segmenty v procesu umístění produk-tu, jaké jim z toho plynou benefity, v čem vidí úskalí a jaká případně navrhují řešení. Další z výzkumných otázek se zabývá tím, jak v rámci České republiky s PP pracují jed-notlivé televizní stanice. Zda využívají stejných možností, jaké mají finanční podmínky pro zadavatele produktu či služby, zda spolupracují opakovaně s některými firmami apod. V neposlední řadě se práce zaměří na srovnání předních českých televizních stanic a je-jich práci s PP s ohledem na sankce udělované Radou pro rozhlasové a televizní vysílání. Práce přispěje k ucelení představy o využití PP v televizní tvorbě, jeho možnostech či omezeních a přiblíží, jakým způsobem je práce Rady efektivní a zda je tu prostor pro ně-jaká zlepšení. Zvolených cílů bude dosaženo pomocí heuristického výzkumu, empirické a komparativní analýzy, kvalitativního a kvantitativního výzkumu a metod orální historie.
Anotace v angličtině
This master's thesis aims to focus on product placement (PP) in audiovisual work, speci-fically in TV shows and series. It will try to describe how the cooperation among the in-dividual segments in the product placement process arises and works, how they benefit from it, what they see as pitfalls and what solutions they (potentially) propose. Another of the research questions looks at how individual TV stations work with PP in the Czech Republic. Whether they use the same possibilities, what financial conditions they have for the product or service submitters, whether they cooperate with some companies repe-atedly, etc. Last but not least, the thesis will focus on comparing leading Czech television stations and their use of PP, with regard to sanctions granted by the Council for Radio and Television Broadcasting. The thesis will contribute to better understanding of use of PP in TV production, its possibilities and limitations, and will evaluate the effectiveness of the Council's work and possible room for improvement. The selected goals will be achie-ved through heuristic research, empirical and comparative analysis, qualitative and quan-titative research and methods of oral history.
Klíčová slova
product placement, televize, televizní seriál, marketing, pokuta, divák, producent
Klíčová slova v angličtině
product placement, television, TV series, marketing, penalty, audience, producer
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky!!) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Ostrava: Key Publishing, 2011. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-111-5.
KOPEČKOVÁ, Martina. Využití product placementu jako rozvíjejícího se marketingového nástroje v České republice. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 50 s. Teze disertační práce. ISBN 978-80-7454-497-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1545-7.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. Žilina: Georg, 2015, 145 s. ISBN 978-80-8154-108-7.
KUBÁNKOVÁ, Zuzana. Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013-2015. Brno, 2016. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
VANĚK, Miroslav a kol. Orální historie. Metodické a "technické" postupy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. 78 s. ISBN 80-244-0718-3.
VICAN, Tomáš. Výzkum využití marketingových aktivit pro úspěch filmu a využití filmu pro podporu produktu, odvětví a oblasti: disertační práce = Research of utilization of the marketing activities for the success of the film and utilization of the film for the support of a product, sector and region. 2013, 140 s. Disertační práce.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009, 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5.
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Ostrava: Key Publishing, 2011. Monografie (Key Publishing). ISBN 978-80-7418-111-5.
KOPEČKOVÁ, Martina. Využití product placementu jako rozvíjejícího se marketingového nástroje v České republice. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015, 50 s. Teze disertační práce. ISBN 978-80-7454-497-2.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1545-7.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. Žilina: Georg, 2015, 145 s. ISBN 978-80-8154-108-7.
KUBÁNKOVÁ, Zuzana. Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013-2015. Brno, 2016. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce prof. PhDr. Jiří Voráč, Ph.D.
VANĚK, Miroslav a kol. Orální historie. Metodické a "technické" postupy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. 78 s. ISBN 80-244-0718-3.
VICAN, Tomáš. Výzkum využití marketingových aktivit pro úspěch filmu a využití filmu pro podporu produktu, odvětví a oblasti: disertační práce = Research of utilization of the marketing activities for the success of the film and utilization of the film for the support of a product, sector and region. 2013, 140 s. Disertační práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Začátek v 12:12. Předseda vysvětlí studentce průběh obhajoby a zeptal se jí, zda je obeznámen s posudky svých prací- studentka ústně potvrzuje souhlas a uvádí, že není potřeba posudky číst.
Teoretická část:
Studentka krátce představila svou práci a rozebrala její jednotlivé části s následnými závěry.
Předseda komise pokládá studentce otázky oponenta. Předseda komise následně vyzve ostatní členy, aby položili případně další doplňující otázky. Vedoucí práce Viktor Mayer studentce vyčte, že práci řádně nekonzultovala a má v ní plno nepřesností. Především však chybí osobní pohled studentky na problematiku ta dostatečně reflektuje jeho argumenty.
Praktická část:
Předseda požádal studentku o krátký úvod její praktické práce. Studentka se soustředí zejména na kladné a záporné realizační fáze výroby jejího filmu.
Studentce jsou položeny otázky od oponenta práce Mgr. Kateřiny Buzkové. Při dotazích na distribuční strategii jsou informace velmi zmatené a nekoncepčně připravené - jak uvádí např. člen komise Konečný.
Po souhlasu celé komise i studentky je obhajoba ukončena v 12:42