Předložená práce se zabývá historií, vývojem a současným stavem Becalelovy akademie umění a designu v Jeruzalémě se zvláštním přihlédnutím k postavení oboru umělecké fotografie, a to nejen v rámci samotné akademie, ale též v rámci izraelské společnosti a kultury a jejího vnímání fotografie jako uměleckého výrazového prostředku. Jsou to právě specifika izraelské společnosti a kultury, díky kterým byla fotografie dlouhou dobu nazírána nikoli jako plnohodnotný umělecký obor, ale především jako nástroj propagandy a dokumentaristiky.
Samostatnou část práce tvoří rozhovory s předními osobnostmi akademie: malířem a pedagogem českého původu Jehudou Baconem, zakladatelem samostatné katedry fotografie Hananem Laskinem a pedagogem a jedním z nejvýznamnějších pedagogů v oboru umělecké fotografie v Izraeli, Yosaifem Cohainem.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on history, development and the current state of affairs at the Bezalel Academy of Art and Design in Jerusalem, Israel, taking into accounts the status of Art Photography not only at the Academy itself but in the Israeli society and culture in general. Due to the specific nature of the Israeli society and culture and its perception of art, the photography itself wasn?t originally accepted as an adequate and independent field of art, but merely as an instrument of propaganda and a documentary.
The specific part of the thesis presents the interviews with the three illustrious personalities of the Academy: Yehuda Bacon, a painter and teacher of Czech origin; Hanan Laskin, the founder of the independent department of photography at Bezalel; and Yosaif Cohain, one of the most prolific educators in the field of Art Photography in Israel.
Klíčová slova
Becalel, Jeruzalém, škola, umění, fotografie
Klíčová slova v angličtině
Bezalel, Jerusalem, School, Art, Photography
Rozsah průvodní práce
154
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená práce se zabývá historií, vývojem a současným stavem Becalelovy akademie umění a designu v Jeruzalémě se zvláštním přihlédnutím k postavení oboru umělecké fotografie, a to nejen v rámci samotné akademie, ale též v rámci izraelské společnosti a kultury a jejího vnímání fotografie jako uměleckého výrazového prostředku. Jsou to právě specifika izraelské společnosti a kultury, díky kterým byla fotografie dlouhou dobu nazírána nikoli jako plnohodnotný umělecký obor, ale především jako nástroj propagandy a dokumentaristiky.
Samostatnou část práce tvoří rozhovory s předními osobnostmi akademie: malířem a pedagogem českého původu Jehudou Baconem, zakladatelem samostatné katedry fotografie Hananem Laskinem a pedagogem a jedním z nejvýznamnějších pedagogů v oboru umělecké fotografie v Izraeli, Yosaifem Cohainem.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on history, development and the current state of affairs at the Bezalel Academy of Art and Design in Jerusalem, Israel, taking into accounts the status of Art Photography not only at the Academy itself but in the Israeli society and culture in general. Due to the specific nature of the Israeli society and culture and its perception of art, the photography itself wasn?t originally accepted as an adequate and independent field of art, but merely as an instrument of propaganda and a documentary.
The specific part of the thesis presents the interviews with the three illustrious personalities of the Academy: Yehuda Bacon, a painter and teacher of Czech origin; Hanan Laskin, the founder of the independent department of photography at Bezalel; and Yosaif Cohain, one of the most prolific educators in the field of Art Photography in Israel.