Bakalářská práce se zabývá výchovou dětí v multilingvním prostředí. Zabývá se především metodami a strategií bilingvní edukace, procesem osvojování si řeči a také výhodami a nevýhodami tohoto jevu. Empirická část se pak konkrétně věnuje případové studii, jejíž východiska potvrzují teorii zpracovanou autorkou v první části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with raising children in a multilingual environment. It deals main-ly with methods and strategies of bilingual education, the process of acquiring speech and also with the advantages and non-advantages of this phenomenon. The empirical part then deals with the case study, whose starting points confirm the theory elaborated by the au-thor in the first part of the thesis.
Klíčová slova
Klíčová slova: Bilingvismus, multilingvismus, komunikace, výchova, multikulturalita, rodina, socializace, tradice
Bakalářská práce se zabývá výchovou dětí v multilingvním prostředí. Zabývá se především metodami a strategií bilingvní edukace, procesem osvojování si řeči a také výhodami a nevýhodami tohoto jevu. Empirická část se pak konkrétně věnuje případové studii, jejíž východiska potvrzují teorii zpracovanou autorkou v první části bakalářské práce.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with raising children in a multilingual environment. It deals main-ly with methods and strategies of bilingual education, the process of acquiring speech and also with the advantages and non-advantages of this phenomenon. The empirical part then deals with the case study, whose starting points confirm the theory elaborated by the au-thor in the first part of the thesis.
Klíčová slova
Klíčová slova: Bilingvismus, multilingvismus, komunikace, výchova, multikulturalita, rodina, socializace, tradice
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k výchově dětí ve vícejazyčném výchovném prostředí.
Příprava metodiky empirické části a zpracování projektu výzkumu.
Realizace výzkumu formou případové studie.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek vztahujících se k výchově dětí ve vícejazyčném výchovném prostředí.
Příprava metodiky empirické části a zpracování projektu výzkumu.
Realizace výzkumu formou případové studie.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
HARDING-ESCH, Edith; RILEY, Philip. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-358-1.
MORGENSTERNOVÁ, Monika, ŠULOVÁ, Lenka. & SCHOLL, Lucie. Bilingvismus a interkulturní komunikace. Wolters Kluver, 2011 ISBN 978-80-7357-678-3
PETRUCIJOVÁ, Jelena. Multikulturalismus, kultura, identita. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. ISBN: 80-7368-083-1
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie praxe výzkum. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-8586-672-2.
PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
ŠTEFÁNIK, Jozef. Jeden člověk, dva jazyky. Dvojjazyčnosť u detí predsudky a skutočnosť. Bratislava : AEP, 2000. ISBN 80-8888-041-6.
Seznam doporučené literatury
HARDING-ESCH, Edith; RILEY, Philip. Bilingvní rodina. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-358-1.
MORGENSTERNOVÁ, Monika, ŠULOVÁ, Lenka. & SCHOLL, Lucie. Bilingvismus a interkulturní komunikace. Wolters Kluver, 2011 ISBN 978-80-7357-678-3
PETRUCIJOVÁ, Jelena. Multikulturalismus, kultura, identita. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. ISBN: 80-7368-083-1
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: teorie praxe výzkum. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-8586-672-2.
PRŮCHA, Jan; WALTEROVÁ, Eliška; MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
ŠTEFÁNIK, Jozef. Jeden člověk, dva jazyky. Dvojjazyčnosť u detí predsudky a skutočnosť. Bratislava : AEP, 2000. ISBN 80-8888-041-6.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně vymezila teoretická východiska práce, věnovala se stěžejním pojmům a uvedla změny, které byly v práci provedeny. Následně se věnovala popisu výzkumné strategie - uvedla cíle výzkumu a výzkumné otázky. Popsán byl také kvalitativní výzkum, který studentka zvolila. Popsán byl sběr dat a analýza dat. Dále se studentka věnovala interpretaci výsledků výzkumu. Studentka zodpověděla otázky z posudků. Celkově byla k obhajobě adekvátně připravená. Členové komise se doptávali na význam některých termínů, např. minoritní jazyk a dále na motivaci k volbě tématu. Následně měla uvést stěžejní a nové závěry, které vyplývají z realizovaného výzkumu. Studentka zodpověděla.